Noen som vet kjønnet allerede?

Znart-mamma

Flørter med forumet
Jeg skal på tidlig ultralyd i neste uke, da er jeg 13+6 uker på vei.
Jeg er så spent på om de klarer å se kjønnet da. Jeg skal til gynekologsentet med henvisning fra legen og lurer på om det er noe gynekologene orker å se etter.

Noen som har erfaring med ultralyd hos gynekolog?

Noen som har fått vite hvordan kjønn babyen er før uke 17-19?

Fikk vite det uke 15 sist.. Skal på ultralyd til uken pga kjønn, så spent på om de ser noe.. 13+1 da tror jeg ;)

Fikk vite det 14+5 i forrige svangerskap.

Har hatt alle mine UL hos gynekolog :)

Vi var på ul sist uke, 13+1 var jeg da, og vi får jente ❤️ Føler oss kjempe heldige som fikk vite så tidlig:)

Vi var på tidlig ultralyd når vi var 13+6 hos Gynekolog. Det var en gsmmel fyr på Ca 70 år som mumlet om at alt så bra ut og at de ikke drev med screeningundersøkelser, noe som jeg forstod at han kanskje mente at han ikke kunne se om det var noe særskilt som feilet fosteret som for eksempel downssyndrom... Jeg ble ikke å spørre om han kunne se kjønnet, vanligvis når jeg har vært på ultralyd har jeg fått spørsmål om jeg ville vite kjønnet men ikke denne gangen:-( får ha det til gode til ordinær ultralyd om 4-5 uker:-0 om vi klarer å vente da!! Det aller viktigste er selvfølgelig at babyen i magen har det fint og ser frisk ut!

Med forrigemann fikk vi vite det når jeg var 13+8. Vi skal på tul til torsdag. Da er jeg 14+0, så håper å få vite det da :D Men har en følelse på enda en gutt ;)

Noen som har prøvd trikset å blande urin og natron? Det skal visstnok avsløre kjønnet. Det stemte på meg sist.

For de som vil prøve ;
Ta 2 teskjer natron i en plastkopp
Tiss oppi koppen
Bruser det eller skummer så blir det gutt
Skjer det absolutt ingenting så blir det jente

Noen som har prøvd trikset å blande urin og natron? Det skal visstnok avsløre kjønnet. Det stemte på meg sist.

For de som vil prøve ;
Tiss oppi koppen

Sniker fra november:)
Jeg testet dette nå, det bruste i begynnelsen men så ble det stille. Jeg tenkte det bruste fordi jeg var så tissetrengt at det ble litt hard stråle :p

Kinesisk fødekart sier jente, jeg hadde gutte følelse fra første dag, men nå de siste dagene har jeg hatt annenhver dag med jente og gutte følelse:p er 6+2 i dag, blir spennende å se! Har du tatt denne testen denne gang?

Sniker fra november:)
Jeg testet dette nå, det bruste i begynnelsen men så ble det stille. Jeg tenkte det bruste fordi jeg var så tissetrengt at det ble litt hard stråle :p

Kinesisk fødekart sier jente, jeg hadde gutte følelse fra første dag, men nå de siste dagene har jeg hatt annenhver dag med jente og gutte følelse:p er 6+2 i dag, blir spennende å se! Har du tatt denne testen denne gang?
Ja jeg tok testen ca uke 12 forrige svangerskap, og den stemte. Men jeg tissa i en urinkopp først og helte det så oppi en annen urinkopp med natron. Ingen brusing og det ble jente. Er i uke 10+5 nå, så jeg tenkte å prøve testen dette svangerskapet også, gjør det nok iløpet av de kommende dagene. Er spent :-D

Ja jeg tok testen ca uke 12 forrige svangerskap, og den stemte. Men jeg tissa i en urinkopp først og helte det så oppi en annen urinkopp med natron. Ingen brusing og det ble jente. Er i uke 10+5 nå, så jeg tenkte å prøve testen dette svangerskapet også, gjør det nok iløpet av de kommende dagene. Er spent :-D

Hmm, gjerne jeg skal prøve det neste gang :p
Så spennende!! Skal du på tul å vite kjønn? Eller venter du til oul for å bekrefte denne testen?:)

For de som vil prøve ;
Tiss oppi koppen

Dette bare tester pH i urinen din. Påvirkes av hva du spiser og drikker :)

Ja der tviler jeg ikke på, hehe. D Ble lagt frem ganske overbevisende på ei engelsk nettside da jeg var gravid sist, noe med alkalier(?) og slikt, men det virker ganske utrolig ja. :-D

Alkalisk betyr basisk. Er mye humbug rundt pH. Mange som hevder det er en helsegevinst i å gjøre kroppen basisk, men blodet endrer ikke pH med mindre du blir alvorlig syk.

Men uansett: natron bruser når det er surt fordi da frigjøres CO2. Test gjerne med sitronsaft. I basiske væsker (melk, såpe) bruser den ikke. pH i urin påvirkes av matinntak, så du kan få ulikt resultat med kort mellomrom :p

Back
Topp