IVF dagbok

Syns det er rart at det ikke kan bekreftes/ avkreftes. Skal de gjøre videre undersøkelser?

Ja, de lot dem sitte igjen. Skjønner ikke poenget med det selv.
ja det synes jeg og var rart. de fant jo typiske tegn på endo. men var vel så lite at de ikke kunne si for sikkert. Men er det typiske tegn på endo der, så er det jo endo tenker jeg.
Ble ikke sagt noe om noen videre undersøkelse. så de skulle sende operasjonsbekrivelsen til han jeg var på forsamtale hos på riksen. så mulig han vurderer noe videre ikke vet jeg.

ja det synes jeg og var rart. de fant jo typiske tegn på endo. men var vel så lite at de ikke kunne si for sikkert. Men er det typiske tegn på endo der, så er det jo endo tenker jeg.
Ble ikke sagt noe om noen videre undersøkelse. så de skulle sende operasjonsbekrivelsen til han jeg var på forsamtale hos på riksen. så mulig han vurderer noe videre ikke vet jeg.

Det høres jo veldig rart ut. Endometriose er jo bare livmorslimhinne utenfor livmoren, enten har man det eller så har man det ikke, og laparoskopi er den eneste sikre undersøkelsen. Du burde be om kopi av epikrisen dersom du ikke får den i posten. De kan jo ikke si "tegn til endo", har du livmorslimhinne utenfor livmoren så har du jo endometriose (om enn muligens veldig lite da, siden de ikke har fjernet endovev.)

Smerter er ingen god indikator egentlig, da veldig mange har det uten å ha endometriose, og mange som har endometriose har ikke smerter (oppdages f.eks. ved utredning for infertilitet).

Håper mensen kommer snart og du får komme i gang med forsøk! Uansett veldig bra at du ikke er hardt rammet av endo. :)

Det høres jo veldig rart ut. Endometriose er jo bare livmorslimhinne utenfor livmoren, enten har man det eller så har man det ikke, og laparoskopi er den eneste sikre undersøkelsen. Du burde be om kopi av epikrisen dersom du ikke får den i posten. De kan jo ikke si "tegn til endo", har du livmorslimhinne utenfor livmoren så har du jo endometriose (om enn muligens veldig lite da, siden de ikke har fjernet endovev.)

Smerter er ingen god indikator egentlig, da veldig mange har det uten å ha endometriose, og mange som har endometriose har ikke smerter (oppdages f.eks. ved utredning for infertilitet).

Håper mensen kommer snart og du får komme i gang med forsøk! Uansett veldig bra at du ikke er hardt rammet av endo. :)
Fikk med kopi av epikrisen. Det ble fjernet vev i buken og to blemmer jeg ikke vet helt hvor satt. Han sa det er typiske tegn på endometriose. Men ingen sikker endometriose.
Ja jeg håper mensen kommer som normalt søndag eller mandag så jeg får ringt inn mens. Vil egentlig komme i gang ganske fort

Så godt å høre at du omsider har fått gjennomført lap! Kanskje like greit å få bekreftet at egglederen er tett, så vet dere for sikkert at dere må ha hjelp for å få barn. Selv om det selvfølgelig er en nedtur siden man vel håper i det lengste for å få det til på egen hånd. Håper TR kommer kjapt, så dere veldig snart er i gang i alle fall! Vet du om du skal ha lang eller kort protokoll?

Så godt å høre at du omsider har fått gjennomført lap! Kanskje like greit å få bekreftet at egglederen er tett, så vet dere for sikkert at dere må ha hjelp for å få barn. Selv om det selvfølgelig er en nedtur siden man vel håper i det lengste for å få det til på egen hånd. Håper TR kommer kjapt, så dere veldig snart er i gang i alle fall! Vet du om du skal ha lang eller kort protokoll?
Mistenkt lenge at egglederen var tett men trodde ikke at den var så ubrukelig som den faktisk er. Hehe. Men var på en måte godt å få bekreftet mistanken min. Kjenner hvis kroppen mer enn jeg viste.

