Bilspeil

Så lenge du kan se barnet ditt har ikke speilet så mye å si. Kjøpte mitt på Biltema og er veldig fornøyd. Det er stort og kostet ikke allverden :-)

Dette lurer jeg også på! Lurer og på hvilken side i bilen bilstolen bør festes på? Noen som vet? Er den ene siden tryggere enn den andre?

Her kjøpte vi et vanlig rundt bilspeil fra ebay til knappe 70 kroner og det funker helt greit :)

Diono, easy view har vi :) genialt da den "sitte" fast med stropp rundt nakkestøtten, også beveger du speilet akkurat sann du vil :)
Litt dyrt, men når man kjøper det på tilbud er ikke det gale pris :) selges på lekmer.no feks.
Vi hadde "vanlig" speil fra biltema, men såg ikke ungen i det heile tatt (men er jo forskjellig fra bil til bil).

Jeg har hørt høyre, for der har du vikeplikt når det gjelder kryss og kan da hindre at en bil smeller i siden på deg:)

Har jo vikeplikt fra venstre i rundkjøringer og da. Større sjanse for at folk ikke holder høyre i kryss.. Eller... Har hørt at bak sjåføren e tryggest, men ville spørre hva andre har hørt.

Trygg trafikk sier at barnet bør sitter på høyre side.
Ambulansesjåføren som fraktet oss etter en ulykke, sa at bak sjåføren er best

Vi har vår sønn på venstre nå, men får vi flere barn, må jo nødvendigvis et barn sitte på venstre, og et på høyre...

Back
Topp