Hodepine - scanning?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Noen som har scannet hodet pga vedvarende konstant hodepine og endring av "karakter" på hodepinen? Hva ser de etter?

Jeg var kjempeplaget for en del år tilbake. Tok CT. Ser etter utvidede blodårer, blødninger og svulster stort sett.

Antageligvis er det bare muskelspenninger - det synes vel ikke? Vet betennelse?

Jeg har kronisk migrene. Tok dem 19år åfinne ut. Ingen leger skjønte noe før endelig en lege på migreneklinikken trodde meg å fant ut av det

Jeg har gjort det, med kontrastvæske, for å sjekke etter blødninger, hevelser, og svulster.
De fant ingenting, men testet også syn, hørsel, balanse, motorikk og kognitive evner.
Det viste seg senere at jeg hadde migrene.

Samboeren har gått gjennom akkurat samme prosedyre.

Hvis det skyldes spenninger, er en fysioterapeut veien å gå, samt kanskje en psykolog, så du får løst opp det som gir deg spenninger i første omgang? :)

Nei, kan ikke se det. MR gir litt annerledes bilder, men kan ikke se spenninger.
Tok mr av bekken og da så de noe slitasje på leddet, med litt "irritasjon" i muskulatur rundt. Så derfor jeg lurte på om de kunne se det på muskulatur som går fra nakke til hode.

Hvis det skyldes spenninger, er en fysioterapeut veien å gå, samt kanskje en psykolog, så du får løst opp det som gir deg spenninger i første omgang? :)
Han har gått til fysio etter operasjon i skulderen, men det funka ikke helt. Ble for mye bevegelse så han måtte ha en ny operasjon fordi en metallskrue til slutt stod mer og mer ut av huden hans. Men han ble bedre på egenhånd og fikk egentlig beskjed fra lege om å bare gradvis øke belastning og bevegelsesmønster. Men helt bra er han ikke blitt, så trenger behandling mener jeg. Nå etter skigåing i påsken endret hodepinen seg og har ikke gitt seg på 14 dager, derfor ville de sjekke. Men jeg tror det bare er muskulært.

Tok mr av bekken og da så de noe slitasje på leddet, med litt "irritasjon" i muskulatur rundt. Så derfor jeg lurte på om de kunne se det på muskulatur som går fra nakke til hode.
Man kan se bløteder på MR, så om ledd og muskler er skadet. Men ikke om det er spenninger.

Ikke ut fra type hodepine og andre symptomer + at det fulgte med en skade i skulder.
Jeg kaster ikke opp, eller ingen andre symptomer som anfallsmigrene
Mer symptomer som stresshodepine

Derfor fant ingne leger ut av det
Men finnes visst mange ulike typer migrene

Ville sjekket med migreneklinikken likevel

Jeg kaster ikke opp, eller ingen andre symptomer som anfallsmigrene
Mer symptomer som stresshodepine

Derfor fant ingne leger ut av det
Men finnes visst mange ulike typer migrene

Ville sjekket med migreneklinikken likevel
Ja det vet jeg, har migrene selv. Men man får neppe "slått på seg" migrene i skibakken ;)

Jeg tok mr av hodet for noen mndr siden pga vondt i hodet og synsforstyrrelser. Hodet mitt var heldigvis helt fint og fikk da diagnosen migrene :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja, mange ganger. Kronisk migrene her også!

Back
Topp