Legen neste?

MiaDenPia

Elsker forumet
Var uheldig og kutta meg litt i fingeren her om dagen

Blødde friskt så tok på gasbind, det stoppa fort.... har hatt plaster siden

Tok det av idag

Ble veldig överaska
34f43169e39757c413fbbe29bb8e57e5

Sånn blir den av tett plaster sånn ser jeg ut vær gang jeg tar plaster av fingen etter det har blitt fuktig.

Dette går seg til på null komma niks ;) Fuktighet innenfor plasteret blir som å ligge i boblebad en times tid ;)

Det blir jo sånn når du har på plaster og det i tillegg blir bløtt:P

Takk for svar dere,får bare vente litt da til det har normalisert seg og så sette på noe bare over kuttet kanskje?

Det blir slik når såret ikke får luft ;) helt normalt...

Viktig å få luftet såret. Om det ikke får tilstrekkelig luft så tar det lenger tid å gro :) luft fingeren og sett noe bare rett over kuttet når du skal bruke hendene. Eventuelt sove uten plaster :)

Bare ikke bruk noe plaster, la det få luft så går det seg til. Helt normalt. :)

Nei då sånn blir eg hver gang eg bruker plaster. Låt de få luft så vill de ordna seg

Bruker du lite plaster ellers? Det der er en helt normal reaksjon på plaster ;) det blir rett og slett for tett til huden :) Spesielt med ekstra fuktigher i :)
Dersom såret holder seg "sammen" og ikke blør, er det best å ikke bruke noen ting. :)

La såret være åpent. Så lenge du ikke blør eller skal jobbe med mat/ o.l så skal man ikke ha på tett plaster i evigheter.
Da får man sånn skrukkete hud. Det retter seg ut når huden får luft og blir tørr.

Takk for tips:) Klippet av den løse huden for ett par dager siden...
Men glemte helt å tenke på plaster så har hatt det på konstant siden , nå er det av ..
1be00c62e31320551b72f8e11f981d40

Tar på ett hvis jeg skal tilberede mat bare

Back
Topp