Hcg

st1gal

<3 Venter en februarbaby 2015 <3
Jeg var på ultralyd tirsdag. Jeg skulle da være 7+3. Gyn mente at veksten muligens var stoppet opp. Han sa at det var en liiiten mulighet for at det var væske som lå foran fostersekken, og det var grunnen til at vi ikke så noe. Jeg har jo mistet noen ganger før også, og da har jeg følt at noe var galt. Det gjør jeg ikke nå.. Jeg tok en hcg test tirsdag, som lå på 26000. Så spørsmålet er om det er innafor normalen?Btw, har ikke hatt blødninger etter jeg slutta på lutinus tirsdag heller..

Ja, det er stigning som er viktig. Ikke verdien i seg selv.

Lykke til.

Ja det vet jeg skal ta en ny på mandag..

klippet og limt fra Lommelegen om HCG stigning, og HCG nivåer:
"Det er kun helt tidlig i svangerskapet at S-HCG stiger veldig raskt og dobles ca hver 2. dag, deretter flater det litt ut og når en topp i 2-3. svangerskapsmåned for så å synke litt utover i svangerskapet.
I uke 3+ (en uke etter befruktning) ligger nivåene på 5-30, de stiger gradvis i uken etter til 30-200, i uke 5+ (3 uker etter befruktning) ligger nivåene på 200-2.000 og i uke 6+ (4 uker etter befruktning) ligger de på 500-10.000. I løpet av 2-3 måned stiger de til mellom 5.000 – 100.000 og faller så i 2. trimester til 20.000-30.000 og i 3. trimester til 5.000-15.000."

Hcg synker igjen rundt uke 8, så hcg hjelper lite når du er så langt på vei. Etter uke 6 anbefales det heller å få ultralydkontroller. Så hvis man er i tvil ved en ultralydkontroll så skal det settes opp en ny om en uke. Her er en graf over hcg nivå, og da ser man at det faller ganske kraftig når det begynner å gå nedover igjen.

ImageUploadedByBV Forum1457093596.599894.jpg

Selve hcg-nivået man ligger på er også svært individuelt, så tallet ditt sier egentlig ingenting - det er så høyt at der er innenfor normalen for store deler av svangerskapet.

Håper du får en ny ultralyd, og at alt er bare bra. ❤️

Ja jeg skal ha ny ultralyd neste fredag, så får vi håpe på det beste, men tør ikke håpe for mye. Men de andre gangene jeg har hatt MA, har magen "falt" litt, og symtomer har forsvunnet. Slik er det ikke nå, så er litt forvirret her kan en si.

Men de vil nok se om veksten er stoppet opp på hcg med en ukes mellomrom, for da vil den jo synke til et mye lavere nivå en normalen..

Hvordan går det?

Men de vil nok se om veksten er stoppet opp på hcg med en ukes mellomrom, for da vil den jo synke til et mye lavere nivå en normalen..

Det er ganske individuelt hvordan det synker både ved graviditet og abort, så med mindre det synker helt ekstremt så må man uansett ha ultralyd. Håper du får gode nyheter denne uken! ♡

Hmm.. har hatt noen små blødninger, men langt i fra en SA. Den nye hcg prøven var på 28000. Ultralyd/ eventuelt utskrapning i morgen. Syns ikke hcg ga meg noe entydig svar akkurat..

Back
Topp