bessie
Elsker forumet
Samme herEnten hele klassen eller alle guttene/jentene.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Samme herEnten hele klassen eller alle guttene/jentene.
Godt poeng. Her gjør jeg også mest mulig for at han skal få kommet seg i bursdag. Vært vekkreist og syk i et par stk, og en kom samme dag som vi skulle ha familiebesøk her (fikk invitasjon etter at vi hadde innvitert familien) men sørger for at han får dra selv om han er hos pappaen den helgen feks.Jeg kommer til å være veldig tydelig på at barnet må be enten alle guttene/jentene eller hele klassen. Han må også reise i alle bursdager, så sant det ikke er en veldig god grunn til å la være.
Godt poeng. Her gjør jeg også mest mulig for at han skal få kommet seg i bursdag. Vært vekkreist og syk i et par stk, og en kom samme dag som vi skulle ha familiebesøk her (fikk invitasjon etter at vi hadde innvitert familien) men sørger for at han får dra selv om han er hos pappaen den helgen feks.
Alle av samme kjønn, aldersgruppe eller andre naturlige grupper.
Helt supert, skal min ha bursdag må han gidta det ellers ingen bursdag
Her har vi regelen enten ren jente/guttebursdag elller alle i klassen. (var likt i barnehage - alle på samme alder eller ren guttebursdag).
Jeg personlig synes det er HELT feil å be barna velge noen få, da det er veldig sårt for de som faktisk ikke blir bedt (og dessverre er det gjerne samme person gang på gang)
Hva tenker du? har dere noen regler?
Vi har måttet løse det ved å ha selskap på skolen.I fjor sa gutten min at det var EN gutt han ikke ville be. Jeg sa klart ifra at det var helt uaktuelt og snakket med han om hvordan han hadde følt det hvis det var omvendt! Han godtok det da, og sa i ettertid at han var glad han ba sistemann også
Vi har måttet løse det ved å ha selskap på skolen.
Jeg har nemlig lovet min sønn at han aldri skal trenge å slippe en av elevene i klassen inn i huset vårt. Vedkommende sa til min sønn da jeg var gravid at når babyen ble født skulle h*n komme og drepe den. Det barnet skal han slippe å måtte invitere inn i vårt hjem.
Men vi utestenger ingen. Selv om oppførselen grenser mot mobbing vet vi fra lærer at dette ikke går bare mot vår sønn. Vedkommende barn trenger opplæring i hvordan det er greit å oppføre seg. Mao. Skal alle som plages av dette barnet droppe det fra bursdag blir det mange. Og det er ikke greit.
Så vi inviterer hele klassen. Men ikke hjem.
Min sønns verden hadde vært bedre om dette barnet ikke var en del av hans liv. Men sånn er det ikke. Da må vi bare løse det på beste mulige vis.Det blir jo noe HELT annet såklart! Her gikk det jo kun på at gutten min ikke likte å leke med denne gutten
Synes dere løser det utrolig bra da! Ikke mange som hadde gjort så mye for å inkludere dette barnet![]()
Etter å ha blitt mobbet, regelrett torturert og banket opp på daglig basis (uten at foreldrene mine viste noe) så kommer jeg aldri til å tvinge barna mine til å inviterer alle eller til å gå i alle bursdager. Jeg kommer selvfølgelig til å prate med de for å finne ut hvorfor de ikke ønsker barnet på besøk eller ønsker å dra, men kommer ALDRI til å tvinge. Det er i mine øyne faktisk ondskapsfullt å tvinge barna til å dra, men selvfølgelig kommer jeg til å forvente at de drar hvis forklaringen er av typen: hun er ikke kul/vi kommer ikke til å få pølser eller andre teite unnskyldninger.
Dere har liten bhg antar jeg? I vår bhg har en av avdelingene 42 unger. Vår går på en med " bare" rundt 30.Her blir hele barnehagen bedt. Usikker på når vi skal ha skole bursdag neste gang, men siden det er sommer og vi har plass, håper jeg å be alle![]()
Det blir såklart noe helt annet!
Hvorfor? Mine foreldre viste ikke hva som foregikk, som så mange andre foreldre. De gjorde som så mange andre her nevner, de inviterte alle jentene, de forventet at jeg gikk i alle bursdager jeg var invitert i. Jeg prøver bare å si at denne alle skal/må holdningen ikke alltid er den beste. Jeg tror faktisk det er bedre om vi snakker med barna for å finne ut hvorfor de ikke vil og forklare de derfra hvorfor vi skal/bør inviterer alle og eventuelt komme frem til et kompromiss hvis de har en god grunn.