Lunsjforslag? Sliter enda med kvalme (14+4)

Fluff

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
Er det noen som har gode forslag til lunsj? :) Pålegg? Andre ting? Brekker meg bare av tanken på pålegg jeg pleier å spise (leverpostei, krydderskinke, kalkunfilet) Og takler ikke noe søtt. Sliter veldig med kvalmen enda :hungover: Og i dag er det skikkelig ille.

Bør forøvrig være forholdsvis enkelt og raskt å ordne, er på jobb :)

Hmm, kanskje det kan være noe. Har faktisk ikke spist det under graviditeten. Takk for tips :) nei, har tenkt på det, men blitt med tanken :p Har du erfaring med det?

Jeg spisete Ritz kjeks med kremost en periode;) Så spiste jeg loff med smør og sukker:p Og nå så har jeg så smått begynt på grovbrød igjen..:D Har du nor mat som faller deg inn med en gang? Som du tenker på at du vil ha?

Takk for tips :) Har hatt en periode med ritz, brekker meg av det nå :p tenker at knekkebrød høres greit ut... Men vet liksom ikke hva jeg skal ha på. Ingenting som frister..blir så fort lei av pålegg.

Hei:) sliter med det samme:( rundstykker med smør, agurk og paprika fungerer noe, salater også. Er like usikker som deg egentlig. Spiser ikke mye om dagene og er ikke sulten heller:(

Takk for tips :) Har hatt en periode med ritz, brekker meg av det nå :p tenker at knekkebrød høres greit ut... Men vet liksom ikke hva jeg skal ha på. Ingenting som frister..blir så fort lei av pålegg.
Er litt der jeg og, lei av pålegg... Men så blir jeg fysen på noe nytt og da går det bare i det :D Nå er det, overraskende nok, makrell i tomat:hungry: Ble sulte nå gitt:hungry: Godt det er lunsj om 5 minutter:smug:

Jeg spiser Rugsprø, sånne tynne "knekkebrød" med masse fiber (bra for magen). Først med baconost på tube, nå med brunost. Lite som frister her, så finner jeg noe blir det gjerne kun det en uke;)

Dilla på ferskt brød med bremykt og banan på. Og kiwi til dessert. Noen ganger orker jeg ikke lage mat så da blir det mange kiwi er og blå druer. Er så kvalm at jeg klarer ikke å jobber.. elsker mat og trøstespising er en stor del av livet mitt så dette er tøft :p
Noen ganger tusler jeg til kiosken og kjøper meg baconpølse og brus, da har jeg gått for lenge uten å ha spist og brus/kullsyre gjør at jeg holder på maten. Er nede i 25% arbeid og formen blir bare dårligere.. 13 + 2 idag.

Jeg henger meg på kommentaren med Seaband armbånd :-) Jeg hadde de på kontinuerlig i 3 mnd. Tok de av for å dusje, og ble akutt mye mer kvalm. Av lunsj ble det endel junk på meg. Eneste jeg klarte. Frysepizza, ferdig-pai, nudler (forferdelig å kaste opp igjen!), McDonald's. Elendig kosthold, men det hjalp litt å fylle magen med noe.

I forrige svangerskap var jeg kvalm, og da spiste jeg en del Wasa havreknekkebrød med creme cherie-ost, med masse epleskiver på. Det funket for meg hvertfall :) Epler kan jo brukes som pålegg alene også, og pleier å være til hjelp mot kvalme. Ingefær er også kvalmedempende, så ingefærøl kan være verdt å forsøke :)

Vet ikke helt om du svarte meg, men SEA-band fra apoteket hjalp veldig mot kvalmen i de to forrige svangerskapene :)

Det var deg ja, glemte å referere til kommentaren :) åkei... Kanskje jeg må dra å kjøpe et i dag, verdt å prøve!

Dilla på ferskt brød med bremykt og banan på. Og kiwi til dessert. Noen ganger orker jeg ikke lage mat så da blir det mange kiwi er og blå druer. Er så kvalm at jeg klarer ikke å jobber.. elsker mat og trøstespising er en stor del av livet mitt så dette er tøft :p
Noen ganger tusler jeg til kiosken og kjøper meg baconpølse og brus, da har jeg gått for lenge uten å ha spist og brus/kullsyre gjør at jeg holder på maten. Er nede i 25% arbeid og formen blir bare dårligere.. 13 + 2 idag.

Håper du blir bedre snart du også da :) slitsomt å være så kvalm!

I forrige svangerskap var jeg kvalm, og da spiste jeg en del Wasa havreknekkebrød med creme cherie-ost, med masse epleskiver på. Det funket for meg hvertfall :) Epler kan jo brukes som pålegg alene også, og pleier å være til hjelp mot kvalme. Ingefær er også kvalmedempende, så ingefærøl kan være verdt å forsøke :)

Spiser en del epler, men kanskje ikke så mye de siste dagene. Skal spise eple i dag så kanskje det hjelper? :) ingefær derimot klarer jeg ikke. Synes det smaker såpe.

Takk for tips :)

Back
Topp