Hodet har festet seg...

Litamor1107

Forelsket i forumet
Jeg er nå 34+2 og jordmora sa at nå hadde hodet festet seg. Flere som har fått den beskjeden? Hvor langt på vei var dere da og er dere førstegangs eller flergangsfødende? Har skjønt at det ofte fester seg tidligere hos førstegangs, og ofte ikke før fødsel hos flergangs. Dette er min tredje, så nå er jeg jo litt spent på veien videre. Beskrev også noen smerter jeg har hatt mye av i det siste, og jordmor sa at de kom av at livmortappen modnes/myknes. Stikkende smerter i underlivet når jeg går. Flere som har det?

Jeg har begynt å fått "mensenkrampe"..er på jobb og løftet en litt for tung pasient, og nå har krampene tatt seg opp...

Jeg har begynt å få slik stikkende smerte innimellom jeg også. Hode er ikke festet her, er andregangs. Fikk også beskjed om at hodet fester seg oftest ved rier når det er andregangs..

Jeg har masse mensenstikninger pluss at magen/livmora er hard så og si hele tiden, var hos legen på onsdag og da fikk jeg beskjed om at hodet fortsatt ikke har festet seg. Er førstegangs og 35+3 :happy:

Er ikke sikker på om det er festet, men gyn overlege sa på torsdag at hodet ikke rikker seg noen plass, så om han da mente at d var festet må gudene vite :p Er andregangs, har intense menssmerter til tider, men hele tiden mensmurringer og kynnere! Er 36+1 idag, har hatt disse menssmertene siden uke 33!

Jeg sjekket papirene fra de forrige svangerskapene og hodet festet seg ca 4 uker før med første. Altså uke 36+6, og jeg gikk 5 dager over termin. Med nr 2 ser det ikke ut til at det festet seg før fødsel. Var inne hos jordmor en uke før fødsel og da var det fortsatt bevegelig. Med andre ord er dette det tidligste det har festet seg. Men det betyr kanskje ikke noe. Varierer jo så veldig...

Noen som vet hva KF står for? F er for festet hode og B er for bevegelig hode. KF er tydeligvis en mellomting, men jeg vet ikke hva K'en står for?

Jeg var på kontroll i uke 35, og fikk da beskjed om at hodet var festet. Festet seg aldri med førstemann før fødsel var i gang, så dette er noe nytt for meg :) Tror hodet må ha vært festet et par uker før jeg kom på kontrollen, for jeg har følt meg mye bedre siden uke 33. Mindre ubehag, kynnere osv. Ikke noe nedpress denne gangen, mot masse sist. Kanskje kroppen strevde med å få førstemann ned i bekkenet, mens nå gikk det radigere, ikke vet jeg :P Spent på når jeg føder. Fødte dagen før termin sist.

Jeg sjekket papirene fra de forrige svangerskapene og hodet festet seg ca 4 uker før med første. Altså uke 36+6, og jeg gikk 5 dager over termin. Med nr 2 ser det ikke ut til at det festet seg før fødsel. Var inne hos jordmor en uke før fødsel og da var det fortsatt bevegelig. Med andre ord er dette det tidligste det har festet seg. Men det betyr kanskje ikke noe. Varierer jo så veldig...

Noen som vet hva KF står for? F er for festet hode og B er for bevegelig hode. KF er tydeligvis en mellomting, men jeg vet ikke hva K'en står for?
"Knapt festet" :)

Back
Topp