Burde jeg dra til sykehuset?

lykkeligsommamma93

Forelsket i forumet
Vet det er skikkelig teit spørsmål, men er på ferie i utlandet og har vært på sykehuset her før og de var helt forferdelige mot meg. Derfor jeg vil vente til det er absolutt nødvendig.

Anyway: gjorde ikke noe annet enn å lage en kake igår og har siden i går kveld hatt sterke menssmerter.
Har bare ligget i senga i dag/tatt det med ro, men føles som smertene bare blir verre. En sjelden gang iblant får jeg kynnere også men kanskje bare hatt 2-3 siden i går kveld.

Bare lurer på tips til hva jeg burde være obs på? Er det noen som har fødsel som startet sli32
Disse er jo ikke regelmessige og klarer ikke å ta tiden på det.

Jeg skal finne nr til privat klinikk så jeg tenkte å ringe dem hvis det blir verre. Bare sitter her og kjeder meg og vil høre andres opplevelser/meninger (på en hyggelig måte) :)

Er forresten i uke 32

Hvis du har då vondt at du ikke klarer å gjøre noe annet enn å ligge hadde jeg nok ringt:). Det er vanskelig å vite hva det er, men det er noen som får premature veer.. Håper du finner ut av det:)

Jeg ville iallfall ringt og hørt. Min mor hadde det omtrent på samme måte på en av fødslene. Når hun kom til føden, så hadde hun 8 cm åpning :D men etter det så eksploderte smertene da:P

Jeg er enig med Vimse-mamma, ring å høre. Jeg opplevde mensensmerter for noen uker siden, men disse gikk over etter 10 min. Jeg snakket med jordmor om det i forrige uke og hun sa at hvis smertene ikke gikk over eller at de kom tilbake regelmessig, så måtte jeg ringe føden fordi det kunne være veer og begynnende fødsel.

Håper smertene går over og at babyen holder seg inne litt til. Masse lykke til! :Heartred

Så lenge du kan tilgi deg selv om noe skjer er det jo bare å vente. Men jeg synes det høres veldiv dumdristig ut å ha smerter så lenge uten å kontakte lege kun fordi du hadde en dårlig opplevelse sist.
Men nå er det ikke bare deg selv å tenke på!:) men bebis i magen også, og evt faren til baby:)

Håper du ringte i går, selv om du ikke hadde en on opplevelser med helsevesenet der tidligere så har du en liten å ta vare på ❤

Når det kommer til egen og babyen sin helse er det ikke vår jobb å bestemme hva som er absolutt nødvendig, det er det helsepersonell som skal :-)
Lykke til og håper minien holder seg inne en stund til :-)

Veldig teit av dere å mene jeg risikerer mitt barns helse!!
Jeg er ikke dum! Nå er jeg på et sted som tro det eller ei: er ikke som norges helsevesen!
Serriøst kvinner har født uten noe legehjelp i mange tusen år. Bare fordi jeg venter til det isåfall blir regelmessig eller gir seg betyr ikke at jeg risikerer noenting! Man trenger faktisk ikke å grine etter en lege bare fordi man har diffuse smerter som bare har vart en kort stund.

Unnskyld men blir så forbanna. Trenger ikke slike kommentarer!

Nå ga det seg igår kveld/natt så mannen min og jeg bestemte for å se ann natta og eventuelt morningen. Nå har det heldigvis gitt seg. Så hadde jeg dratt der legene er så drittsekker hadde jeg bare blitt mer stresset og begynt å gråte og det er HVERTFALL ikke bra for baby!

Dessuten kan man ikke bare ringe til føden og spørre dem ut da dette IKKE er Norge. Her finnes det ikke noe bra oppfølging eller informasjon til gravide. Hvis noe skjer så må man bare dra til legevakta og vente der noen timer.
Hadde jeg vært i Norge hadde jeg nok ringt for å høre med en jordmor, men som sakt det går ikke her.
Men selv om jeg har vært her i 4mnd så risikerer jeg ikke mitt barns liv! Mange gravide kvinner som føder friske barn her hver dag.

"så lenge du kan tilgi deg selv om noe skjer" Unødvendig og dustete kommentar!!
Jeg sa i starten av innlegget at jeg vil ha tilbakemeldinger på en hyggelig måte. Bare fordi du putter smileys bak så er det IKKE hyggelig å høre sånt!
Jeg risikerer aldri mitt barns liv så nå må du bortskjemte kvinne som ikke forstår noe av livet annet enn fine rike Norge gi deg!! Det sårer med slike meldinger. Så unødvendig.

Beklager men jeg ble rett og slett forbanna. Så unødvendig kommentar

"så lenge du kan tilgi deg selv om noe skjer" Unødvendig og dustete kommentar!!
Jeg sa i starten av innlegget at jeg vil ha tilbakemeldinger på en hyggelig måte. Bare fordi du putter smileys bak så er det IKKE hyggelig å høre sånt!
Jeg risikerer aldri mitt barns liv så nå må du bortskjemte kvinne som ikke forstår noe av livet annet enn fine rike Norge gi deg!! Det sårer med slike meldinger. Så unødvendig.

