Tips til påske-tapas?

Vet ikke om du så for deg et spesielt påsketema på maten, men når jeg og mine venninner har tapas så går det som regel i: baconsurrede dadler, kjøttboller i tomatsaus, chilimarinerte scampi, pastasalat/annen salat, foccaiabrød, aioli, pesto, kyllingspyd, lefseruller med laks/spekeskinke/vanlig skinke, stekte poteter +++
Naaaam! Nå fikk jeg SÅ lyst på tapas:D

Vet ikke om du så for deg et spesielt påsketema på maten, men når jeg og mine venninner har tapas så går det som regel i: baconsurrede dadler, kjøttboller i tomatsaus, chilimarinerte scampi, pastasalat/annen salat, foccaiabrød, aioli, pesto, kyllingspyd, lefseruller med laks/spekeskinke/vanlig skinke, stekte poteter +++
Naaaam! Nå fikk jeg SÅ lyst på tapas:D

Nei, påsketema får bli pynten :P

Jeg har bare ikke lyst på mat for tiden, så trengte tips! Takk :)

Dadler surrer med bacon. Gravidevennlig saltmat;) marinerte scampi. Sterke kjøttboller.

Vi pleier å ha:
- Svin indrefilet skåret i skiver, med søtpotetmos oppå
- To tortilla-lefser med ost i mellom, varmet i ovn, skjært opp i trekanter
- Hjemmelaga spicy kjøttboller
- Foccacia
- Saltbakte småpoteter
- Baconsurrede dadler
- Rista loff (ha en god olivenolje og halve hvitløksfedd ved siden av, så kan man gni det på loffen selv)
- Pesto, rømme, aioli
- Salat med de ingrediensene man foretrekker (eventuelt ha alle salatingrediensene i hver sin skål)
- Minitacos (bruk runde nachos, ha litt tacokjøttdeig og ost oppå, varm i ovn. Perfekt liten munnfull ;) )

Vi pleier å ha:
- Svin indrefilet skåret i skiver, med søtpotetmos oppå
- To tortilla-lefser med ost i mellom, varmet i ovn, skjært opp i trekanter
- Hjemmelaga spicy kjøttboller
- Foccacia
- Saltbakte småpoteter
- Baconsurrede dadler
- Rista loff (ha en god olivenolje og halve hvitløksfedd ved siden av, så kan man gni det på loffen selv)
- Pesto, rømme, aioli
- Salat med de ingrediensene man foretrekker (eventuelt ha alle salatingrediensene i hver sin skål)
- Minitacos (bruk runde nachos, ha litt tacokjøttdeig og ost oppå, varm i ovn. Perfekt liten munnfull ;) )

Back
Topp