Hadde vært fint å kommet i gang snart ja. Aner ikke om jeg skal ha lang eller kort protokoll enda. Har ikke snakket med ivf på Ullevål enda. Ringer mandag om tr dukker opp :)

Formen er ikke helt på topp enda. jeg fryser mye og er egentlig veldig sliten. og jeg er kvalm og uggen, det er nok pga smertestillende.
Jeg prøvde meg på jobb i går kveld, kun 3 timer. kjente at det var en dum ide. skal på jobb i dag og i morgen også, så får vi se hvordan det går. jeg har jo sykmelding som jeg kan gi fra meg så jeg har jo muligheten til å være hjemme.
Det beste hadde vel vært om jeg hadde tatt det med ro resten av uka, sånn at jeg virkelig fikk kommet meg igjen.
Kan ikke huske jeg var så redusert etter exu sist gang, mener å huske jeg var i veldig fin form bare noen dager etter lap. Men har jo en forkjølelse gående også da så er nok den som herjer litt i kroppen i tillegg.

Nå ser det ut som mensen kommer. Blødningen etter lap hadde jo forsvunnet i går . I dag har det tatt seg opp. Håper den kommer for fullt i løpet av dagen for da kan jeg ringe inn mens. Kjente jeg ble litt nervøs jeg nå.

Nå ser det ut som mensen kommer. Blødningen etter lap hadde jo forsvunnet i går . I dag har det tatt seg opp. Håper den kommer for fullt i løpet av dagen for da kan jeg ringe inn mens. Kjente jeg ble litt nervøs jeg nå.
Fint at du kan ringe inn så fort etter lap:) Håper formen begynner å bli bedre og at du får oppstart fort nå! :D

Blødningen har ikke tatt seg opp. Så tviler på at dette er mensen. Så jeg har bestemt meg for å vente til neste syklus før jeg ringer inn mens så jeg er helt sikker.
Søren at dette skal ta så lang tid altså. Skulle helst vært i gang for lenge siden.

I natt tok blødningen seg virkelig opp så da ringer jeg inn mens i morgen og hører. Håper ikke jeg må vente til neste mens nå da.

Krysser fingrene!! ❤❤

Fikk aldri ringt inn mens. Alt ble bare kaos og rot denne syklusen her. Blødningen var så rare også så jeg var usikker på om mensen faktisk kom . Så jeg bestemte meg for å heller vente til neste mens. Sendte jo også mending til riksen . Helt fjern for hører jo ikke til der.
Så om 3 uker så håper jeg mensen er på plass i gjen . Så får jeg håpe at lap ikke har klussa til syklusen helt.
Er så lei av alle denne ventingen. Eier ikke tålmodighet overhode.

Åå så kjedelig at kroppen bare skal kødde det til for deg :( håper det går bedre ved neste syklus ❤

Æsj, så dumt det ble så mye surr. Håper denne syklusen er mer i rute!

Fikk ikke ringt inn mens denne gangen heller. For jeg har virkelig ikke penger til medisiner i det hele tatt. Ringte lønningskontoret for å høre om feriepengene mine men det var bare å glemme. Blæ. Så de kommer i slutten av juni. Så nå lurer jeg på når vi får kommet i gang med første forsøk. Er bare hindringer hele veien for å få et barn til. Og jeg er møkk lei av det nå.

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne. Lenge siden jeg har vært på bv i det hele tatt. Men siden det ikke har skjedd noe spennende så har jeg heller ikke hatt noe å skrive om.
Men nå skal det snart skje noe. Så fort tr dukker opp så skal jeg få ringt Ullevål og da er det bare å krysse fingre og tær for at de har plass til meg i sommer. Er på dag 31 i syklusen. Og tr burde vært her i dag. Men ikke noen tegn som tyder på at hun kommer i dag.

Back
Topp