3D ultralyd

☆ Lilletrille ☆

Lykkelig mamma
♡Junigull 2016♡
det er anbefalt å ta dette mellom 25-26 uker om man har morkaken på fremrevegg. aner ikke hvorfor :p

skal på kontroll hos gyn dagen etter 26 uker følge han. han har 3D, men ville hatt med kommende oldemor. for henne kunne ikke være med sist.
så tenkte privat, men føler det blir litt mye for gutten min jeg samtidig kan vi kanskje få ett fint bilde av gyn :)

jeg skal til gyn 18 og sykehuset 29. så føler at 3D mellom der egentlig faller bort. skal jo ikke bruke ultralyd for morro skyld heller.

og etter 29 vil jeg da være 27+6 dagen etter så da er det kanskje for sent for 3D

trenger litt innspill jeg :p

får kontroll annen hver uke etter 29. mars også så hmmmm.... tenke tenke :p

Det var greit å vite ;) Da kan jeg nesten slå det fra meg iom. At jeg er 25 uker nå og ikke har bestilt noen time...

Lurer du på om du skal la være å gå på timen dagen etter uke 26? Eller om du skal bestille en ekstra?

Men ligger ikke morkaken din nede? Altså foran åpningen? Forrsten aldri hørt at det er innenfor de ukene når morkaken er foran :)

Du har jo veldig mange ultralyder gjennom svangerskapet, så du må nesten bare kjenne selv om du har behov for enda en i tillegg..

Det var greit å vite ;) Da kan jeg nesten slå det fra meg iom. At jeg er 25 uker nå og ikke har bestilt noen time...
Det sto på familie klinikken men vet ikke om det stemmer da siden BMC ikke har hørt om det :O

Lurer du på om du skal la være å gå på timen dagen etter uke 26? Eller om du skal bestille en ekstra?
Det har jeg aldri hørt om faktisk.. Hvor har du hørt det? :p
Men ligger ikke morkaken din nede? Altså foran åpningen? Forrsten aldri hørt at det er innenfor de ukene når morkaken er foran :)

Du har jo veldig mange ultralyder gjennom svangerskapet, så du må nesten bare kjenne selv om du har behov for enda en i tillegg..
Ja lurer på om jeg skal bestille en ekstra :p
Sto på familieprat sin side :p
Min er nede 1 cm fra åpningen og opp på magen på høyre side. Må flytte bare 1 cm til nå :p morkaken min ser stor ut haha!

ImageUploadedByBV Forum1456168283.921363.jpg
Dette er N uke 28 med morkaken på fremrevegg ikke der nede :)

Ja lurer på om jeg skal bestille en ekstra :p
Sto på familieprat sin side :p
Min er nede 1 cm fra åpningen og opp på magen på høyre side. Må flytte bare 1 cm til nå :p morkaken min ser stor ut haha!

Vis vedlegget 163026
Dette er N uke 28 med morkaken på fremrevegg ikke der nede :)
Tenker at når du har en dag etter 26 så trenger du sikkert ikke en ekstra. Regner med det ikke vil være nødvendig? Blir i så fall for å få et fint bilde?

Tenker at når du har en dag etter 26 så trenger du sikkert ikke en ekstra. Regner med det ikke vil være nødvendig? Blir i så fall for å få et fint bilde?
Tenkte samme :) vil ikke ta ul bare for gøy når jeg har så mange allerede, men får dårlig samvittighet som alltid da :p

Jeg hadde i alle fall ikke kosta på meg en 3D kun for at noen andre skulle fått vært med og se babyen :p du har jo ul hver 4. uke eller noe utenom, kan hun ikke være med på en av dem?

Ultralydklinikken ser ut som anbefaler mellom uke 24 og 34, helst i/nærmest uke 28. http://ultralydklinikken.no/avdelinger/lysaker

Vanskelig å vite hva som blir riktig for deg. Du er jo på mange kontroller allerede. Om du vil på enda en er det kanskje lommeboken som avgjør? For nødvendig kan jo ikke en 3D-ultralyd sies å være:)

Jeg hadde i alle fall ikke kosta på meg en 3D kun for at noen andre skulle fått vært med og se babyen :p du har jo ul hver 4. uke eller noe utenom, kan hun ikke være med på en av dem?
Jeg har 2 stk for fostermedisin vil følge opp og føden :p
De var stor fornøyd med lillegutt så ble ca 5 1/2 uke på fostermedisin (gyn) og 6 uker på sykehuset. Så blir ul 18 og 29. Deretter får vi se hva de mener. Skal ha en ul for å sjekke morkaken og

Back
Topp