Morbus Crohns/Ulcerøs colitt

• Trådstarter Trådstarter prinsessemamma♡
  • Opprettet Opprettet
P

prinsessemamma♡

Guest
Noen her inne med det? Som vil fortelle meg litt hvordan du ble i graviditeten? Bedre eller værre? Og hvordan var det etterpå. Hvordan blir det med medikamenter, cellegift osv. Vil gjerne høre erfaringer :-)

Jeg har det. Jeg ble nye bedre i begge svangerskapene. Brukte ingen faste medisiner i første svangerskap. Gikk på de fleste av mine faste medisiner i andre svangerskap, pluss smertestillende i perioder, men nøye kontrollert av lege og tett oppfølging med jevnlige ultralydundersøkelser. Jeg har to meget friske og sunne barn. Det er viktig å oppsøke det som gjør deg godt og unngå unødig stress og belastning - noe jeg iallefall føler forverrer mange plager og symptomer

Jeg har det. Jeg ble nye bedre i begge svangerskapene. Brukte ingen faste medisiner i første svangerskap. Gikk på de fleste av mine faste medisiner i andre svangerskap, pluss smertestillende i perioder, men nøye kontrollert av lege og tett oppfølging med jevnlige ultralydundersøkelser. Jeg har to meget friske og sunne barn. Det er viktig å oppsøke det som gjør deg godt og unngå unødig stress og belastning - noe jeg iallefall føler forverrer mange plager og symptomer

Jeg fikk det etter svangerskap nr 2. Da fikk jeg påvist UC og cøliaki i tilegg. Jeg føler jeg har hatt det ganske godt den siste uka, men da er det ikke innbilning :-D!! Blir skikkelig dårlig av stress ja. Skal kontakte legen i løpet av uka. Er lovt tett og god oppfølging dersom jeg skulle bli gravid. Går også jevnlig på ernæringsfysiologisk poliklinikk nå pga et vekttap på 14kg iløpet av det siste året, det er vel viktig jeg fortsetter med det? Får du næringsdrikker, det er vel også noe jeg kan fortsette med?:-) hvordan ble du etter fødslene da?

Jeg fikk det etter svangerskap nr 2. Da fikk jeg påvist UC og cøliaki i tilegg. Jeg føler jeg har hatt det ganske godt den siste uka, men da er det ikke innbilning :-D!! Blir skikkelig dårlig av stress ja. Skal kontakte legen i løpet av uka. Er lovt tett og god oppfølging dersom jeg skulle bli gravid. Går også jevnlig på ernæringsfysiologisk poliklinikk nå pga et vekttap på 14kg iløpet av det siste året, det er vel viktig jeg fortsetter med det? Får du næringsdrikker, det er vel også noe jeg kan fortsette med?:-) hvordan ble du etter fødslene da?
Jeg bruker Nestle Modulen fast (næringsdrikk/shake) og Survimed. Lurt å få oppfølging av ernæringsfysiolog ja. De har mange gode råd. Slikt vekttap hadde jeg etter første svangerskap, fikk en heftig betennelse da første nærmet seg året. Måtte bruke lang tid på å oppnå stabil og normal vekt. Alt ble faktisk mye bedre da nr to var på vel. Og nå med et lite fra i magen føler jeg på ny bedring brått den siste uka. Har hatt litt mer plager det siste halvåret, men jeg har en IBD i tillegg, så det handler nok mest om stress og travle perioder. Må virkelig være litt egoistisk med en slik sykdom, men det er ikke alltid lett når en vil gi alt en har til de små i nuet :-D

Last edited:
Jeg bruker Nestle Modulen fast, næringsdrikk/shake og Survimed. Lurt å få oppfølging av ernæringsfysiolog ja. De har mange gode råd. Slikt vekttap hadde jeg etter første svangerskap, fikk en heftig betennelse da første nærmet seg året. Måtte bruke lang tid på å oppnå stabil og normal vekt. Alt ble faktisk mye bedre da nr to var på vel. Og nå med et lite fra i magen føler jeg på ny bedring brått den siste uka. Har hatt litt mer plager det siste halvåret, men jeg har en IBD i tillegg, så det handler nok mest om stress og travle perioder. Må virkelig være litt egoistisk med en slik sykdom, men det er ikke alltid lett når en vil gi alt en har til de små i nuet :-D

Ja det er helt sikkert! Masse lykke til videre da, håper det fortsetter slik ♡

Back
Topp