Hvorfor pynter du IKKE til påske?

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Ser at flere sier de ikke pynter.

Hvorfor ikke? Og pynter dere til jul? Hvorfor gjøres det isåfall så stor forskjell?
 
Har lite forhold til påske, pappa pyntet ikke og vi feiret ikke påske på noen spesielle måte. Ble litt samme type ferie som høst og vinterferie (pynter ikke da heller ;-))

Pynter lite til jul også ift mange. Har mer forhold til jul og pynting så legger frem ting snuppa har laget, noen gamle juleting fra da jeg var i liten og i fjor var første året vi hadde juletre her hjemme siden jeg flyttet ut for 7 år siden.
 
Jeg har ikke pyntet før jeg fikk barn - rett og slett fordi jeg ikke likte gult eller påskekyllinger :p Etter jeg fikk barn så pynter jeg med pynt han har laget, men kjøper ikke inn påskepynt ellers. De siste årene har jeg pyntet med gule lys og gule blomster og synes det er såååå koselig :) I tillegg har sambo ett porselenspåskeegg som mormora hans malte da han var liten, og det synes jeg er så koselig å ta fram hver påske og fylle med snop :) Eldstemann fikk velge ut noe påskepynt på butikken i går, og det har vi pyntet med. Ser for meg at barna kan få "velge" seg litt påskepynt etterhvret, slik at vi får litt å pynte med etterhvert.
 
Fordi vi ikke har noe påskepynt!!! :p Har egentlig ingen anelse, har bare blitt sånn :p
 
Har ikke egen påskepynt enda! Jeg er oppvokst i et hjem hvor mamma elsket å pynte til både påske og jul! Jeg kommer nok til å kjøpe påskepynt og pynte huset hos meg etterhvert jeg også. Men i år har det vært mange utgifter på utstyr til babyen.. Påskepynt har derfor ikke blitt prioritert.
 
Fordi vi er på hytta hele påsken:)
 
Har aldri hatt noen påsketradisjoner selv, da jeg alltid har reist bort i påska. Men de to siste årene etter jeg kjøpte meg hus har jeg vært hjemme hos meg selv og da har jeg tenkt at jeg må begynne å pynte litt, men har bare med gule lys, servietter, blomster og påskeegg foreløpig :)
 
Ser ikke helt vitsen med det.. Også hater jeg gult :p Og kyllinger i heimen er tacky, etter min mening.
 
Tidligere år fordi jeg ikke hadde noe forhold til påske annet enn påskeegg. Men i år bare fordi vi ikke er hjemme.
 
Har ikke noe forhold til det, og syns det er pesete for bare noen dager. Jul pynter jeg til advent og har til over nyttår.
Det barna kommer hjem men er selvsagt fremme:)
 
Har noe pynt, men når vi er borte nesten hele påska ser jeg ikke poenget. Den pynten vi har er i duse pastellfarger og mer kaniner enn kyllinger. Bhg- pynt er fremme og karseesken blir med på påsketur for å følge med på veksten :)
 
Har lkke noe påskepynt ennå så da blir det litt vannskelig å pynte :p men jeg har påske servietter da :D de kommer på bordet nå under påsken mens vi spiser :)
 
Vi pynter forresten litt om vi er hjemme med gule lys, blomster og pynten kb har laget.
 
Back
Topp