Bupa :)

RonjaR

Juni12`s svarer-på-alt
Tilgangsansvarlig
VIP
Noen som har erfaring med Bupa?:)
Negative og positive?
Fikk dere den hjelpen dere trengte eller var det "bortkastet"?

Har bare erfaring fra det gjennom barn på jobben. Ikke egne. Virker som de gjør mye bra, men det avhenger mye av hvilken kommune en bor og hvem som jobber der. Det var kanskje ikke det svaret du var ute etter, men er det jeg hvet hvertfall ☺️ kommer jo an på hva en skal ha hjelp til og☺️

Har bare erfaring fra det gjennom barn på jobben. Ikke egne. Virker som de gjør mye bra, men det avhenger mye av hvilken kommune en bor og hvem som jobber der. Det var kanskje ikke det svaret du var ute etter, men er det jeg hvet hvertfall ☺️ kommer jo an på hva en skal ha hjelp til og☺️
Takk for svar:)
Ja det avhenger sikkert av hvilket sykehus man er tilknyttet..
Her er det bare snakk om en utredning først:)

Har god erfaring og godt samarbeid med Bup ang to av barna mine. Det har vært utredning, samtaler, foreldreveiledningskurs, gruppekurs for barn mm. BUP har også hjulpet i samarbeid med skolen, når uvitende lærere ikke forsto problemene til barnet.

Har god erfaring og godt samarbeid med Bup ang to av barna mine. Det har vært utredning, samtaler, foreldreveiledningskurs, gruppekurs for barn mm. BUP har også hjulpet i samarbeid med skolen, når uvitende lærere ikke forsto problemene til barnet.

Så bra det har fungert flott hos dere:D
Veldig greit å høre noen med god erfaring!
Merker du forskjell på barna etter utredning og kurser?:)

Så bra det har fungert flott hos dere:D
Veldig greit å høre noen med god erfaring!
Merker du forskjell på barna etter utredning og kurser?:)

Utredning på det ene barnet førte jo til en diagnose, og det var blandede følelser for barnet å motta den beskjeden. Det er ikke gøy å få vite at det "feiler" en noe, men på den andre siden er det veldig godt å få svar på hvorfor ting er som de er. :-)

Foreldrekurs var veldig fint, særlig det å treffe andre foreldre i nogenlunde samme båt. :)

Kurs for barn gjaldt det andre barnet mitt, med det fikk vi ikke fullført. ( årsaken knyttet til de vanskene barnet strever med. )

Bup kaller vi det for her :P
Masse erfaring. Skal ENDELIG inn igjen på mandag som kommer faktisk :)

Barne og ungdoms psykiatri:)

Jeg har mest gode erfaringer :) både fra egen barndom i forhold til at jeg hadde en bror med ADHD. Og nå som mor selv da vi fikk tilbud om spe og småbarns timer der. Veldig intressant og lært mye bra :D

Utredning på det ene barnet førte jo til en diagnose, og det var blandede følelser for barnet å motta den beskjeden. Det er ikke gøy å få vite at det "feiler" en noe, men på den andre siden er det veldig godt å få svar på hvorfor ting er som de er. :-)

Foreldrekurs var veldig fint, særlig det å treffe andre foreldre i nogenlunde samme båt. :)

Kurs for barn gjaldt det andre barnet mitt, med det fikk vi ikke fullført. ( årsaken knyttet til de vanskene barnet strever med. )
Alltid greit å få en diagnose:) å vite hva som er årsaken til utfordringene..

Veldig varierende erfaring via jobb. To nabokommuner her har veldig forskjellig kapasitet og ressurser. Og så kommer der veldig an på hva som er årsaken. Ved noen diagnoser har sykehus egne "program" som følger både foreldre og bhg/skole og kanskje ekstra fagperson med spesialkompetanse blir satt inn. Ved andre ting så er det litt sånn "vi setter inn en ufaglært assistent og ser hvordan det går seg til". Noen får masse hjelp og oppfølging, mens andre må krangle seg til det de har krav på. Noen har dyktige kompetente fagfolk, andre ikke.

Men stort sett er det bra :)

Noen som har erfaring med Bupa?:)
Negative og positive?
Fikk dere den hjelpen dere trengte eller var det "bortkastet"?
Her heter det BUP.

Jeg ble selv utredet for ADHD på BUP, og hadde ukentlige samtaler med psykolog i lang stund. Hadde det ikke vært for BUP ville det nok gått veldig dårlig med meg. Dette er 11-12 år siden, men er veldig fornøyd med hjelpen jeg fikk der og mener støtten og teknikkene jeg lærte der gjorde at jeg vokste av meg ADHDen, klarte å fullføre 10.klasse og VGS, samt universitet.

Tror det handler mye om å møte dyktige fagfolk som man klikker med også.

De var veldig flinke til å informere foreldrene mine, men husker ikke om de gikk på kurs.

Veldig varierende erfaring via jobb. To nabokommuner her har veldig forskjellig kapasitet og ressurser. Og så kommer der veldig an på hva som er årsaken. Ved noen diagnoser har sykehus egne "program" som følger både foreldre og bhg/skole og kanskje ekstra fagperson med spesialkompetanse blir satt inn. Ved andre ting så er det litt sånn "vi setter inn en ufaglært assistent og ser hvordan det går seg til". Noen får masse hjelp og oppfølging, mens andre må krangle seg til det de har krav på. Noen har dyktige kompetente fagfolk, andre ikke.

Men stort sett er det bra :)
Takk for svar:)
Ja er vel forskjeller i de ulike sakene og hvor i landet man bor:)

Back
Topp