Halvdød fugl!

Thessaniya

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Katta kom inn med en liten spurv nettopp, som ikke død, men han leker jo bare med den så det blir skadet :(
La den i en isboks nå men det ser ikke ut som at den mår noe bra, ligger på rygg og flemter?
Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med den! :o
Skal jeg gi tilbake den til katta så han får ta ihjel den eller må jeg finne en øks...? :o (tror ikke jeg klarer det siste der asså...)
Kan de spille død? Kanskje den er grei og flyr sin vei etterhvert?

Hadde tatt den og dratt ut av tettstedet eller til skogen og sluppet den ut der:) om den ikke har skader da.

Gi den sjansen til å hvile seg, den ser tilsynelatende OK ut. Er de hardt skadet er det mest humane å drepe de kjapt. Men jeg klarer ikke det i praksis selv om jeg vet det er best:(

Ofte er de bare sjokkerte og utslitte. Du må nok bare vurdere det selv. Personlig hadde jeg hatt vansker for å knerte den selv.. ><

Jeg tok en mus fra katten en gang. ;) Tok inn katten og la den slappe, men bevegende musa i gresset ovenfor huset. Den begynte å krype vekk så håper den klarte seg. :)

Den der ville jeg knertet. Den mangler stjerten sin, så den vil aldri kunne fly, og om du lar den hoppe vekk vil den i værste fall sulte ihjel. Men blir sikkert spist fort. Ta på deg store sko, og tramp hardt på den. Har måtte avlive en del halvdøde smådyr oppigjennom årene...

Den der ville jeg knertet. Den mangler stjerten sin, så den vil aldri kunne fly, og om du lar den hoppe vekk vil den i værste fall sulte ihjel. Men blir sikkert spist fort. Ta på deg store sko, og tramp hardt på den. Har måtte avlive en del halvdøde smådyr oppigjennom årene...
Tramp på den?? Fy søren, det høres slemt ut :(

Jeg måtte far i bhg så måtte ta ett beslutt, og syntes det var vanskelig å finne en bra plass der ikke kattene kunde finne den. Tilslutt la jeg den mellom noen grener der det var ganske tett-vekst med noen klatrevekster. Håpet at ikke kattan skulle se den og det gjorde de ikke heller... :(
Men det hjulpet fint lite når den va død når jeg kom tilbake fra bhg :( :(
Stakkar liten, ikke lett for en så liten fugl å forsvare seg når det kommer en stor leken katt. Men fyttigrisen så mye fjær den slapp når den va inn på stua å prøvde å fly sin vei! :o

Hadde knertet den..
Jeg hadde ønsket at jeg hadde klart det... Men... Isj, jeg liker ikke å knerte edderkopper eller biller en gang! :o
Bra dere har litt "asj da, kom igjen nå" i dere :) (om dere skjønner ;)) det skulle jeg ønske jeg hadde!

Jeg hadde ønsket at jeg hadde klart det... Men... Isj, jeg liker ikke å knerte edderkopper eller biller en gang! :eek:
Bra dere har litt "asj da, kom igjen nå" i dere :) (om dere skjønner ;)) det skulle jeg ønske jeg hadde!
Det er værre at ett dyr lider, enn å drepe det kjapt. Det er ikke noe stas, faktisk veldig trist, men det er å pine dyr hvis man ikke gjør det noen ganger. Har måtte ta live av katten min en gang å ved å skyte den, for den var nettopp påkjørt og hardt skadet, null håp, søndag kveld og fikk ikke tak i dyrlegen. Må man så må man..

Det er værre at ett dyr lider, enn å drepe det kjapt. Det er ikke noe stas, faktisk veldig trist, men det er å pine dyr hvis man ikke gjør det noen ganger. Har måtte ta live av katten min en gang å ved å skyte den, for den var nettopp påkjørt og hardt skadet, null håp, søndag kveld og fikk ikke tak i dyrlegen. Må man så må man..
Åh herregud for en mareritt :o det var strongt gjort av deg

Tramp på den?? Fy søren, det høres slemt ut :(
Ja det er det, men om du ville foretrukket å slå den med noe hardt er det ikke noe snillere. Med et tramp er du garantert nok kraft til at den ikke lider mer enn nødvendig.

Synes dere er tøffe som klarer sånt :O
Jeg må alltid tilkalle mamma på sånne drapsoppdrag..

Back
Topp