Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er katolsk, har gått på katolsk skole og så og si vokst opp i kirken hele livet. Jeg tenker at vi alle er Guds barn, og at Gud er glad i alle uansett legning.De har jo det. De kan jo gifte seg i tinghuset
Eg mener at i guds hus er det hans regler som teller om vi liker det eller ikke.
Eg synest ikke det er likt, de har likerheter.Jeg er katolsk, har gått på katolsk skole og så og si vokst opp i kirken hele livet. Jeg tenker at vi alle er Guds barn, og at Gud er glad i alle uansett legning.
I bibelen står det blant annet at vi ikke skal dømme andre, og det å lyve er en synd. Det å dømme noen er ikke en mindre synd enn det å være homofil fra kristent perspektiv. Sier ikke at du dømmer altså, er bare et eksempel på at ingen mennesker er perfekte, og at alle gjør noe på ett eller annet tidspunkt som går i mot bibelen, men tilgivelsen er der, så vi skal vise nestekjærlighet til alle uansett om de er hetro, bifil eller lesbisk.![]()
Eg synest ikke det er likt, de har likerheter.
Det er forskjell på å leve i synd en eksempel en å lyve. De er ligge gale vist man tror at det å lyge er greit.
Ingen som dømmer, bare Gud kan det og ifølge bibelen så vil alle som lever i synd og ikke bekjenne det ikke komme til han... Homofil som lever ut og gifter seg kommer ikke til Gud, det har han sagt.
Hvordan vet man på forhånd hvem som skiller seg da?Min mening: hvis homofile ikke skal få gifte seg i kirken fordi det er "imot" kristendommen så burde ingen få gifte seg med tanke på den store andelen skilsmisser som ligger i statistikken. De bryter jo også Guds "regler"
Da alt var godt var det heller ingen djevle... Når djevel kom så kom også synden. Det står ikke bare nevnt en gang om hva Gud mener om homofile men mange ganger. At du velger å ta bibelen som en klype og salt er vel heilt greitHvem vet hva Gud mener om homofile? Bibelen gjenfortalte historier som til slutt ble nedskrevet. Kanskje i begynnelsen var historien at Gud virkelig elsker alle og kjærlighet kjenner ingen grenser, men så kom historien innom en sur, gretten homofob som endret litt på historien før han fortalte den videre.
Folk blir jo ikke nektet å gifte seg i kirken etter skillsmisse heller, så hvorfor skulle ikke homofile være velkomne