6- ukers kontroll

Blakken

Gift med forumet
Januarlykke 2016
Hvordan går det med de små? :)

Her var alt som det skulle og fikk mye skryt for sterk nakke og fine øyenbryn (haha) :) :D
Veier nå 2 kg mer enn fødsel og tok I mot rotavaksinen uten problemer.

Jeg syns det er spennende å være på helsestasjonen og møte babyer I alle aldere. Liksom få et lite innblikk I fremtiden :)

Skal på kontroll neste onsdag! Er spent på hvordan det går ja :-)

Oi to kg er bra jobba :-)

Lagt på seg to kg her også :) tok rotavaksinen med glans og fikk skryt for god kontakt :) men har fremdeles ikke smilt, alvorlig type :p

Like skuffa over helsestasjonen nå som sist, selv med ny helsesøster. Her var det rett inn og rett ut, både på legesjekk og hos helsesøster.. Men de sa han så veldig fin, sunn og frisk ut da:p
Opp 2 kg her og, og strekt seg til 59 cm!:)

Siden ho bare var 5 uker når vi var på kontroll forrige uke så blir rotavaksinen om et par uker. Har strekt seg 7 cm og gått opp 0,9 kg

Tja legen kom med en komentar som fikk meg til å vurdere å bytte helsestasjon . " kan du få ungen til å slutte å sutre slik. Jeg vil ikke undersøke den om han er slik.....

Var på kontroll forrige uke, sterk i ryggen, våken og følger med på alt som skjer. Smila og babla til både hs og lege gjorde han også ;) har flata ut på vektkurven, noe jeg tror skyldes stramt tungebånd, melk har jeg mer enn nok av. Ble henvist til sykehuset (igjen), får håpe de vil klippe nå.

Er så sinnsykt frustrere dette, 3 jordmødre, 2 helsesøstre og legen på helsestasjonen har sett på tungebåndet og ment det bør klippes. Men dama på ammepoliklinikken og barnelegene (som er de som kan klippe) mener det ikke trengs, selv om han glepper taket på brystet hele tiden, sluker masse luft og det gjør vondt å amme (har tross alt ammet to barn før så jeg vet hvordan det skal være).. Får se nå da, når han ikke følger kurven sin lenger om de gjør noe.

Tja legen kom med en komentar som fikk meg til å vurdere å bytte helsestasjon . " kan du få ungen til å slutte å sutre slik. Jeg vil ikke undersøke den om han er slik.....

Hva? Tuller du?
Fy flate!! Jeg kjenner det koker inne i meg nå! Hva slags stut av en lege er det de har på helsestasjonen deres :O

Skjønner godt at du vil bytte helsestasjon? Er det noen andre i nærheten av der dere bor?
Den legen burde klages på! En 6 ukers baby sutrer ikke, han kommuniserer ved å gråte... Det burde den legen vite!! Ærlig talt altså :@

Hva? Tuller du?
Fy flate!! Jeg kjenner det koker inne i meg nå! Hva slags stut av en lege er det de har på helsestasjonen deres :O

Skjønner godt at du vil bytte helsestasjon? Er det noen andre i nærheten av der dere bor?
Den legen burde klages på! En 6 ukers baby sutrer ikke, han kommuniserer ved å gråte... Det burde den legen vite!! Ærlig talt altså :@
Ja jeg skal innom den andre stedet i dag for å bytte. Når jeg skal til sentrum:)

Hæ?! Hadde legen sagt det til oss hadde han/henne fått en hissig møring på nakken! Skulle likt å se reaksjonen til legen da :-P
Men sånnt sier man jo ikke uansett alder på barnet! Og en baby på 6 uker sutrer ikke, den kommuniserer! Herregud så mye rare folk det finns, syns du skal klage på legen, han skulle jo ikke vært barnelege!

Var på 6 ukers kontroll på mandagen, han har lagt på seg 1,6 kg og vokst 8 cm siden fødselen :D Ellers drakk han vaksinen kjempe bra og alt sto bra til på legekontrollen :)

Like skuffa over helsestasjonen nå som sist, selv med ny helsesøster. Her var det rett inn og rett ut, både på legesjekk og hos helsesøster.. Men de sa han så veldig fin, sunn og frisk ut da:p
Opp 2 kg her og, og strekt seg til 59 cm!:)
Ah, det er leit, men kjekt med gode tilbakemeldinger da:) målte de lengden faktisk?

Tydeligvis ulik praksis.. Litt rart det og igrunn, for det er vel pga hoftene de ikke skal strekke de så mye. Var inne til veiing rundt 4 uker og da var det visst for tidlig å måle lengde:p

Lagt på seg 1 kg her og måtte vente med vaksina til neste uke pga vi nylig var innlagt med rs-virus.

Back
Topp