Hoppe av i svingen

Ble gravid første og eneste gangen vi har brukt hoppe av i svingen-metoden.. Og har var ute i tide, men lekker vel litt gjennom hele samleiet da. Ble uansett en fin liten gutt av det, men kommer ikke til å bruke den metoden igjen, med mindre det er ok å bli gravid

Ble "anbefalt" av jordmor å bruke metoden inntil videre. Eller kondom da. Men det var jo fordi vi hadde lyst på to tette, så det var jo ille så farlig å bli gravide.
Brukte den ikke da :p
Brukte den dog et års tid når jeg hadde pillepause, og ble ikke gravid.
Men så tik det jo også over et år før jeg ble gravid når vi begynte å prøve og.

Jeg så episoden selv, og ble overrasket over at de færreste faktisk lekker, men det er vel kanskje ikke alle som er like flinke til å hoppe av i tide så ville vel ikke stolt på det helt med mindre det er helt greit å bli gravid :)

• Liker
Reactions: TMM
Det funket bra her i 1,5 år og når vi "ikke hoppet av i svingen" fordi vi ønsket barn så ble jeg gravid med en gang :) Men jeg tror jeg begynner på p-piller etter fødselen fordi jeg er livredd for å bli gravid igjen før jeg er klar for et nytt svangerskap :)

Mulig det er noenlunde sikkert, men hadde aldri tatt sjansen på at vi i kampens hete ville klare å hoppe av :P

Det mest usikre er vell den angrepillen. Vi hoppet av i svingen. Tok så angrepillen men ble gravid likevel.. Var hos gynekolog og hun anbefalte meg å ta 2 slike piller om jeg skulle trenge å gjøre det igjen.. Har hørt at det er opptil 50% usikkerhet rundt de pillene..

Det mest usikre er vell den angrepillen. Vi hoppet av i svingen. Tok så angrepillen men ble gravid likevel.. Var hos gynekolog og hun anbefalte meg å ta 2 slike piller om jeg skulle trenge å gjøre det igjen.. Har hørt at det er opptil 50% usikkerhet rundt de pillene..

Heldigvis er det ikke så ille: http://nhi.no/foreldre-og-barn/foreldre/prevensjon/nodprevensjon-1412.html?page=2
(1-2% blir gravide selvom de har brukt angrepille.)
Dersom man kaster opp eller får diaré, skal man ta en ny pille.

Mest sannsynlig har du hatt EL tidligere enn antatt, og det er derfor du ble gravid, siden den pillen hindrer befruktning, og ikke noe annet. :)

Angrepillen hindrer eggløsning før den finner sted. Har du allerede eggløsning den dagen så vil den ikke fungere. Står veldig godt forklart i pakningsvedlegget.

Angrepillen hindrer eggløsning før den finner sted. Har du allerede eggløsning den dagen så vil den ikke fungere. Står veldig godt forklart i pakningsvedlegget.
Riktig. :) Var faktisk ikke klar over dette før jeg måtte ta angrepillen i høst i fjor.

Jeg gjorde det med min første kjæreste en periode da vi var unge og dumme.

Nå hadde jeg ikke gidda. Da er jo halve moroa borte :p

Back
Topp