Vi må gi litt mer faen!

Linnsi86

Glad i forumet
Jeg er 19+2 og førstegangsfødende.
Jeg innser at jeg må bli flinkere til å gi mer faen i hva folk mener og sier.
Alle graviditeter og kropper er forskjellig. Jeg har allerede slitt litt med bekkenet,og ble så lei meg,Fordi jeg mente det er for tidlig med slike plager i svangerskap. Men det er jo feil. Er jo bare jeg som sammenligner meg med andre.
Så no skal jeg kjøre mitt løp,lytte til meg og min kropp. Jeg vet best. :-)
Dere også! Lukk ørene og ta vare på dere selv..!

Er så utrolig enig, men samtidig føler jeg det er utrolig vanskelig å leve opp til å gi litt mer F :( Jeg fikk beskjed av lege i går om at han anbefalte at jeg sykemeldte meg. Jeg fikk bakoversveis for jeg tenkte det er ALT for tidlig. Ja, jeg vet at jeg har mine plager og at ukependlingen tar på osv... Men, jeg har ikke lyst til å være "en av de" :( Jeg vet han har rett og jeg vet at dem som blir sykemeldt blir det for en grunn, men jeg føler det blir sett så utrolig ned på av folk rundt :( Jeg ser jo ikke syk ut og folk ser ikke at jeg har vondt og ikke sover, men folk ser da ei som er gravid og sykemeldte seg o_O Gi litt mer F hadde vært deilig! Jeg sa til legen at jeg ville prøve noen uker til før jeg kastet inn håndkleet :(

Helt enig! Jeg jobber 80%, studerer 50% og generelt alt for mange baller i lufta. Det gikk fint helt frem til siste uka før påske. Bekkenet har kranglet en stund, men slo seg skikkelig vrang den uka og blir bare verre og verre. Jordmor og manuell terapeut synes jeg burde bli delvis sykemeldt, mens jeg trasser fordi jeg synes det er skikkelig nederlag.... Var hjemme i går da forrige natt var mer eller mindre søvnløs fordi jeg hadde veldig vondt. Jeg vet at jeg hadde vært langt fra optimal på jobb både pga plagene og søvnmangelen, Jobber med barn... Likevel gnager samvittigheten og hva andre tenker, om jeg har vondt nok til å være hjemme osv. Jeg er 20+5 og det var første fraværsdag ifm graviditeten. Men når alt kommer til alt så tror jeg vi er vår egen verste fiende. Jeg tror det er våre egne forventninger og krav til oss selv som er det verste. For de aller fleste har faktisk forståelse og lignende erfaringer! Vi må bare senke skuldrene og stole på fagfolk... Med andre ord skal jeg ta til vett og høre på det manuell terapeuten sier på neste time ;-)

Har følt så på det samme!
Alle sier at graviditet ikke er en sykdom, og det er det ikke. Men guri, det kan føre med seg mange plager!!
Bekkenet krangler, kynnere kom i uke 12, ligger at the moment på sofaen med hals brann...
Prøver å tenke at det er en kort periode, og må lytte til kroppen. Overhodet ikke lett...

Har følt så på det samme!
Alle sier at graviditet ikke er en sykdom, og det er det ikke. Men guri, det kan føre med seg mange plager!!
Bekkenet krangler, kynnere kom i uke 12, ligger at the moment på sofaen med hals brann...
Prøver å tenke at det er en kort periode, og må lytte til kroppen. Overhodet ikke lett...

Syntes absolutt alle burde lære seg det! Jeg driter i hva alle andre mener eller tenker om meg! Jeg er meg jeg, så får alle andre være seg selv;)

Det skumle er å sammenligne seg med andre. Min svigerinne har jobbet helt til hun måtte gå i perm, hun kunne ikke fatte å begripe hvorfor jeg var dårlig så tidlig og jeg kunne jo få alt tilrettelagt på jobb. Mye sånne kommentarer som gnager og så følger jeg alles råd. Ikke spis tran tab,spis heller skive med makrell i tomat , ikke drikk annen melk enn skummet melk.. Masse sånne ting.
Er så lei.. Jeg følger de råd jeg får av jordmor og lege.. Og lytter til min kropp.. Krever den at jeg roer ned så gjør jeg det. Ingen skal dømmes før man har gått en dag i andres sko.
Stå på alle samme. Vi er flinke og det er en knall tøff og viktig jobb vi gjør no... Ta god vare på dere selv..❤️

Jeg er 19+2 og førstegangsfødende.
Jeg innser at jeg må bli flinkere til å gi mer faen i hva folk mener og sier.
Alle graviditeter og kropper er forskjellig. Jeg har allerede slitt litt med bekkenet,og ble så lei meg,Fordi jeg mente det er for tidlig med slike plager i svangerskap. Men det er jo feil. Er jo bare jeg som sammenligner meg med andre.
Så no skal jeg kjøre mitt løp,lytte til meg og min kropp. Jeg vet best. :-)
Dere også! Lukk ørene og ta vare på dere selv..!
Helt enig! Men er veldig vanskelig likevel:/ er vanskelig med slike plager som ingen andre kan se, jeg tenker mye på hva andre tenker og det vet jeg er helt feil.. Prøver å flytte fokuset over på babyen og at det ikke er for min del jeg skal gi f.. Men Hmmm vanskelig...

I dag var jeg i familiebesøk og knakk helt sammen etterpå. Alle hadde en mening om amming og ikke amming,ull og ikke ull.. Hvilken vogn,hvilken seng bla bla.. ALLE vet SÅ mye bedre om alt. Jeg skjønner det er godt ment,men noe må jeg få erfare selv. Og så kom ene niesen vår og sa : vi kan ikke se du er gravid tante,du er ikke blitt noe tykkere en før.. DA gikk jeg på do og gråt ..
Jeg vet ikke noe er vondt ment.. Men jeg er sliten av alles innspill på alt mulig.. Så i dag gir jeg faen.. :-)
Blåser ut og så feller jeg det ikke en tanke mer❤️;-)

I dag var jeg i familiebesøk og knakk helt sammen etterpå. Alle hadde en mening om amming og ikke amming,ull og ikke ull.. Hvilken vogn,hvilken seng bla bla.. ALLE vet SÅ mye bedre om alt. Jeg skjønner det er godt ment,men noe må jeg få erfare selv. Og så kom ene niesen vår og sa : vi kan ikke se du er gravid tante,du er ikke blitt noe tykkere en før.. DA gikk jeg på do og gråt ..
Jeg vet ikke noe er vondt ment.. Men jeg er sliten av alles innspill på alt mulig.. Så i dag gir jeg faen.. :-)
Blåser ut og så feller jeg det ikke en tanke mer❤️;-)
OMG!! :o
Sender deg en stor klem!

Back
Topp