Hva legger du i høy arbeidsmoral?

Status
Stengt for ytterligere svar.
Jeg har jobbet med en gjeng sånne med så god arbeidsmoral at de er borte en dag med omgangssyke og deretter kommer på jobb neste morgen. Litt trøtt, men klart man jobber.
Har jo arbeidsmoral, må vite. Jeg er litt dum som respekterer barnehagens 48 timer med ungene. Jeg er jo unødig borte fra jobb da

Jotakk. Takket være deres arbeidsmoral fikk alle sammen omgangssyke. Jeg var 7-8 måneder på vei med nr 2 og det var en anelse lite behagelig

Siden det var på en fredag var jeg hjemme de to dagene uten at de kunne klage på min moral, og da var det i det minste ikke nestemann tre dager etter meg.

Jeg kaller ikke det arbeidsmoral. Jeg kaller der idioti.

Jeg hadde ikke klart å gå på jobb etter hjerteoperasjonen, men så fikk jeg en liten komplikasjon også. ;)

For meg henger ikke høy arbeidsmoral sammen med få sykdomsdager.

Enig høy arbeidsmoral er at du tar innsjativet prøver å utvikle deg på jobben. Ser på muligheter for å gjøre en bedre jobb og blir bedre på jobb:)

₩å dra på jobb syk er rent egoistisk når du kan evt smitte andre på jobben")

Du kan gjerne diskutere det men jeg velger å tro på de som sier det er sånn ; )

Er vel egentlig ikke noe stort poeng å diskuterer dette! Jeg tror uansett ikke på det, har jobbet på hjerte og thorax kirurgisk tidligere og vet at folk ikke går på jobben dagen etter hjertekirurgi. Kanskje de har sjekket jobbmail eller tatt noen telefoner fra sykehuset? :)

Nei, er det fare for å smitte andre bør du holde deg hjemme! Blitt ekstra obs på det etter jeg ble gravid (og redd for å bli syk).

Er vel egentlig ikke noe stort poeng å diskuterer dette! Jeg tror uansett ikke på det, har jobbet på hjerte og thorax kirurgisk tidligere og vet at folk ikke går på jobben dagen etter hjertekirurgi. Kanskje de har sjekket jobbmail eller tatt noen telefoner fra sykehuset? :)
Du som begynte diskusjon; )
Nei det sto gikk på jobb dagen etter operasjon !

De jeg kjenner som går på jobb syke, har ekstremt høy arbeidsmoral. Ikke fordi de går på jobb syke, men det henger sammen med at de har ekstremt høy terskel for å "svikte" jobben. De jobber generelt mye, nøler ikke med å jobbe overtid og sier aldri nei. Og generelt er de også flinke og respektert i jobben sin - de jeg kjenner ihvertfall! Men at man har høy arbeidsmoral kun fordi man evt. går på jobb syk - nei, sikkert ikke!

De mener jo absolutt ikke å smitte noen. Men jeg blir alltid irritert når det skjer. Både fordi de kan smitte noen, men først og fremst fordi man nesten alltid blir verre og forlenger sykdomsperioden hvis man pusher seg selv når man egentlig er for dårlig. Ofte trenger kroppen bare litt ro og hvile! Har hatt mang en diskusjon med f.eks samboer om dette :/

Du som begynte diskusjon; )
Nei det sto gikk på jobb dagen etter operasjon !

Svarte på tråden :) Okay, jeg tror ikke på det! Men du gjør tydeligvis det. Så da får vi heller være uenige om det!

Når man er villig til å gi 100% og noen ganger litt ekstra.

Slappfisker som er mest opptatt av pauser, rettigheter og lønn (og gjerne et par minutter ekstra med pause) går i kategori dårlig arbeidsmoral.

Ei bekjent av meg var hjemme fra jobb fordi hun hadde fått en lårhøne, det syns jeg er å skulke. Hun har kontorjobb.

Sent from my iPhone using BV Forum

De jeg kjenner som går på jobb syke, har ekstremt høy arbeidsmoral. Ikke fordi de går på jobb syke, men det henger sammen med at de har ekstremt høy terskel for å "svikte" jobben. De jobber generelt mye, nøler ikke med å jobbe overtid og sier aldri nei. Og generelt er de også flinke og respektert i jobben sin - de jeg kjenner ihvertfall! Men at man har høy arbeidsmoral kun fordi man evt. går på jobb syk - nei, sikkert ikke!

