Varsler du politiet?

• Trådstarter Trådstarter Ingenbruker
  • Opprettet Opprettet
I

Ingenbruker

Guest
Inspirert av en annen tråd her...

Varsler du politiet om du kjører bak en bil som vingler, opplever at noen kjører for fort, tar en farlig forbikjøring etc?

Jepp, spesielt ved fyllekjøring.
Har blant anna anmeldt mi beste venninne da eg plutselig oppdaga at både ho og bilen var vekke for mange mange år sida.

Jepp, spesielt ved fyllekjøring.
Har blant anna anmeldt mi beste venninne da eg plutselig oppdaga at både ho og bilen var vekke for mange mange år sida.

Oi... Ble hu tatt? Jeg har selv varslet mange ganger men opplever at det ikke alltid blir tatt tak i av politiet...

Varsler om ting som ikke er som de skal, feks vingling i trafikken, fyllekjøring, folk som lusker rundt osv...

Sjeldent politiet gjør noe føler jeg, men mer får jeg ikke gjort!

Oi... Ble hu tatt? Jeg har selv varslet mange ganger men opplever at det ikke alltid blir tatt tak i av politiet...

Ja og nei. Når politiet fant ho hadde ho parkert og stod utenfor bilen. Så ingen kunne bevise at ho faktisk hadde kjørt. Og sida eg heller ikkje hadde sett ho kjøre, fekk ho ikkje noe straff. Av politiet iallefall. Ho fekk ganske saftig leksjon av meg...

Ja og nei. Når politiet fant ho hadde ho parkert og stod utenfor bilen. Så ingen kunne bevise at ho faktisk hadde kjørt. Og sida eg heller ikkje hadde sett ho kjøre, fekk ho ikkje noe straff. Av politiet iallefall. Ho fekk ganske saftig leksjon av meg...

Godt det gikk "bra" da og at ingen ble skadet...

Hittil har jeg kun varslet om jeg sett en død katt, men så har jeg vel ikke vært borti noen som kjørt vinglete eller påvirket enda :P

Ooops :o håper hun lært en lekse :(

Godt det gikk "bra" da og at ingen ble skadet...

Jepp. Eg ville heller riskere å miste vennskapet enn å vite om fyllekjøring og ikkje prøve forhindre det. Men me er fortsatt bestevenner den dag idag.

Ooops :eek: håper hun lært en lekse :(

Har aldri tatt i rattet i berusa tilstand hverken før eller etter den episoden, så leksa blei absolutt lært ja. Noen år etter var ho involvert i dødsulykke der sjåføren i den andre bilen hadde drukket. Han omkom, ho blei hardt skada. Så den jenta kjører aldri berusa igjen...

Jeg har ringt politiet etter en vanvitting forkjøring og høy hastighet, men de ba oss om å følge etter, og det hadde vi ikke anledning til.

Tre ganger har jeg opplevd vinglete og uforsvarlig kjøring av bilen foran meg, alle gangene har vi meldt, og politiet kom relativt kjapt.
Faren min er alkoholiker, og har kjørt i fylla utallige ganger. Det er et mirakel at ingen andre noen gang har blitt skadet. Alle naboene vet om det, men ingen har noengang meldt han. Jeg hadde ikke nølt, fatter ikke at de kan sette seg og barna sine i en så farlig situasjon. Reinspikka pingler!
De unnskylder seg med at de syns synd i han, det har jo gått bra osv.
Jeg har bedt dem ringe meg, så kan jeg anmelde(bor langt unna), men nei...

Har aldri tatt i rattet i berusa tilstand hverken før eller etter den episoden, så leksa blei absolutt lært ja. Noen år etter var ho involvert i dødsulykke der sjåføren i den andre bilen hadde drukket. Han omkom, ho blei hardt skada. Så den jenta kjører aldri berusa igjen...
Det var utrolig trist at det som skjedd :o det skulle vært alkolås i alle biler så det aldri kunne ha vært mulig å kjøre i beruset tilstand :(

Har mer enn en gang stoppet og ringt politiet etter å ha sett slike ting, ja.

En annen gang opplevde jeg å se at dusten ble vinket inn av politiet etter å ha bøllet veldig og kjørt forbi og presset seg mellom i flere omganger, det var sykt tilfredstillende.

Inspirert av en annen tråd her...

Varsler du politiet om du kjører bak en bil som vingler, opplever at noen kjører for fort, tar en farlig forbikjøring etc?
nå har ikke jeg lappen, men jeg hadde gjort det ja :)

Back
Topp