Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Edit. Toll. Ikke troll. Trøtt.
Ja, først skrev jeg at jeg virkelig aldri hadde hørt om trollregler og derfor lurte på hva det dreide seg om....![]()
Sånn jeg har forstått det så er det ikke toll på den. Men du skal betale moms av den. Hele greia (bag sittedel osv) regnes som en vare, selv om det er flere deler. Kan slippe moms om varen koster under 3000 kr på dagstur, 6000 kr om du er ute 24 t. Kun ett års garanti på vogn i SE (om det er der du skal kjøpe). Noen får arrestere meg om jeg er helt på viddene her.![]()
Du skal vel ha søskenvogn nå da?![]()
Må ikke spørre meg om matte...Slik jeg forstår det og. Momsen på de fleste varer i sverige er vel 25% slik jeg kan se, så om jeg da får tilbake den momsen og betaler norsk moms så sparer man jo faktisk litt.
Si vogna koster 13600 SEK, og jeg får tilbake 25% på momsen der så blir prisen 10200 SEK.
Om jeg legger det inn i importkalkulatoren så vil vognen koste meg ca 13100 NOK.
Har jeg forstått det riktig da tro?![]()
Må ikke spørre meg om matte...![]()
Men er det Bugaboo Donkey du skal ha?
Jeg har den og kjøpte den på Barnas Hus på Rygge Storsenter. Det var kundekveld, og 2000 i gavekort til alle som kjøpte vogn til over 6000 (burde da fått 4000!). De har hatt det senere også, så det kan jo lønne seg å evt. vente på det. Fikk kjøpt lammeskinn og tripp trapp-stol for gavekortet, og det var jo en utgift som jeg skulle ha uansett.
![]()
De har aldri tilbud på Bugaboo (får ikke brukt rabatt på de), så det er eneste muligheten å få den billigere der. Det var 6-8 ukers leveringstid da jeg kjøpte min i høst, men fikk den etter ca 4. Du kommer ikke til å angre om du kjøper den! Jeg bruker den mest som singelvogn da eldste er i bhg. Helt super med den kurven på siden.Er den jeg har sett på ja
Er uansett for tidlig å kjøpe nå, og kommer til å følge med litt på finn også. Men greit å vite så jeg kan sammenligne priser om det kommer noen tilbud her også.
Barnas hus har jo hatt tilbud hvor man kan få 25% på valgfri vare o.l også så greit å følge med
Er jo bare 7+3 i dag, så har god tid på megog ser for meg at vi venter med å kjøpe før frøkna har begynt i barnehage i august, så vi faktisk har plass til å ha den i hus
men om det kommer noen bra tilbud så kan det være vi kjøper før.
Det går vel kanskje an å bestille, og be om en leveringsdato og?![]()
De har aldri tilbud på Bugaboo (får ikke brukt rabatt på de), så det er eneste muligheten å få den billigere der. Det var 6-8 ukers leveringstid da jeg kjøpte min i høst, men fikk den etter ca 4. Du kommer ikke til å angre om du kjøper den! Jeg bruker den mest som singelvogn da eldste er i bhg. Helt super med den kurven på siden.Da har du jo god tid til å kjøre et godt kjøp.
![]()
Er jo bare 7+3 i dag, så har god tid på megog ser for meg at vi venter med å kjøpe før frøkna har begynt i barnehage i august, så vi faktisk har plass til å ha den i hus
men om det kommer noen bra tilbud så kan det være vi kjøper før.
Ok. Det er jo kjekt å vite så jeg ikke går og venter på et tilbud som aldri kommerhehe
Kommer nok til å bli brukt mye som singelvogn her og siden frøkna skal i barnehage, men det kommer jo til å være situasjoner der jeg har med begge og. Har vurdert emmaljunga litt og, men da må jeg jo brått ha to understell og da må vi nok flytte førsthaha
Fikk testet bugaboo litt i går, og må si jeg likte den veldig godt![]()
Den er kjempegod å trille, og bagen er enorm til å være søskenvogn. Jeg bruker den dobbel om jeg må hente i bhg til fots f.eks. veldig kjekt å ha muligheten. Og så holder den seg godt i pris om tar godt vare på den, så gjør ikke noe om jeg ikke får brukt den dobbel så veldig mye, om du skjønner.![]()
Det ligger en kalkulator på førstesidene av toll.no som er veldig grei.
Gratulere så mye![]()
Hadde ikke fått med meg at du er gravid igjen ❤
Her også, men sånt skjer vel fortTakk
Her går det unnahehe
Her også, men sånt skjer vel fort![]()
Greier ikke å holde følge med skravletråden så er bare litt her og mest på juni12 og oktober16![]()