2-årsdager!

K84

Elsker forumet
Marsboerne
Nå er det jammen ikke lenge til marsbarna blir 2 år! Syns tiden har gått så fort:)

Hva skal deres få i bursdagsgave? Her har sambo kjøpt bilbane. Mini er veldig opptatt av biler og andre kjøretøy, så det blir nok veldig stas!
 
Det var 50% på lekebutikken her så jeg gikk amok i arbeidsmaskiner med lyd og lys avdelingen;) Verden handler nemlig ikke om noe annet for lillebror:
Så han får av oss og storebroren:
http://www.toysrus.com/buy/vehicles...-train-l-s-with-3-mini-workers-10566-23788386
http://www.amazon.com/State-Caterpillar-Construction-Massive-Machine/dp/B001DCE9BA
https://www.mightyape.com.au/produc...m_medium=cpc&utm_campaign=shopping_comparison
I tillleg får han denne til Trunki kofferten sin: http://www.mimmis.no/trunki-3-i-1-tote-bag

Av mormor og morfar får han støvler, elektrisk tannbørste og denne: https://www.toysrus.no/serier/rolly/rolly-digger-cat-gravemaskin?id=895705&vid=471848#.VstfIdD3w3g

Anbefaler forøvrig flexitrax bilbane om det er flere som har bilinteresserte barn, det er superpoppis og veldig enkelt siden bilene kjører av seg selv. Vi har denne typen med en del tillegsskinner og biler: https://www.toysrus.no/serier/flexi-trax/flexi-trax-dino-212-deler?id=606695&vid=062528#.VsthtND3w3g
 
Last edited:
Vet ikke. Nå har hun akkurat fått ski. Så det er jo en gave. Tror kanskje ikke hun får noe på selve dagen av oss. Jeg kjøper så mye ellers.
 
Ja, de to årene har gått fort! Her har vi en lillesøster på 6 mnd allerede også.
Vi har kjøpt løpesykkel/balansesykkel i toårsgave. Det er muligens litt vanskelig å bruke den enda, men mot sommeren blir det sikkert bra.
Det blir uansett stas med bursdagsfeiring igjen! :)
 
Ja, de to årene har gått fort! Her har vi en lillesøster på 6 mnd allerede også.
Vi har kjøpt løpesykkel/balansesykkel i toårsgave. Det er muligens litt vanskelig å bruke den enda, men mot sommeren blir det sikkert bra.
Det blir uansett stas med bursdagsfeiring igjen! :)

Gratulerer med lillesøster! Litt sent men;) Hvordan har overgangen fra en til to vært?

Her kommer lillebror i april, er veldig spente på hvordan det går:)
 
Gratulerer med lillesøster! Litt sent men;) Hvordan har overgangen fra en til to vært?

Her kommer lillebror i april, er veldig spente på hvordan det går:)

Gratulerer! Så spennende. Det er bare å glede seg :)
Vi har bare god erfaring med to små - de har allerede begynt å få stor glede av hverandre.
Det blir litt mer hektisk, og det føles rart å ikke kunne gi den største all oppmerksomheten lenger, men alt det positive veier absolutt opp for de få negative sidene. Og det som kanskje er mest positivt, er at man er mye tryggere på baby nr 2, det meste går liksom av seg selv, uten at man trenger å tenke så mye, hvis du skjønner, hehe ;-)
Gleder storebror/søster(?) seg?
 
Gratulerer! Så spennende. Det er bare å glede seg :)
Vi har bare god erfaring med to små - de har allerede begynt å få stor glede av hverandre.
Det blir litt mer hektisk, og det føles rart å ikke kunne gi den største all oppmerksomheten lenger, men alt det positive veier absolutt opp for de få negative sidene. Og det som kanskje er mest positivt, er at man er mye tryggere på baby nr 2, det meste går liksom av seg selv, uten at man trenger å tenke så mye, hvis du skjønner, hehe ;-)
Gleder storebror/søster(?) seg?

