Reise med babyen. Råd?

dun-dun

Betatt av forumet
Vi skal ril Spania om en uke for å feire min fars 70-årsdag. Snuppa er drøyd 7 uker ved avreise. Noen som har praktiske råd for reisen og oppholdet?

Vi skal bo i en stor leilighet utenfor sentrum av marbella. Vi har eget sete til babyen og tar med bilstolen som hun kan sitte i på flyet. Har tenkt å prøve å få henne til å suge på smokk eller flaske på vei opp og ned. Utover dette har jeg ikke peiling.

Er det noejeg bør tenke på å ta med? Klær, bleier, solbeskyttelse... Alle råd mottas med takk :happy:

ImageUploadedByBV Forum1459424448.006463.jpg
Denne her (flyebaby) gjorde flyreisen vår (baby 4 mnd) til ein draum <3 skal ha den på minsten når eg skal ut å fly i juni :)
Ellers så sjekk opp på flyplassen om de har vogn du kan bruke fram til avreise.
Hvis ikkje kan du sjekke inn egen vogn ved gaten :)
Eg ammet på veg opp og ned.
Gikk veldig fint <3

Vis vedlegget 169190
Denne her (flyebaby) gjorde flyreisen vår (baby 4 mnd) til ein draum <3 skal ha den på minsten når eg skal ut å fly i juni :)
Ellers så sjekk opp på flyplassen om de har vogn du kan bruke fram til avreise.
Hvis ikkje kan du sjekke inn egen vogn ved gaten :)
Eg ammet på veg opp og ned.
Gikk veldig fint <3
Disse kan leies på de fleste norske flyplasser! Sjekk ut barnombord.no. Her kan man også leie prampack til vognen.

Har flydd endel med storebror og flydde med minsten når han var 2 uker så jeg kan dele mine tips :)

- Dersom baby gråter og ser ut til å merke trykket så hjelper det å amme/gi flaske/gi smokk. Jeg drypper saltvann i nesen på minsten før avgang for å løsne opp hvis det skulle være litt snørr oppi der, og er han litt tett gir jeg nesesugeren et forsøk.

- Har ikke brukt flyebaby men ammepute som de har fått sove på, oppå meg.

- Vi har BabyZen YoYo som er liten nok til å ha som håndbagasje, veldig kjekt å slå den opp og legge ned den lille når man skal trille til gate eller når man går av flyet.

- Bleier er veldig dyrt i syden. På Mallorca var det over 100 kr pakken. Så har du plass er det greit å ha med noen iallefall.

- Våtservietter i syden er oftest veldig parfymerte. Ville tatt med egne.

- Om du ikke ammer ville jeg tatt med mme til oppholdet. Har ikke erfaring med mme men dumt om minsten får mageknip eller noe pga nytt merke.

- Uparfyrmert solkrem til minsten, samt heldekkende uv-drakt og solhatt, pluss solbriller. Uv-telt er også fint men jeg har ikke savnet dette, det spørs, kan være praktisk å ha på en altan da :)

Saltvannsdråper er veldig greit å dryppe nesa med før man tar av og lander har jeg hørt. Slippe dotter. Samt mate ofc :)

Takk alle sammen. Er veldig usikker på hva jeg skal pakke av klær, skal ut og handle i morgen. Ender vel opp med å ta med for mye :p

Back
Topp