De mener jo absolutt ikke å smitte noen. Men jeg blir alltid irritert når det skjer. Både fordi de kan smitte noen, men først og fremst fordi man nesten alltid blir verre og forlenger sykdomsperioden hvis man pusher seg selv når man egentlig er for dårlig. Ofte trenger kroppen bare litt ro og hvile! Har hatt mang en diskusjon med f.eks samboer om dette :/

Veldig godt poeng. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Merkelig å nekte for det men du om det.
Gidder ikke diskutere det mer

Det som er merkelig er å gå på jobb dagen etter en hjerteoperasjon ;) Og jeg synes ikke det er så merkelig at jeg ikke tror på det... Ved en hjerteoperasjon, så sager man over brystbenet og i mange tilfeller må pasienten på hjerte-lunge-maskin under operasjon. Det er ikke forenlig med å gå på jobb dagen etter ;) Om vedkommende har vært inne til en ablasjon, angiografi eller en hjertekateterisering, altså IKKE operert, så kan vedkommende nok ha gått på jobb etterpå. Men jeg tror ikke på at folk går på jobb dagen etter en hjerteoperasjon... Så det som er merkelig er å tro på historien, ikke å tvile på den :p Hvis du spør hvem som helst her inne som jobber i helsevesenet, så tror jeg alle vil bekrefte at de ikle tror folk går på jobb dagen etter en hjerteOPERASJON

Det som er merkelig er å gå på jobb dagen etter en hjerteoperasjon ;) Og jeg synes ikke det er så merkelig at jeg ikke tror på det... Ved en hjerteoperasjon, så sager man over brystbenet og i mange tilfeller må pasienten på hjerte-lunge-maskin under operasjon. Det er ikke forenlig med å gå på jobb dagen etter ;) Om vedkommende har vært inne til en ablasjon, angiografi eller en hjertekateterisering, altså IKKE operert, så kan vedkommende nok ha gått på jobb etterpå. Men jeg tror ikke på at folk går på jobb dagen etter en hjerteoperasjon... Så det som er merkelig er å tro på historien, ikke å tvile på den :p Hvis du spør hvem som helst her inne som jobber i helsevesenet, så tror jeg alle vil bekrefte at de ikle tror folk går på jobb dagen etter en hjerteOPERASJON
Er det dette som er kjernen i diskusjonen eller? :P

Jeg Google og fant en som gikk på jobb dagen etter hjerteoperasjon også jeg ...
Så da tar du nok feil ;) men fikk ikke lagt inn link.
Det Var uansett ikke det jeg spurte om i diskusjonen så jeg skjønner ikke hvorfor du diskuterer det så innmari.

Det står i en annen tråd her inne også var bare derfor jeg tok med det eksempelet :)

Vi får nok bare være enig om å være uenig ja for enig blir vi aldri ;)

Last edited:
Å sånne kommentarer er vitsen fordi?
Ingen krig her bare en god gammeldags diskusjon som de fleste har her inne innimellom ;)
Bare syns den hakkingen frem og tilbake er totalt meningsløs og idiotisk, derfor kommentar fra meg :)

Jeg Google og fant en som gikk på jobb dagen etter hjerteoperasjon også jeg ...
Så da tar du nok feil ;) men fikk ikke lagt inn link.
Det Var uansett ikke det jeg spurte om i diskusjonen så jeg skjønner ikke hvorfor du diskuterer det så innmari.

Det står i en annen tråd her inne også var bare derfor jeg tok med det eksempelet :)

Vi får nok bare være enig om å være uenig ja for enig blir vi aldri ;)

Alt som står på Internett er sant :D Tihi :p

Jeg sier at jeg ikke tror på det ;) Og du sier det har skjedd... Og jeg sier jeg ikke tror på det...! Og VI diskuterer frem og tilbake :) Ikke JEG.. Man må være to for å diskutere så vidt jeg vet :) Og nei, det er ikke det tråden handler om, og jeg kan gjerne ta min del av "skylden" for diskusjonen, men jeg er nok ikke alene ansvarlig for at det ble en diskusjon ut av dette ;) Du har skrevet flere ganger at du ikke gidder å diskutere dette, likevel har du fortsatt flere gange å diskutere... :p

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp