Bryllup - Hvordan løse det?

nøttelitenitreet

Fjompenisse
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Sommerfuglene
Vi snakket litt kjapt om gjester og alt i går, men ble egentlig ikke kloke.
Begge har veldig liten familie som er aktuell. Ved kun familie blir vi 13 stykker med oss 4.
Det hadde nok blitt en ordentlig klein dag, med 8 fra hans side og kun min mor.
Men så er det det at hvis vi ber venner i tillegg, så blir det kræsj. Familien hans er avholds, og vi har jo lyst til å ha litt vin til maten og kanskje en liten fest etterpå. Ha et ordentlig bryllup når det først skal skje.

Har noen andre vært i samme situasjon, og hvordan løste dere det?

I vårt bryllup hadde vi både de som ønsket å drikke og de som er totalavholds. Det fungerte helt fint hos oss. Vi hadde åpen bar, og der bestilte de seg det de ville ha, med eller uten.

Dette er jo veldig personavhengig. Så lenge det ikke er noe press fra de ulike sidene så bør det fungere helt fint. Det er du som kjenner dem, og vet om de vil takle å se litt alkohol eller ei.

Men som sagt gikk strålende hos oss, så kan absolutt funke ;)

I vårt bryllup hadde vi både de som ønsket å drikke og de som er totalavholds. Det fungerte helt fint hos oss. Vi hadde åpen bar, og der bestilte de seg det de ville ha, med eller uten.

Dette er jo veldig personavhengig. Så lenge det ikke er noe press fra de ulike sidene så bør det fungere helt fint. Det er du som kjenner dem, og vet om de vil takle å se litt alkohol eller ei.

Men som sagt gikk strålende hos oss, så kan absolutt funke ;)
Ja, jeg tenker mest at det blir kræsj fordi de er svært forskjellige som personer i tillegg. Min svigerfar er ikke kjent for å ha de mest velfungerende sosiale antennene, og kunne sikkert kommet med en kommentar eller to. Det kunne fort blitt kleint med såpass få mennesker.

Jeg er neimen ikke sikker... Kanskje vi gjør det enkelt og deler det. Familie på dagen, og fest med venner på kvelden eller en annen dag. :)

Man kan vel servere alkohol selv om det er avholds folk der?

Ta med nærmeste familie på en restaurant? Så kan dere feire med venner senere på kvelden? :)

Vi skal ha nærmeste familie og venner på middag, også "alle andre" på festen etterpå.
Vi har også folk i familien som er avholds, men de er jo voksne mennesker, og som i alle andre settinger, velger de bare å drikke alkoholfritt.

Jeg tror ofte vi damer har en tendens til å tenke litt for mye på andre; dette er deres bryllup, og alle andre er gjester, og får tilpasse seg det dere velger. ;)

Ta med nærmeste familie på en restaurant? Så kan dere feire med venner senere på kvelden? :)
Det blir slik vi gjør det, ja. Om ikke samme kveld, så i hvert fall uten familien. :)
Det er vår dag, og vi vil ikke risikere dårlig stemning pga personlighetskræsj. :)

Back
Topp