Beklager men jeg ble rett og slett forbanna. Så unødvendig kommentar

Du skriver jo at du har hatt smerter siden i går og at det føles som det blir værre.
Jeg føler ikke svaret mitt var så spydig. Jeg mener det jeg skrev.
Ditt svar derimot? For alt du vet bor jeg i utlandet...

Jeg har selv mistet halvveis i svangerskapet, og det hvor viktig det er å gå til lege når det er noe unormalt.

Men dette får du bestemme selv.

Jeg hadde ikke turt å vært i ett annet land hvor jeg ikke vil oppsøke sykehuset.

Du skriver jo at du har hatt smerter siden i går og at det føles som det blir værre.
Jeg føler ikke svaret mitt var så spydig. Jeg mener det jeg skrev.
Ditt svar derimot? For alt du vet bor jeg i utlandet...

Jeg har selv mistet halvveis i svangerskapet, og det hvor viktig det er å gå til lege når det er noe unormalt.

Men dette får du bestemme selv.

Jeg hadde ikke turt å vært i ett annet land hvor jeg ikke vil oppsøke sykehuset.
Ja men som jeg skrev videre så ville jeg oppsøke lege hvis det ble verre eller regelmessig. Jeg følte spark og liv så hvorfor skal man dra inn hvis man ikke er sikker på at det eventuelt er rier?
Jo fortsatt det var unødvendig kommentar av deg. Jeg risikerer ikke mitt barns liv bare fordi jeg ser ann situasjonen.

Godt å høre at det ha seg i går :-)
Hører du til noe sykehus i Norge / har hatt noe oppfølging fra noen her i Norge tidligere slik at det kan være enklere å ringe dem hvis du skulle lure en annen gang?

Godt å høre at det ha seg i går :-)
Hører du til noe sykehus i Norge / har hatt noe oppfølging fra noen her i Norge tidligere slik at det kan være enklere å ringe dem hvis du skulle lure en annen gang?
Ja jeg er ganske glad for at det ga seg :) 32 er litt for tidlig synes jeg, h*n kan vente litt til
Har fått fødeplass i Norge, og har oppfølging når jeg kommer tilbake om 2 uker. Har ikke mer penger på kortet til å ringe til Norge, derfor jeg bare spurte her for å høre mens jeg avventet situasjonen litt

Ja men som jeg skrev videre så ville jeg oppsøke lege hvis det ble verre eller regelmessig. Jeg følte spark og liv så hvorfor skal man dra inn hvis man ikke er sikker på at det eventuelt er rier?
Jo fortsatt det var unødvendig kommentar av deg. Jeg risikerer ikke mitt barns liv bare fordi jeg ser ann situasjonen.

Det kan jo skje værre ting enn at fødselen starter:) men bra det ga seg

Godt at smerten ga seg og at du skal på kontroll om 2 uker her i Norge :)

Når det er sagt så er vi veldig forskjellige når det kommer til terskel på og ringe noen når det gjelder svangerskap. Noen ringer fort, andre ringer sent, samme med og spørre inne på forum. Jeg er en person som heller ringer sykehus/jm vis det er noe jeg lurer på ang smerte/lite liv osv enn og spørre her inn hvor man får veldig mange forskjellige svar, rett og slett for det er derfor de er der. De er der for babyen i magen og oss mødre, ingen spørsmål er for dumme for de. Men jeg respekterer andre som heller velger og spørre her inne og ringer senere. Man er verken hysterisk eller setter liv i fare for noen av grunnen. Så tenker at og trekke dette lenger ikke er vits i. Vi er voksne mennesker og kan respektere hverandre.

Til slutt ble det så ille at jeg ikke fikk sove. Strålte nederst i ryggen også. Smertene varte over 1 minutt og kom hver 5-8 minutt (litt vanskelig å telle). Var så sikker på at nå skjer det noe så da dro mannen og jeg på sykehuset på morningen (da hadde det pågått siden kvelden før). Men etter grundig sjekk var det heldigvis ikke noe tegn på fødsel.
Er kanskje modningsrier?
Fikk beskjed om å ta paracet og drikke masse vann. Så nå slapper jeg helt av (redd for fortidlig fødsel) :P

Dette er en dag siden nå og har fortsatt masse nedpress og nesten konstant menssmerter. Så er vel bare kroppen som jobber. Uff slitsomt.
Flere som sliter med det samme?

Til slutt ble det så ille at jeg ikke fikk sove. Strålte nederst i ryggen også. Smertene varte over 1 minutt og kom hver 5-8 minutt (litt vanskelig å telle). Var så sikker på at nå skjer det noe så da dro mannen og jeg på sykehuset på morningen (da hadde det pågått siden kvelden før). Men etter grundig sjekk var det heldigvis ikke noe tegn på fødsel.
Er kanskje modningsrier?
Fikk beskjed om å ta paracet og drikke masse vann. Så nå slapper jeg helt av (redd for fortidlig fødsel) :P

Dette er en dag siden nå og har fortsatt masse nedpress og nesten konstant menssmerter. Så er vel bare kroppen som jobber. Uff slitsomt.
Flere som sliter med det samme?
Fikk beskjed om at det var maserier når jeg var inne for det samme i uke 21 :o men fikk også beskjed om å komme inn igjen til sjekk dersom det ble verre og ikke gav seg.

Back
Topp