Babyen sitt hode

Gudle i magen

Elsker forumet
Hvordan skal dere gjør det med babyen for å ikke få flatt hode ? En bytter jo selvsagt side på det ,hver gang den sover men lure på om eg skal gå få babydorm puta . Er livredd babyen skal bli skeiv i hode .

Bare å passe på at babyen ikke får favorittside :)
Blir jo ikke skrive på et blunk. Begynte å bli litt skeiv her, men gikk til kiropraktor og fant ut hun hadde en låsning i nakken. Når den ble løsnet så forsvant favorittsiden.
Men hun lå også mye på siden. Sjeldent på ryggen og sov.

Snuppa vår ble skeiv I hode, men det var fordi jeg kun hadde melk på en side og hun sov med ansiktet mot oss I senga, ved 2 mnd var hun veldig flat på ene siden. Så begynte vi å trene opp andre siden, hun er ikke skeiv lengere. Så vil anbefale å passe på å amme/gi mme på med Barnes hodet begge veier, samt bevist leke og få barnet til å bytte på side å sove på :) ville ikke brukt pute til så små, her har hun enda ikke pute eller behov for det, og hun er 1,5 år :)

Gjorde ingen tiltak sist, hadde ikke antydning til å få skjevt/flatt hode.

Vi har en sånn hard fysiopute med fordypning i midten :) Brukte det sist også, men begynte for sent...

Flatt hode er egentlig ikke det verste, men favorittside er ikke så bra.

Faltisk en problemstilling jeg sjelden har hørt om...tror nok dette er en av tingene som flertallet ikke opplever... Om natta amma jeg bare til samme side..men på dagtid ble det jo annhver side...aldri noe issue her iallefall..

Skjev her og: men dette er noe helsestasjon
Sjekket hver gang. Måtte bare være obs på å passe på st det lå med hodet til begge sider og flytte det aktivt over, samt fikk fysio for å sjekke at alt var OK Ift låsning osv. Rettet seg raskt:)

Her var det låsninger som gjorde at hun ble litt skeiv i bakhodet. Men bra nå ;) måtte bruke pute, øve på leke og ligge på andre siden enn favorittsiden hennes. Hun lå masse i mageleie minstefrøkna, så skulle ikke stå på det. Det hjelper mye :) hun elsket å ligge på magen oppå oss :)

Dette er en problemstilling jeg aldri har hørt om.
Alt man må tenke på..

Ligge masse på magen i våken tilstand. De liker det gjerne ikke fordi det er slitsomt men det trener opp musklene.

Her var det låsninger som gjorde at hun ble litt skeiv i bakhodet. Men bra nå ;) måtte bruke pute, øve på leke og ligge på andre siden enn favorittsiden hennes. Hun lå masse i mageleie minstefrøkna, så skulle ikke stå på det. Det hjelper mye :) hun elsket å ligge på magen oppå oss :)
Samme her. Vi brukte utrolig mye tid på å trene opp begge sidene av nakken, brukte pute og hadde alle lekene på den siden han helst ikke ville ha hodet etc. Ga resultater ganske fort :) Mannen min er osteopat, så han behandlet han selvsagt med jevne mellomrom.

Ingen av mine har blitt skeiv/flat..
Niesen mln ble helt flat.

Samme her. Vi brukte utrolig mye tid på å trene opp begge sidene av nakken, brukte pute og hadde alle lekene på den siden han helst ikke ville ha hodet etc. Ga resultater ganske fort :) Mannen min er osteopat, så han behandlet han selvsagt med jevne mellomrom.
Aha men mannen din hjalp en del vil jeg tro ;) vet osteopat kan hjelpe masse ;) erfaring fra andre mødre jeg kjenner. ja samme her :) rettet seg opp hvertfall :)

Back
Topp