Merker at jeg ikke er så stressa med nr 2, nå har vi jo endel erfaring:)

Storebror er opptatt av babyen i magen, men forstår nok ikke så mye av det enda;)
 
Vi har kjøpt et Frost dukkehus på tilbud for en tid tilbake, så det er mulig hun får det. Hun er muligens litt lita for det enda, så må vurdere det litt. Og så tenkte jeg å kjøpe Poppeloppane-figurer, det er favoritten på TV :)
 
Leker? Det bruker vi ikke er i huset, kun Netflix. Mange penger spart.

Hun får løpesykkel av foreldrene mine og sandaler av svigers.

Jeg tror jeg skal få tak i sykkelsete til dukka og en ringeklokke.
 
Det blir bursdagsfeiring på selve dagen hvertfall. Inviterte noen naboer med barn på wienerpølser og kake:) Hun har bursdag på en mandag, så da blir det sånn. Søndagen er det familiefeiring i Oslo.
 
Leker? Det bruker vi ikke er i huset, kun Netflix. Mange penger spart.

Hun får løpesykkel av foreldrene mine og sandaler av svigers.

Jeg tror jeg skal få tak i sykkelsete til dukka og en ringeklokke.
Men hva gjør dere i helgene og på ettermiddagenene? Hun ser vel ikke på ipad konstant?
 
Men hva gjør dere i helgene og på ettermiddagenene? Hun ser vel ikke på ipad konstant?

Ettermiddagene iPad, så middag, bade og seng. Vi er hjemme knapt en time halvannen før hun skal legge seg.

Helgene- svømmehallene, dyrehagen, rytmik, og lekeplassen.
Går mye på tur i skog og på stranda.

Vi er stortsett ute hele dagene i helgene.
 
Last edited:
Ettermiddagene iPad, så middag, bade og seng. Vi er hjemme knapt en time halvannen før hun skal legge seg.

Helgene- svømmehallene, dyrehagen, rytmik og lekeplassen.
Åja, koselig å være mye ute på ting da:) Er ikke alltid det er så mye tid til lek på ettermiddagen her heller.
Kan jo hende det blir mer leker etterhvert, de små endrer jo interesser stadig vekk.
 
Åja, koselig å være mye ute på ting da:) Er ikke alltid det er så mye tid til lek på ettermiddagen her heller.
Kan jo hende det blir mer leker etterhvert, de små endrer jo interesser stadig vekk.

Ja, vi har veldig ofte avtaler med andre venner med barn på samme alder.

Feks går mannen og frøkna i svømmehallen hver lørdag morgen sammen med tre andre pappaer og deres barn. Etter hun har sovet går vi som regel på lekeplassen...

Søndag møtes vi ofte i zoo (alle har årskort) e.l...ingen av oss orker å være inne.

Regner det ute går vi på lørdagsrytmik eller på kafé med lekehjørne.

Hun leker riktig nok med dukka si,
men mer at hun skal være med overalt.
 
Ja, vi har veldig ofte avtaler med andre venner med barn på samme alder.

Feks går mannen og frøkna i svømmehallen hver lørdag morgen sammen med tre andre pappaer og deres barn. Etter hun har sovet går vi som regel på lekeplassen...

Søndag møtes vi ofte i zoo (alle har årskort) e.l...ingen av oss orker å være inne.

Regner det ute går vi på lørdagsrytmik eller på kafé med lekehjørne.

Hun leker riktig nok med dukka si,
men mer at hun skal være med overalt.
Høres koselig ut:) Vi er ikke så flinke til å være sosiale, er litt slitene småbarnsforeldre... Og så jobber jeg mye helger, og da er pappaen alene med henne. Er alltid husarbeid eller ting som må fikses i huset, så da blir det prioritert framfor sosiale ting. Men søndag skal vi endelig treffe et vennepar av oss, bare 3 måneder siden sist...

Er ofte på lekeplassen vi også da, siden den ligger inntil huset vårt. Og treffer jo naboene:) Mange barn i gata vår.
 
Back
Topp