Dødsangst på gubben sine veiene

mkrago

Elsker forumet
Jeg er 26 uker på vei med vårt andre barn og har plutselig fått en enorm dødsangst på gubben sine veiene. Jeg er livredd for at han skal dø eller at noe skal skje med han. Jeg holdt på å dø selv under forrige fødsel og er selvfølgelig redd for at noe skal skje denne gangen, men jeg følges opp av sykehuset hver 14 dag og føler meg godt ivaretatt. Problemet er at jeg sover så elendig fordi jeg er redd noe skal skje gubben. Jeg har mareritt og angstanfall i senga om kvelden. Jeg hadde noe lignende med storebror og det tok laaaang tid før det gikk over.

Noen tips eller forslag til hvordan jeg skal overlevde til dette gir seg igjen?

Jeg er 26 uker på vei med vårt andre barn og har plutselig fått en enorm dødsangst på gubben sine veiene. Jeg er livredd for at han skal dø eller at noe skal skje med han. Jeg holdt på å dø selv under forrige fødsel og er selvfølgelig redd for at noe skal skje denne gangen, men jeg følges opp av sykehuset hver 14 dag og føler meg godt ivaretatt. Problemet er at jeg sover så elendig fordi jeg er redd noe skal skje gubben. Jeg har mareritt og angstanfall i senga om kvelden. Jeg hadde noe lignende med storebror og det tok laaaang tid før det gikk over.

Noen tips eller forslag til hvordan jeg skal overlevde til dette gir seg igjen?
Jeg har dessverre ingen andre forslag enn å snakke med noen profesjonelle om det?

Jeg tror det kanskje er normalt. Jeg opplevde noe av det samme i mitt svangerskap. Skulle på liv å død få gubben til å slutte å røyke, drikke og trene hver dag. Han sliter med veldig høyt BT og ble operert for no blokkeringer og stent når jeg var rundt 38 uker på vei. Var rimelig redd noe skulle skje han. Jeg tenkte som så at han må jo være her for barna sine. Og klarer jeg 2 barn helt alene om noe skulle skje han. Kan bare si at det gikk over :) Men han har blitt flinkere til å ta vare på helsa si :)
Man blir litt tullerusk til tider i et svangerskap :) Det ble hvertfall jeg! Masse lykke til :)

Tullerusk kan vi alle bli, men ligger du våken med angst så ra det opp med lege eller jordmor snarest mulig.

Det er normalt å føle seg sårbar i svangerskapet. Bare la følelsene komme og snakk om de.

Har du angstanfall så oppsøk profesjonell hjelp.

Jeg ble like tullerusk i mine svangerskap. Trøsten er at man kan le av seg selv noen år senere. Jeg gråt fordi mannen min ikke ville ta tran :p

Det er normalt å føle seg sårbar i svangerskapet. Bare la følelsene komme og snakk om de.

Har du angstanfall så oppsøk profesjonell hjelp.

Ikke angstanfall, bare mareritt og plutselige tanker som ikke helt vil gi slipp før jeg har snakket med gubben.

Back
Topp