Mme og gulping

Malla89

Finner glede i forumet
Desemberglede 2015
Jeg delammer, pupp før flaske 5-6 ganger i døgnet. Blander 150 ml hver gang men ikke alltid ho drikker opp. Kan stå igjen opptil 60 ml enkelte ganger. Lille er snart 3,5 mnd.

Problemet er at ho gulper utrolig mye.. Spesielt de gangene hvor ho har spist av begge puppene pluss en hel flaske.

Får ho for mye? Er del svelging av luft som gjør det? Er det noen som har et forslag?

Gulping er som regel pga for mye mat. Det er lett å overfore med flaske fordi melken kommer så lett. Bruk en tutt med små hull. Evt medela sin for puppebarn.

Hvor mye mm får hun i seg? Jeg ville sjekket det og så tilpasset mme mengden. Jeg synes det hørtes veldig mye ut, hvis hun drikker en del mm først.

Jeg har bare gjort som hs sier. Vekta flata ut da ho bare fikk 90.. Kan prøve å måltidsveie etter påska.

Har du prøvd å tilby det brystet du ga først etter at hun har tømt det andre brystet? Ved å gjøre det stimulerer du også egen produksjon samtidig som hun kanskje får i seg det siste lille hun trenger. Det er veldig lett å overfore med flaske, så kan tenkes at hun ikke trenger så mye som du blander.

Har du prøvd å tilby det brystet du ga først etter at hun har tømt det andre brystet? Ved å gjøre det stimulerer du også egen produksjon samtidig som hun kanskje får i seg det siste lille hun trenger. Det er veldig lett å overfore med flaske, så kan tenkes at hun ikke trenger så mye som du blander.
Jeg sliter med å stole på at jeg har nok melk. Men virker også som ho har blitt sterkere til å suge nå og får i seg mer fra meg. Og er ganske ofte det står igjen 60 ml når ho har fått god tid til å tømme begge puppene. Men hs liker ikke det da.. Ho vil at måltidet maks skal ta 20 min og at ho skal være mett og fornøyd i minst 2,5 t etterpå. Så da ender det med at jeg gir flaske for det går fort og ungen er mett. Forstå det den som kan

Jeg sliter med å stole på at jeg har nok melk. Men virker også som ho har blitt sterkere til å suge nå og får i seg mer fra meg. Og er ganske ofte det står igjen 60 ml når ho har fått god tid til å tømme begge puppene. Men hs liker ikke det da.. Ho vil at måltidet maks skal ta 20 min og at ho skal være mett og fornøyd i minst 2,5 t etterpå. Så da ender det med at jeg gir flaske for det går fort og ungen er mett. Forstå det den som kan
Det er jo HELT feil. Min spiser effektivt i 7-12 minutter på første pupp og ligger max 20 på første pupp før jeg bytter til den andre. På pupp to ligger han til han slipper selv og så tilbyr jeg den første igjen som han innimellom tar. Han kan bli sulten igjen etter en time han. Pupp er så mye mer enn mat. Tørstedrikk, kos, nærhet og søvn. De skal få pupp etter signaler, ikke klokken.

Hva med å prøve noen dager med flaske etter pupp kun på kvelden? De er såpass store nå at de sier klart og tydelig i fra hvis de er sultne. I dag har jeg matet 10 ganger hittil. Sånn er noen dager. Helt vanlig :)

Et måltid totalt tar fra 15-45 minutter. Han styrer det selv.

Det er jo HELT feil. Min spiser effektivt i 7-12 minutter på første pupp og ligger max 20 på første pupp før jeg bytter til den andre. På pupp to ligger han til han slipper selv og så tilbyr jeg den første igjen som han innimellom tar. Han kan bli sulten igjen etter en time han. Pupp er så mye mer enn mat. Tørstedrikk, kos, nærhet og søvn. De skal få pupp etter signaler, ikke klokken.

Hva med å prøve noen dager med flaske etter pupp kun på kvelden? De er såpass store nå at de sier klart og tydelig i fra hvis de er sultne. I dag har jeg matet 10 ganger hittil. Sånn er noen dager. Helt vanlig :)

Et måltid totalt tar fra 15-45 minutter. Han styrer det selv.
Ho har faktisk hoppa over en flaske selv i dag. Fått pupp oftere og vært fornøyd i 1,5 t mellom

Herregud er det rart folk ikke får til å amme? :o Ikke hør på denne hs- hun vet ikke hva hun snakker om :(

Ho har faktisk hoppa over en flaske selv i dag. Fått pupp oftere og vært fornøyd i 1,5 t mellom
Jeg delammer også. Mi får tilbud om flaske når hun virker misfornøyd. Max 4 ganger daglig x 90 ml (idag fikk hun 3 flasker). Som regel står 20-40 ml igjen.

Men matinga her tar MYE lengre tid enn 20 min!! Her er det mye pupp før flaska gjøres klar. Helsesøstra di virker ikke helt god!

Nå er dattra mi eldre enn din (10 uker), veide 5885 gr sist. Så er mulig din trenger mer om hun veier mer :)

Jeg ammet hele døgnet, konstant de første månedene, selv om helsesøster stod over oss med erstatningen hver gang vi veide..
Poden gikk fint opp i vekt, men ammingen var veldig slitsom for meg, og derfor mente hs at jeg måtte slutte, men jeg stolte på meg selv, og kroppen min, og fullammet til 6 mnd, og delammet til poden ikke ville mer da han var litt over 10 mnd. :)

Denne hjalp meg:
http://www.emmapickettbreastfeedingsupport.com/twitter-and-blog/low-milk-supply-101

Stol på kroppen din og evnen din til å amme! <3

Jeg må også nevne at ammingen ble veldig kos etterhvert, og særlig etter poden begynte med fast føde, og ikke var så sulten hele tiden, men heller hadde tid til å kose seg med melken. :)
Jeg skulle gjerne ammet litt lenger, og hadde gjort det om han hadde villet.

Stå på, du er flink!! <3

Jeg delammer også. Mi får tilbud om flaske når hun virker misfornøyd. Max 4 ganger daglig x 90 ml (idag fikk hun 3 flasker). Som regel står 20-40 ml igjen.

Men matinga her tar MYE lengre tid enn 20 min!! Her er det mye pupp før flaska gjøres klar. Helsesøstra di virker ikke helt god!

Nå er dattra mi eldre enn din (10 uker), veide 5885 gr sist. Så er mulig din trenger mer om hun veier mer :)
Mi er 15 uker i morra, og veide 6490 sist. Så tror nok mi trenger mellom 120-150 ml 3-4 ganger i døgnet.

Back
Topp