Lettprodukter

mini#2

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Julimammaer 2016
Lar dere ungene drikke/spise lettprodukter? (Kunstig søtning)

Nekter han det ikke, men er ikke noe jeg kjøper inn for å servere stort sett. Hender det har kommet en flaske sukkerfri saft i handlevognen for variasjonens skyld men ikke fordi jeg er redd sukkeret. Er mer skeptisk til å gi han store mengder aspartam ol.

Barn under 3 år skal helst ikke ha kunstig søtning, så det unngår jeg så godt jeg klarer.

Unngår kunstig søting som best vi kan, men lar dem drikke det hos mine foreldre. Mamma har diabetes så de har bare saft uten tilsatt sukker.

Lettmelk lar jeg dem drikke uten skrupler. Men særlig eldste foretrekker helmelk.

Kjøper ikke ting med kunstig søtning til ungene, men jeg nekter ikke eldste å få et glass med saft/brus om det blir servert en plass. Yngste er bare 8 mnd så det er uaktuelt uansett.

Unngår kunstig søtning.

Nei, vi kjøper ikke lettprodukter utenom lettmelk så klart.

Har saft med kunstig søting men det er sjelden vi drikker saft så det går greitt.

Last edited:
Barna kan drikke Pepsi max fra tid til annen, men ellers ikke. Absolutt ikke noe særlig med for mye sukker i systemet heller.

Samboeren har diabetes så unngår for mye sukker så har som regel sukkerfrie safter stående.

Kjøper saft med kunstig søtning fremfor de som inneholder sukker. Samme med brus også. Men nå drikker vi sjeldent sånt. Men med tanke på overvektsproblematikken så tror jeg at det er sunnere med kunstig søtning.

Av lettprodukter går det i ekstra lettmelk og lettere smør til brødet (Soft light). Lettbrus/sukkerfri brus og saft bruker vi ikke; foretrekker de med sukker i når de en sjelden gang får det.

Tja... nå er min 7 år snart så jeg har ikke dårlig samvittighet for at han drikker fun light :P Men jeg prøver å unngå mye kunstig søtning da ;)

Jeg kjøper bare lettversjoner av saft og brus. Barna er over 3 år. :)

Kjøper kun lettmelk, men det blir foreløpig lite brukt.
Frøkna vår er bare 8 mnd, så hun får ikke slikt enda uansett.

Samboer drikker mye pepsi max, men jeg har kuttet ut alt dette selv pga jeg var i dårlig form. Så om jeg blir i dårlig form av det, så ønsker jeg ikke å gi det til barna mine.

Men jeg kommer ikke til å nekte dem et glass en sjelden gang om vi er på besøk hos noen som serverer det :)

Last edited:
Back
Topp