Konfirmasjon, dekking av bord

Alvejenta

Forumet er livet
*MIA*
VIP
Vi har konfirmant i neste vår og skal ha selskapet hjemme da det stort sett bare er min familie som kan komme pga avstand. Det blir jo flere gjester enn det vi har av fat, så da lurer jeg på om dere hadde reagert om dere hadde fått fine og litt tykke plasttallerken, istedenfor vanlige i porselen? Har ikke så stort kjøkken heller, så har ikke plass til å kjøpe noe som ikke kan kastes etterpå. Vi skal ha koldtbord til middag, ingen forrett, kaker til dessert.

Last edited:
Helt greit når det er koldtbord . Såfall hva vi gjør når vi samler fanilien på koldt bord;)

Tja helt ærlig så synes jeg det er litt simpelt eller hva jeg skal kalle det.
Kan dere ikke låne av noen?

Tja helt ærlig så synes jeg det er litt simpelt eller hva jeg skal kalle det.
Kan dere ikke låne av noen?
Har ingen å låne av, og har heller ikke lyst til å stå i oppvasken og vaske opp etter 20 voksne og barn mens vi har huset fullt av gjester. Men har sett litt på ebay og der fins det jo et hav av nydelige plastservise.

Helt greit når det er koldtbord . Såfall hva vi gjør når vi samler fanilien på koldt bord;)
Jeg tenker litt på kostnadene også. Konfirmasjon er svindyrt, og må jeg da handle inn servise til 20 middagsgjester og 30 til kaffe og kake så blir det fort dyrt. Lenge igjen da, men greit å starte tidlig ;)

Har ingen å låne av, og har heller ikke lyst til å stå i oppvasken og vaske opp etter 20 voksne og barn mens vi har huset fullt av gjester. Men har sett litt på ebay og der fins det jo et hav av nydelige plastservise.
De fleste har vel serverings/rydde hjelp. Skjønner det blir verre om man ikke har drt..
Men jeg hadde uansett ikke brukt plasttallerken som du spurte om

Jeg tenker litt på kostnadene også. Konfirmasjon er svindyrt, og må jeg da handle inn servise til 20 middagsgjester og 30 til kaffe og kake så blir det fort dyrt. Lenge igjen da, men greit å starte tidlig ;)

Det er jo vurderingen man må ta hvor mye jobb man ønsker i forkant og i etter kant:)

Jeg er mest imponert over at du skal ha 20-30 stykker hjemme.
Jeg måtte gi opp å dekke til dåpen hjemme, vi er 26 inkl babyen og vi har stor stue.

Jeg tenkte ikke på service i det hele tatt, det hadde jeg glatt da lånt av mine foreldre/min bror.

Oppvasken hadde noen hjulpet meg med, det meste går i maskina da.

Nå endte vi med å leie lokale, så da løser vi det der, men noen til å hjelpe oss på kjøkkenet bør vi sikkert ha likevel.

Jeg var i konfirmasjon hvor de hadde handlet både glass og tallerkner på loppemarked. Mye var forskjellig, men litt i samme stil, det gjorde at det likevel så gjennomført og flott ut. Et billig alternativ og jeg tror de leverte det meste av sakene tilbake på neste loppemarked så ble de kvitt det med god samvittighet, da de ikke hadde bruk for det ellers.

Jeg er mest imponert over at du skal ha 20-30 stykker hjemme.
Jeg måtte gi opp å dekke til dåpen hjemme, vi er 26 inkl babyen og vi har stor stue.

Jeg tenkte ikke på service i det hele tatt, det hadde jeg glatt da lånt av mine foreldre/min bror.

Oppvasken hadde noen hjulpet meg med, det meste går i maskina da.

Nå endte vi med å leie lokale, så da løser vi det der, men noen til å hjelpe oss på kjøkkenet bør vi sikkert ha likevel.
Bare vi er 5 av de, så ikke så mange gjester. Inkl. barn så blir vi ca 20 til middag tilsammen hvis alle de i nærområdet kan komme. Her er stua 1/3 av hele leiligheten, så er ikke plassmangel. I tillegg får vi ordnet stort partytelt som dekker hele verandaen som vi kan bruke hvis det blir fint vær. Har også varme til å ha i det hvis det er sol, men litt kjølig i lufta.
Her er dessverre ikke familien så flink til å bidra med den type hjelp, de er ofte mer opptatt av å være sosiale i en sånn setting. Har stått med oppvask etter ørene i barnedåp hjemme, og da var vi halvparten så mange da flere var på ferie da.

Jeg var i konfirmasjon hvor de hadde handlet både glass og tallerkner på loppemarked. Mye var forskjellig, men litt i samme stil, det gjorde at det likevel så gjennomført og flott ut. Et billig alternativ og jeg tror de leverte det meste av sakene tilbake på neste loppemarked så ble de kvitt det med god samvittighet, da de ikke hadde bruk for det ellers.
Det var ikke så dumt! Er masse loppemarked her til høsten, så kan jo se da om noe kan brukes:)

Back
Topp