Søvnparalyse

Nei men var sammen med 1 fyr som hadde det.. Han fortalte meg mye. Drit ekkelt!

Ja, et par ganger for mange mange år siden. Kjempeekkelt.

Kjæresten min har det, det er helt for ferdelig. Til tider kan jeg skjønne det på ham, å få vekket ham. Men andre ganger ligger han bare å gnuffer(sove hyling å mumling)

Han kan bli skumsvett og våkne i full panikk.

Han har "drømt" om innbrudd, der tyvene hadde våpen osv. Menst han bare lå på sofaen å ikke klarte å røre seg. Etterhvert hadde ham klart å rullet seg ned på gulvet, men heller ikke da våknet.

Det hørest så sprøtt ut, men selv til den sterkeste person ser du frykt i øyene når dette skjer.

Huff...høres kjempeekkelt og skummelt ut...tror ikke jeg har hatt det...

Mannen har det veldig ofte. Er samme drøm hver gang også. Nå våkner jeg av det og vekker han med en gang, så får han sove skikkelig etterpå.

Hadde det ekstremt mye som yngre! Begynte når jeg var 15 og roet seg i 20 års alder. Nå får jeg det kanskje en gang i året, men er så "dreven" i det at jeg klarer å presse meg selv til å våkne. Finnes vel ingenting som hjelper heller, det roer seg med tiden hos de fleste..

Er så fælt. Husker godt første gangen jeg hadde det, lå faktisk utenfor døra i trappeoppgangen i blokka der jeg bodde. (hadde glemt nøkkel : p) Da visste ikke jeg hva dette var, men kjente meg lam i hele kroppen og i stemmen. Så en svart skikkelse, som ligna på mannen med ljåen som kom mot meg saaakte men sikkert opp trappa og tilslutt tok på meg, noe jeg opplevde som skikkelig elektrisk støt :s Andre ganger jeg jeg hørt en lyd som bare blir høyere og høyere og tilslutt så høy at det blir helt grusomt, i tilleg til den ekle følelsen av at noe vondt er i rommet. Æææsj! Roper som bare det på kjæresten min og han blir like forskrekka hver gang :p

Huff ja,har hatt d noen ganger. Helt for jævlig altså! Jeg "så" et gjenferd i fotenden på senga,en liten gutt som stirret på meg...hadde en kirkegård som nærmeste nabo på d tidspunktet,skikkelig creepy:p

Har opplevd det en gang. Ble lammet, greide ikke røre en muskel og stemmen forsvant helt. Rundt meg gikk to gjenferd som ønsket meg bort fra der jeg befant meg.
Var mildt sagt livredd da jeg kom til meg selv.. :(

Ja huff... Opplevd det flere ganger... Kjempe ekkelt...

Off ja! Det er ekkelt! En svart "mannen med ljåen skapning" her og, som kommer for å ta meg. Så våkner jeg, også er han der fortsatt. Kan "våkne" 5-10 ganger før jeg innser det er en drøm, og prøver da å våkne fra den. Det er så rart, man prøver å snakke og rope men får ikke ut en lyd, og du kjenner fysisk i fingrene at mannen ligger vedsidenav, men klarer ikke å bevege hånden for å vekke.. Heldigvis lenge siden nå, men hadde veldig mye av det i forrige graviditet! Ikke Hatt så mye siden, heldigvis:)

Hadde det ekstremt mye som yngre! Begynte når jeg var 15 og roet seg i 20 års alder. Nå får jeg det kanskje en gang i året, men er så "dreven" i det at jeg klarer å presse meg selv til å våkne. Finnes vel ingenting som hjelper heller, det roer seg med tiden hos de fleste..
Ja det er en rar følelse mår du ligger der og sier til deg selv at nå skjer det igjen og at man må våkne:D

Første gangen da jeg ikke vista hva det var. Men etter det er det liksom bare vært å lokke øynene og slappe av til kroppen bestemmer seg til å våkne

Har hatt det regelmessig i ca 2 år en periode når jeg bodde alene i en hybel, kjempe skummelt i begynnelsen men så ble jeg vant til det. Også gikk det over plutselig. :)

Back
Topp