Hormonutslett

Bkno1922872

Betatt av forumet
Flere babyer som har fått hormonutslett nå? Hun er 5 uker og har fått røde prikker på begge sidene av ansiktet helt inntil ørene og i hårfestet. Ikke veldig mye, håper det ikke blir mer. Hun bryr seg ikke om det heldigvis :-)
Er det noe man kan gjøre for å bli kvitt det? Eller bare vente til det går bort av seg selv?

Hatt fått noen prikker her også. Hun er 3,5 uker gammel. Bryr seg ikke om de foreløpig iallfall :)

Ja, ganske mye. ;) Som små kviser noen av de. 5 uker. Det er bare å la det være, går bort av seg selv og er ikke plagsomt for babyen. :)

Bare la de være:) helt vanlig , og ikke plukk på de:)

Ja, fikk det bare noen dager etter fødsel. :)

Men kan barn på mme få det også? Min har fått i ansiktet, halsen og på magen. Og hun får kun mme. Eller burde jeg tenke i baner av melke allergi? Noen som vet hvordan man kan skille på de? Har hørt Aderma og A-krem er fint å smøre på hormonutslett hvertfall

Ja, fikk med en gang- kviselignende pittesmå nupper. De forsvinner og så kommer det nye innimellom... 3uker lørdag...

Min fikk dagen etter fødsel og ser at det kommer og går, spesielt i ansiktet. Han er 13 dager.

Men kan barn på mme få det også? Min har fått i ansiktet, halsen og på magen. Og hun får kun mme. Eller burde jeg tenke i baner av melke allergi? Noen som vet hvordan man kan skille på de? Har hørt Aderma og A-krem er fint å smøre på hormonutslett hvertfall
Det kommer selv om de får mme, er en del hormoner de har fått fra oss når de lå i magen som skal ut igjen :)

Back
Topp