Ømme fingerledd

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Er dette normalt som et graviditetssymptom?

Hadde det ikke sist, men har hatt det innimellom eller og det er mistanke om at jeg kanskje har psoriasisartritt.
Men det er verre nå enn det har vært, så lurer på om det kan være pga graviditeten, eller om jeg skal kontakte legen. Får uansett ikke psoriasismedisiner i svangerskapet, men fikk beskjed om å ta kontakt igjen neste gang jeg fikk utbrudd. Usikker på om jeg skal ta kontakt nå siden jeg ikke har utbrudd i form av eksem nå:p

Kan ikke svare deg. Men jeg sliter mye med leddsmerter, og har vært mye verre nå etter jeg ble gravid igjen. Spesielt i håndledd og fingre:-( skikkelig slitsomt og irriterende!

Har tenkt at det vel er lite vits i gå til legen med det... Smertestillende vil jeg uansett ikke ta..,

Jeg har også fått vondt i fingerleddene nå etter jeg ble gravid og jeg har lurt på det samme. Trodde først det var overbelastning, men venstre hånden er værst og det er den hånden jeg bruker minst. Det er iallefall veldig irriterende og jeg håper det ikke blir værre ut over svangerskapet.

Kan ikke svare deg. Men jeg sliter mye med leddsmerter, og har vært mye verre nå etter jeg ble gravid igjen. Spesielt i håndledd og fingre:-( skikkelig slitsomt og irriterende!

Har tenkt at det vel er lite vits i gå til legen med det... Smertestillende vil jeg uansett ikke ta..,

Det vil ikke jeg heller, så får vel bare godta det. Bør uansett notere meg når det kom, så det er loggført, og informere legen om det.

Jeg har ikke merket noe til det. Men er stiv i andre ledd (har vært det lenge), høye knekkelyder i leddene og blir fort stiv om jeg ikke endrer stilling. Aldri gått til lege med det, vet ikke hva det kan komme av.

Jeg har også fått vondt i fingerleddene nå etter jeg ble gravid og jeg har lurt på det samme. Trodde først det var overbelastning, men venstre hånden er værst og det er den hånden jeg bruker minst. Det er iallefall veldig irriterende og jeg håper det ikke blir værre ut over svangerskapet.

"Godt" å høre det ikke bare er meg. Finner ikke noe klart svar når jeg googler, men jeg kommer sikkert til å høre med jm når jeg skal dit.
Er vel ikke uvanlig utover pga vann osv, men syns dette høre usannsynlig når jeg kun er 4 uker :o

Jeg har ikke merket noe til det. Men er stiv i andre ledd (har vært det lenge), høye knekkelyder i leddene og blir fort stiv om jeg ikke endrer stilling. Aldri gått til lege med det, vet ikke hva det kan komme av.

Slik har jeg vært i mange år. Har selv ubehandlet HD og skjev litt benstilling, så kan være pga feilbelastning og.
Men nå har fingrene blitt mye verre:p slitsomt

Kan det være carpal tunnel syndrom? Vanlig å få under graviditet...
Men det er vel ikke vanlig så tidlig? Eller?
Dessuten merker jeg mest i ytterdelen av hånda her, og carpal tunnel er vel mest tommel-halvdelen etter hva jeg har forstått?

Dessuten merker jeg mest i ytterdelen av hånda her, og carpal tunnel er vel mest tommel-halvdelen etter hva jeg har forstått?

Vet dessverre ikke så mye mer enn navnet og at det er i hendene. Kom bare til å tenke på det, når jeg så det sto om håndplager...

Vet dessverre ikke så mye mer enn navnet og at det er i hendene. Kom bare til å tenke på det, når jeg så det sto om håndplager...
Ok
Er ihvertfall det jeg får opp når jeg søker, så tror ikke det er det

Har ikke så mye vondt akkurat, men følelsen av ar hendene er fylte med væske og stivner litt. Akkurat som om man går en lang tur med hendene ned.
Vanskelig å forklare :p

Har ikke så mye vondt akkurat, men følelsen av ar hendene er fylte med væske og stivner litt. Akkurat som om man går en lang tur med hendene ned.
Vanskelig å forklare :p

Som at alt blodet faller ned i henda? :p hehe

Har ikke veldig vondt nå, men hele hånda og underarmen dovner bort:o slitsomt.
Har slitt med dette innimellom, men ikke like ille som nå. Håper det blir bedre og ikke verre

Som at alt blodet faller ned i henda? :p hehe

Har ikke veldig vondt nå, men hele hånda og underarmen dovner bort:eek: slitsomt.
Har slitt med dette innimellom, men ikke like ille som nå. Håper det blir bedre og ikke verre

Ja på en måte sånn :p Har ikke vært plaga med det før, så tror nok det har med graviditeten å gjøre

Ja på en måte sånn :p Har ikke vært plaga med det før, så tror nok det har med graviditeten å gjøre
Får ikke håpe det blir så altfor ille da utover da:)
Jeg tenker at graviditeten gjør det verre her, men greit å høre at det ikke bare er meg som er litt øm og stiv:)

Back
Topp