Når starter innkjøpet?

Sepålillemeg

Andre møte med forumet
8 uker på veg, skulle ønske det heller var 8 uker til nedtelling.

Så nå lurer jeg på når dere begynte innhandlingen til lillespire?

Vi har sånn smått fått voksipose, vippestol, reise-seng og tåteflasker.
Klær er vell forsåvidt greit, det får en mye av på "babyshower", underveis og "velkommen"-gaver. Samt det vi kjøper med til føden.

Men når er det mest normalt å begynne å handle nødvendige ting? Å hva bør jeg prioritere?

8 uker på veg, skulle ønske det heller var 8 uker til nedtelling.

Så nå lurer jeg på når dere begynte innhandlingen til lillespire?

Vi har sånn smått fått voksipose, vippestol, reise-seng og tåteflasker.
Klær er vell forsåvidt greit, det får en mye av på "babyshower", underveis og "velkommen"-gaver. Samt det vi kjøper med til føden.

Men når er det mest normalt å begynne å handle nødvendige ting? Å hva bør jeg prioritere?
Med første tenkte jeg at det var lurt å vente lengst mulig, om jeg først hadde kjøpt litt var jeg redd jeg skulle ende med veldig mye!:P vogn, seng, sengetøy, noen klær og bilstol er bra å ha når babyen kommer, ellers kan man ta det meste ettersom man ser behov. Vi fikk veldig mye klær i str 56, 62 og 68. Jeg byttet størrelser på mye så vi også hadde fra gaver i de neste størrelsene. Ikke noe vits å ha masse som nesten ikke blir brukt. Skulle også ønske jeg lot gaver ligge m lapper på litt lenger. Hun nærmest hoppa over str 62. Vet om andre som neTen ikke brukte 68. Nå har vi fra henne, så kommer ikke til å kjøpe inn noe særlig. Kanskje et bæresjal, for d hadde vi ikke m første.

Med første kjøpte vi ikke inn noe særlig fær etter uke 30, med denne trenger vi ikke stort, men blir nok litt innkjøp etter uke 30 denne gangen også :)

Vi begynte etter oul, også spredte vi det litt utover slik at lommeboka ikke fikk helt sjokk. Bestilte vogn og bilstoler samtidig, så kjøpte vi seng og madrass og litt klær ettersom jeg var ute på kjøpesenter. Mine kom i uke 26 sist, så jeg fikk ikke gjort meg ferdig før de kom. Hadde nesten ingen klær, og ihvertfall ingenting som passet så da måtte jeg ut å kjøpe mer klær. Bilstolpose, vippestol, bæresele, dyne, stellebord og slike ting kjøpte vi mens vi bodde på sykehuset. Resten etter at vi kom hjem når vi så hva vi fikk behov for :) Hvis du har lyst til å begynne nå, så gjør du bare det. Er aldri for tidlig å begynne å handle inn til den lille!

Vi skal vente til vi har vært på oul. Skal ikke starte for seint da vi gjerne må fordele innkjøpene på lønningene :)

Ventet til etter oul med første. Nå er jeg igang allerede, men har bare småting og litt klær som skal kjøpes denne gangen :)

Jeg har allerede begynt å se litt. Vi har plass til en baby i leiligheten, men vi er egentlig på jakt etter et hus, og kommer derfor til å drøye innkjøpningen av de store tingene. Finner vi et hus nå, tror jeg vi kommer til å handle inn etter UL

Begynner nok ikke før jeg har passert 12 uker ihvertfall. Mulig jeg venter til etter oul og.
Har lagt inn søk på søskenvogn da. Greit å følge med på finn.no syns jeg:)

Vi kjøpte seng allerede i september 2014.. kunne jo ikke ta såå lang tid å bli gravid..? Haha, men det gjorde det :) Vogn ble kjøpt i november 2015. Kommer nok til å kjøpe litt jevnlig, greit å ikke få hastverk på slutten og greit å spre utgiftene litt :)

Begynner etter at jeg har vært på oul :) men har jo en del etter lillesøster. Mangler en vogn og litt andre ting. Blir det gutt, så må vi ha litt mer gutteklær :)

Jeg tenker å vente til etter oul og forhåpentligvis få vite kjønnet først. Har mye av det vi trenger, men blir det jente må det kjøpes mer ;) Har en gutt fra før så har en del klær etter han jeg har tatt vare på i tilfelle det blir gutt denne gangen også :)

Vi venter til etter oul. Kjøpte noen få ting før det forrige gang, og det var ikke så lett å ha det liggende etter å ha fått beskjed om at svangerskapet måtte avsluttes i u20.. Vil ikke være negativ eller noe, men det er så mye som kan skje....

Begynte å handle inn etter oul forrige gang. Denne gangen trenger vi nesten ingenting, så det blir nok ikke noe før helt mot slutten :)

Vi venter til etter oul. Kjøpte noen få ting før det forrige gang, og det var ikke så lett å ha det liggende etter å ha fått beskjed om at svangerskapet måtte avsluttes i u20.. Vil ikke være negativ eller noe, men det er så mye som kan skje....

Kan jeg spørre om du var på TUL først, eller ikke før OUL?
Veldig trist at du måtte gjennom det :(

Kan jeg spørre om du var på TUL først, eller ikke før OUL?
Veldig trist at du måtte gjennom det :(
Vi var på TUL i uke 10, men disse er ikke organspesifikke, og det er også for tidlig å se om noe er galt. Så det var ikke før på OUL i u18 at de fant kromosomfeil. Etter det skal de teste og undersøke, og vips har det gått to uker til. Var en opplevelse jeg helst hadde vært uten, så jeg er veldig nøktern denne gangen. Tør ikke glede meg for mye, eller kjøpe noen ting før jeg vet at alt er bra. Men krysser så klart fingrene :)

Vi var på TUL i uke 10, men disse er ikke organspesifikke, og det er også for tidlig å se om noe er galt. Så det var ikke før på OUL i u18 at de fant kromosomfeil. Etter det skal de teste og undersøke, og vips har det gått to uker til. Var en opplevelse jeg helst hadde vært uten, så jeg er veldig nøktern denne gangen. Tør ikke glede meg for mye, eller kjøpe noen ting før jeg vet at alt er bra. Men krysser så klart fingrene :)

De to gangene jeg har vært på TUL i tidligere svangerskap, har gynekologen sagt at de best ser ting som tyder på kromosomfeil (måler nesebein og nakkefold) i uke
12, og at det er vanskeligere å se både før og seinere i svangerskapet. Men at sjekk av andre organer osv så de best på OUL.

De to gangene jeg har vært på TUL i tidligere svangerskap, har gynekologen sagt at de best ser ting som tyder på kromosomfeil (måler nesebein og nakkefold) i uke
12, og at det er vanskeligere å se både før og seinere i svangerskapet. Men at sjekk av andre organer osv så de best på OUL.
Det stemmer :)

Jeg kommer til å starte i sommer tenker jeg :) man trenger jo mye mer til en vinterbaby enn en sommerbaby :) i tillegg har vi et helt rom som må settes i stand :)

Back
Topp