Fra amming til flaske

dck

Blir kjent med forumet
Jeg har en 6 måneder baby her. Jeg prøvde å gi ham flaske melk i dag, men han liker det ikke. Han har egentlig ikke liker det i det hele tatt. Når han smakte det, han bare ser ut som han er sur. Er det normalt? Jeg tenker å bare sakte gi ham flaske nå, siden han prøver å bite brystet mitt nå, og det virkelig gjør vondt. Og hva kan jeg gjøre med resten av melken han ikke drikke? Kan jeg sette den i kjøleskapet, deretter varme den i mikrobølgeovnen ? Jeg gir ham tre måltider om dagen også.

Har ikke mange tips angående tilvenning av flaske da det ikke har vært et behov her, men råder deg å ikke varme opp mat til baby i mikrobølgeovn da den vil endre den kjemiske sammensetningen til maten og skade næringsstoffene. Det gjelds all mat baby og små barn får.

Har ikke mange tips angående tilvenning av flaske da det ikke har vært et behov her, men råder deg å ikke varme opp mat til baby i mikrobølgeovn da den vil endre den kjemiske sammensetningen til maten og skade næringsstoffene. Det gjelds all mat baby og små barn får.

Tusen takk for rådet. Om maten i glasset da? Er det ikke greit å varmet i mikro heller?

Melk som ikke drikkes kaster du. Man skal ikke varme opp igjen morsmelkerstatning/tillegg pga bakterievekst.

Får han tre måltider allerede, i tillegg til pupp?
Det er helt vanlig at det er uvant for ham å drikke av flaske, og at han lager grimaser; han kan til og med brekke seg, uten at det er noe galt i det.
Bare fortsett å prøve forsiktig, og la ham prøve selv også.
Du trenger ikke gi mme nå, så enten bør du pumpe, eller gi vann, særlig hvis han allerede får 3 måltider i løpet av en dag.
Du kan også lære ham å ikke bite, ved å ta ut puppen når han biter, og si bestemt "nei," og lage "hysjefinger" over munnen hans.
Så fort han biter, repeterer du. :)

Får han tre måltider allerede, i tillegg til pupp?
Det er helt vanlig at det er uvant for ham å drikke av flaske, og at han lager grimaser; han kan til og med brekke seg, uten at det er noe galt i det.
Bare fortsett å prøve forsiktig, og la ham prøve selv også.
Du trenger ikke gi mme nå, så enten bør du pumpe, eller gi vann, særlig hvis han allerede får 3 måltider i løpet av en dag.
Du kan også lære ham å ikke bite, ved å ta ut puppen når han biter, og si bestemt "nei," og lage "hysjefinger" over munnen hans.
Så fort han biter, repeterer du. :)

Ja det gjør han. Han begynte å ha måltider da han var 4 måneder, fordi han er så stor. Først ga jeg han 2 måltider bare frokost og middag, i tillegg til amming. Da ble han 5 måneder ga jeg ham 3 måltider. Grønnsaker til frokost og middag, og frukt til formiddag. Og hver etter måltider, jeg ga ham vann. Jeg tenker kanskje han er nå vant til å drikke vann som er grunnen til at når han smakte melk i flasken sin det er svært annerledes for ham.

Veldig bra med "hysefinger" :)

Mme skal alltid være fersk, så du skal ikke spare på rester.

Vannbad er best å varme mat i, men i mikro går fint det også.

Mme-pulver skal blandes i vann som er rundt 40 grader, så utblandet mme skal ikke i mikro.

Som andre sier så kan en vende de av med bite. Babyen skjønner tegninga til slutt. ;)

Å. Så godt å vite det. Når jeg varmer maten hans, jeg sette den i tallerken først og varme i mikro :(

Det går nok bra, tviler på at han har tatt skade altså :) Men er ikke anbefalt at all kost verken til baby, barn eller voksne skal baseres på mikrobølgeovnsmat, eller jevnlig oppvarming i mikrobølgeovn og helst ikke for så små.

Back
Topp