Gutte navn som passer på norsk og engelsk.

alltidrosa

Betatt av forumet
Hei jeg står helt fast . Venter lillebror i august og storebror heter Theodor. Trenger ett navn som passer på norsk og engelsk (helst dansk også da min mor ikke kan si enkelte navn :-D )
Navnet må helst ikke være ett navn alle har men ikke super sært heller.

Kan noen være så snill å hjelpe meg og finne enda ett super fint navn til prinsen min?
 
Aksel/Axel er vel faktisk et dansk navn, men det funker jo på alle språkene da. Ulempen er jo at det er veldig vanlig.
Jonathan, Alfred, Konrad, Kasper er også navn vi hadde på vår gutteliste. Vi hadde ca samme krav som dere, engelsk og norsk men helst også dansk da min fars familie er dansk :)
 
:)Jeg synes Axel er fint men min mann stemte det hardt ned
Sammen med Phillip , Michael, og Casper .
Synes det er sååååå mange fine navn men vi blir liksom ikke helt enige.
Han foreslo killian men først syntes jeg det ikke var så fint men så gikk jeg og tyggde på den en stund . Det grodde på meg og jeg sa nå liker jeg killian godt. Da syntes han det ikke funket allikevel . Åhhhh blir sprø altså. :banghead:
 
Peter
Isaac
Eliah
Nicolai
Simon
Charlie
Edward
David
Kian
Noel
Elliot
Vincent
 
Vi har en Alexander. :)
Både Christopher, Christian og Andreas var på listen, siden alle navnene fungerer godt både på norsk og engelsk.

Du har jo også navn som; Liam, Colin, Tobias, Marius.

Eller så kan du jo lage et eget, eller velge et typisk engelsk navn, og "fornorske" uttalen, det blir jo mer og mer populært.
 
Så mange fine forslag her. tusen takk. Jeg liker godt Tobias , oliver.

Min mann liker Nicolas
Men jeg vet ikke helt.

Min mann og hans bror helter Andreas og Marius . Så det funker ikke
 
Vi har en Alexander. :)
Både Christopher, Christian og Andreas var på listen, siden alle navnene fungerer godt både på norsk og engelsk.

Du har jo også navn som; Liam, Colin, Tobias, Marius.

Eller så kan du jo lage et eget, eller velge et typisk engelsk navn, og "fornorske" uttalen, det blir jo mer og mer populært.


Hva mener du med å lage et eget?
 
Hva mener du med å lage et eget?
Det er jo mange som lager egne navn nå for tiden. :)
Senest i går, snakket jeg med en dame som har en sønn kalt "Fenre," som de har funnet på selv, etter "Fenrisulven."
De måtte få det godkjent da, men så lenge navnet ikke er direkte belastende for barnet, kan man kalle det omtrent hva man vil. ;)
 
Edward, Magnus, Christopher, Philip, William, Carl, Michael, Andreas, Daniel, Alexander, Alfred, Benny, Dennis, David, Frederick, Ferdinand, Georg(e), Henry, John, Martin, Thomas, Victor, Richard, Paul, Peter, Jo(e), og sikkert mange, mange fler!
 
Vi har nå kommet foreløpig til 4 navn.

Dennis
Tristan
Leopold/ Leopaul
Nicolas

Jeg liker tristan best men mannen mener det er mobbegrunnlag med trist i navnet.
 
Det er jo mange som lager egne navn nå for tiden. :)
Senest i går, snakket jeg med en dame som har en sønn kalt "Fenre," som de har funnet på selv, etter "Fenrisulven."
De måtte få det godkjent da, men så lenge navnet ikke er direkte belastende for barnet, kan man kalle det omtrent hva man vil. ;)
Fenre var jo veldig kult og fint :)
 
Benjamin, Thor, Sebastian,har også hørt baltasar på begge språkene
 
Det er jo mange som lager egne navn nå for tiden. :)
Senest i går, snakket jeg med en dame som har en sønn kalt "Fenre," som de har funnet på selv, etter "Fenrisulven."
De måtte få det godkjent da, men så lenge navnet ikke er direkte belastende for barnet, kan man kalle det omtrent hva man vil. ;)
Vi lagde i grunn eget navn for jenta vår, det finnes ihverfall ikke i Norge før nå :)
 
Min yngste heter Ulrik, det er et navn som er mer normalt i Danmark enn i Norge og fungerer fint på engelsk
 
Back
Topp