Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har veldig bakovervendt livmor. Det kan visstnok gjøre der vanskeligere å bli gravid. Åpningen tipper ned etter hvert i graviditeten, uansett om den er bakover eller forover. Den holdes på plass av ligamenter, og disse strekkes når den blir tyngre.
Den kan (trenger ikke) presse mot tykktarm når volumet øker (dette gjelder og under mens), og for noen kan det gjøre at man får forstoppelse. Har faktisk gått en del til osteopat for å få hjelp til å tøye den litt motsatt vei, fordi den presser mot tarm under mens.
En kuriositet, er at mange med endometriose har bakovervendt livmor. Ikke alle, men en veldig stor andel, uten at de vet hvorfor. Mange har bakover uten å ha endo og altså...
Jeg har veldig bakovervendt livmor. Det kan visstnok gjøre der vanskeligere å bli gravid. Åpningen tipper ned etter hvert i graviditeten, uansett om den er bakover eller forover. Den holdes på plass av ligamenter, og disse strekkes når den blir tyngre.
Den kan (trenger ikke) presse mot tykktarm når volumet øker (dette gjelder og under mens), og for noen kan det gjøre at man får forstoppelse. Har faktisk gått en del til osteopat for å få hjelp til å tøye den litt motsatt vei, fordi den presser mot tarm under mens.
En kuriositet, er at mange med endometriose har bakovervendt livmor. Ikke alle, men en veldig stor andel, uten at de vet hvorfor. Mange har bakover uten å ha endo og altså...
Jeg har veldig bakovervendt livmor. Det kan visstnok gjøre der vanskeligere å bli gravid.
Takk for god infomen ettersom jeg forstår, så har heller ikke du hatt problemer med å bli gravid?
![]()
Jeg fikl beskjed av gamle legen min at det ikke hadde noe å si jeg.
Jeg spurte henne om det kunne gjøre det vanskeligere, siden vi hadde prøvd ganske lenge uten hell.
Men nå var ikke jeg fornøyd med legen av flere årsaker, så tviler ikke på at det stemmer.
Fikk dog beskjed fra gynekolog om at det kunne gjøre vondt i enkelte stillinger når jeg har sex da, og det har jeg erfart![]()