Aktiviteter

SeteAnd

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Hva gjør dere med småttissene på ettermiddagstid etter at de kommer hjem fra barnehagen? Syns det er forferdelig vanskelig å komme på ting å gjøre på ettermiddagstid med sønnen, nå skal det vel også sies at energinivået ikke er så høyt hos mor for tiden da det bare er 2 mnd til termin med nr 2.
Blir litt for fort til at han blir sittende halv time-time foran tvn før leggetid og jeg syns egentlig det er aaaaltfor lenge så skulle gjerne hatt noen tips.
 
Leker på gulvet, handler, henger på lekeplassen, besøker familie, liten runde på akebrettet osv. Tv er ikke poden interessert i, skulle gjerne sett han glo på tven en halvtimes tid når jeg er litt seig etter jobb før jeg starter på maten :p
 
Lillebror har ikke begynt i barnehage så ettermiddagene er ganske like resten av dagen, da hører vi på barnemusikk, synger, danser, noen kvelder er det dusj/bad, bygger togbane el. duplo er populært, lager lekehytte med tepper og går ut og inn hundre ganger (blir aldri kjedelig), lager liksom-mat, leser bøker, går tur eller aker hvis temperaturen tillater det, leker med storesøster :)
 
Vi er inne og leker på gulvet, leser bok, ser en episode poppeloppane om hun er helt utkjørt. Det er rolige ettermiddager her. Hun er sliten og jeg er 4 uker fra termin, så jada [emoji14]
 
Her går det i tegning, kitt, høre på musikk, duplo, lekekjøkkenet, leke med andre leker, se på mamma lage mat. Ellers har vi svømming en gang i uken, og er med storesøster på turningen en gang i uken.
Merker at hun er veldig flink til å finne på ting når storesøster er her og gjør det samme:)
Bading er også helt fantastisk moro, og da går det fort en halvtime.
 
Det kan ofte bli litt TV her også, spesielt hvis snuppa er sliten. Ellers er det stort sett lek på gulvet, lesing og synging det går i. Sjelden vi drar bort på besøk ukedagene, men hender mormor og far kommer en tur :)
 
Skjønner at det er mange som er mye flinkere enn meg til å finne på ting sammen med barna :)
 
Lage mat og slappe av før det er natta :)
 
Her er det for mye energi til at der er tid å bare slappe av før det er natta ;)

Heldigvis går det mot vår slik at det er lettere å slenge på noe yttertøy og gå ut en tur :)
Vi har bare 2 timer når vi kommer hjem før han skal legge seg. Så blir bare å lage middag, spise middag og slappe av litt før det er natta.
 
Vi har bare 2 timer når vi kommer hjem før han skal legge seg. Så blir bare å lage middag, spise middag og slappe av litt før det er natta.

Ja, da er det litt dårligere tid. Vi har som regel 3-4 timer, så da må det litt aktiviteter til.
 
Her er det for mye energi til at der er tid å bare slappe av før det er natta ;)

Heldigvis går det mot vår slik at det er lettere å slenge på noe yttertøy og gå ut en tur :)
Åh, ja det gleder jeg meg til også! :D
 
Vi er ute hver ettermiddag så fremst det ikke er veldig ille vær.
 
Før eller etter middag? Vi er av og til ute ei lita stund før vi begynner å lage middagen, men synes fort at den blir sein da.


Vi er ute etter middag. Fra ca 1630 til 1730.
 
Vi er ute etter middag. Fra ca 1630 til 1730.
Ah, vi er stort sett ikke ferdig å spise (og rydde opp kaoset) før i 17.30-18-tiden. Fram til nå har det ikke føltes naturlig å gå ut så seint, men nå som det er lysere går det an med en kjapp tur ut før leggetid.
 
Back
Topp