EvigOptimist
Betatt av forumet
Fyttirakkern, jeg hadde blitt så sinna hvis min jordmor hadde oppført seg sånn! Bytt jordmor så du slipper mer sånt tull! 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Helt enig om at det er jordmor sin jobb å veilede/opplyse, men hun jobber i et serviceyrke og burde da vite hvordan man ordlegger seg!Nå heller jeg kanskje litt bensin på bålet her, men det er jo tross alt jordmor sin plikt å opplyse oss gravide om dårlige vaner/valg og dermed bidra til at den gravide og fosteret får et bedre svangerskap uten for mange komplikasjoner.
Når det er sagt så er jeg selv 20 kg overvektig og hadde nok blitt dødelig fornærmet om jordmor hadde uttalt seg på den måten som noen av dere beskriver. Det går jo an å få frem informasjon/motivasjon uten å skremme og ved å ordlegge seg på en annen måte. Og det er vel ikke til å stikke under en stol at vi gravide kanskje er ekstra sårbare, spesielt når det kommer til vekt.
Prøvd frukt? Jeg bruker det (eller ren tørket frukt, vær obs på mengde og om det er sukret) på hverdager også blir det godis på lørdag + en boks brus <3Så dårlig gjort da :-/ bytt jordmor. Jeg fortalte min jm at jeg spiste mye sukker siden det er det eneste som frister. Hun så på meg med store øyne og sa at man fikk store babyer da. Akkurat som om hun prøvde å skremme meg. Jeg har gått ned ca 4 kg siden jeg ble gravid. Er sånn smått overvektig, ca 15 kg for mye, og var det før jeg ble gravid også. Så jeg er redd jeg skal legge mye på meg i utgangspunktet, uten at jeg trenger å få det poengtert av andre.. regner med mange av dere tenker det samme. Virker som det leger og jordmødre sier er "Ikke slank deg i graviditeten, men slank deg litt likevel" .. det høres jo litt sånn ut![]()
Prøvd frukt? Jeg bruker det (eller ren tørket frukt, vær obs på mengde og om det er sukret) på hverdager også blir det godis på lørdag + en boks brus <3
Har en svakhet for kirsebær om dagen så blir 7up Cherry på lørdagerGleder meg til det kommer moreller og kirsebær i butikkene <3
Greit nok å være obs på mat og slikt men helt nazi kan vel ingen klare å væreSukkeret blir jo til fett og skjønner (basert på hva jeg ser mange på jobb heller i seg i løpet av en dag) at jordmødre vil være opplysende og få folk som har ett slikt kosthold til å legge om vanene sine
Jeg er i uke 15 nå. Å jeg har gått opp 5 kg alleredeEr nå 18+5, og var på andre møte med jordmor idag. Altså en måned siden sist. Da lå vekta stabilt som den hadde gjort siden oktober, dvs før jeg ble gravid. Mens nå idag ser jeg at jeg har gått opp FEM kilo på en måned! Jordmora gjorde en stor sak ut av det, og det hele ble litt ubehagelig. For saken er den at jeg jobber 100% hver dag og er veldig aktiv. Kostholdet er så som så, men det har det alltid vært. Følte meg så slask der jeg satt og fikk kjeft av jordmora foran forloveden min for at jeg har gått opp for mye.. Er det flere som har gått opp i vekt den siste måneden?
Håper det snur snart og at du får maten på G. Her har alt blitt bedre den siste uka og nå er jeg kanskje kvalm 1-2 ganger om dagen mot så og si konstant tidligere (16+1 i dag)Ja jeg er ganske klar over at jeg har ett ræva kosthold og prøver hele tia å kutte sukker. Men jeg får ikke i meg noen ting :-( alt kommer i retur.. brekker meg av det meste. Frukt også. Det som holder seg er polarbrød, oboy, potetskruer og mozell.. Håper på bedring snart... er 15+5 idag og ser ingen ende på elendigheten![]()
Ja jeg er ganske klar over at jeg har ett ræva kosthold og prøver hele tia å kutte sukker. Men jeg får ikke i meg noen ting :-( alt kommer i retur.. brekker meg av det meste. Frukt også. Det som holder seg er polarbrød, oboy, potetskruer og mozell.. Håper på bedring snart... er 15+5 idag og ser ingen ende på elendigheten![]()
Min lege sa at det er viktigere at man får noe ned enn hva det er! Så jeg skulle bare benytte anledningen til å spise akkurat hva jeg ville!Ja jeg er ganske klar over at jeg har ett ræva kosthold og prøver hele tia å kutte sukker. Men jeg får ikke i meg noen ting :-( alt kommer i retur.. brekker meg av det meste. Frukt også. Det som holder seg er polarbrød, oboy, potetskruer og mozell.. Håper på bedring snart... er 15+5 idag og ser ingen ende på elendigheten![]()
Min lege sa at det er viktigere at man får noe ned enn hva det er! Så jeg skulle bare benytte anledningen til å spise akkurat hva jeg ville!
Vil det si at du har gått ned 18 kg, for så å legge på deg 2 kg? Altså at du veger 16 kg mindre nå i forhold til før du ble gravid?Så rart..jeg er 19+3 og har gått opp bare 2 kg. (gikk ned 18 kg i første 12 uker pga hyperemesis). Da legen ment dette er for lite og henviste meg til nærings spesialist. Jeg faktisk tenkte å spørre om hvor mye egentlig dere har laget på seg så får jeg vite hvor står jeg.