Symptomer uke 6

Alketa

Elsker forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
❤ Juliskattene 2018 ❤
August 2018
Hei, synes det er så uoversiktlig med mange symptomtråder der man aldri vet hvor langt de som svarer har kommet i svangerskapet. Tenkte derfor det er fint å ha en samletråd for uken man er i, og nå er jeg endelig i uke 6 :happy:

Mine symptomer nå:
- tisser mer (drikker også mer)
- blir fortere sulten (tror kanskje det er tid for lunsj eller kjeks snart:dead: )
- sover fint om natten frem til kl 04-05 da jeg må spise og er litt uvel resten av natten - kunne ønske jeg kunne sove mer så jeg slapp å være trøtt igjen tidlig på dagen....
- kastet opp på jobb i går alt jeg fikk i meg, så valgte å ta en tidlig helg... Håper kvalmen ikke kommer sterkere, gruer meg til kvalme og kollektivtransport....
- har endel stikninger i magen

Egentlig ganske fornøyd med min form inntil videre da, den kunne jo vært mye dårligere....

Hvordan står dere til med dere andre rundt uke 6?

Er 5+5, så 6 uker på mandag.
-Masse murringer
-Ømme pupper, helt sykt ømme :P
-Sulten hele tiden
-Tisser lite og ofte
-Blir kvalm om jeg ikke spiser ofte nok, men ikke kvalm ellers
-Mye trøttere enn til vanlig
-Magen varierer mellom treg, og løs
-Halsbrann, men ikke så ille enda

Last edited:
5+1 her. Eneste jeg har merket så langt er at jeg fort blir oppblåst. Og på kvelden når jeg slapper av så kjennes magen på en måte litt "stram" helt nede. :)

Usikker hvor langt jeg er. Kanskje 5+0 eller noe. Men...
☆ tisser 3-4 ganger iløpet av en natt.
☆ er uvell på morgenen
☆ sulten 10 ganger til dagen de siste 2-3 dagene
☆ luft i magen og treg mage.
☆ menssmerter

6+6 i dag og har vært veldig trøtt, ømme pupper, urven og kvalm fra mårra til kveld. Har hjulpet en del med reisesyke bånd på håndleddet. Litt hjerteklapp av og til og sur hals (halsbrann) går mye på do også

6 uker i dag:)
- trøtt i trynet :smug:
- konstant pute litt opphovnet i brystene
- konstant litt sår på brystvortene
- mye sultenkvalme
- våkner tidlig for å gå på toalettet
- oppblåst til tider
- murringer, av og til en del vondter i magen
- småhormonell :woot:

- men veldig lykkelig :p

6 uker i dag
Konstant uvel uggen og små kvalm
Veldig trøtt og slapp
Øm i magen og kjenner småklumper under huden av sprøytene med fragmin jeg må ta hver kveld
Tisser lite og ofte
Oppblåst om kvelden

6+5 idag
Har ikke så mange symptomer enda, men dette merker jeg:

* Veldig trøtt
* Murringer av og til
* Ømme bryster/brystvorter
* Fikk litt halsbrann en kveld, noe jeg aldri pleier å få.

5+5. En del halsbrann, middels ømme pupper, murringer, antydning til kvalmebølger innimellom og lite energi. Hatt noen fridager og har bare ligget i sengen og sløvet/sovet hele dagen og blir vanligvis fort rastløs om jeg ligger/sover for lenge. Ikke noe problem nå! ;)

Hei! Jeg er i uke 7 nå:

- Har vanvittig rødt "elveblest" som klør veldig , på brystet, halsen, magen, knær, hofter, armene, inne hendene og til tider under føttene. Det begynte for to uker siden.

- Veldig trøtt i uke 5 og 6, det har gitt seg litt nå.

- Er også litt kvalm, særlig hvis jeg er litt sulten og står litt. Blitt verre denne uka.

- Ømme og kanskje mer "spente" bryster

- I uke 5 og 6 gråt jeg flere dager uten særlig grunn

- stiv korsrygg, særlig hvis jeg har sittet en stund - siden uke 4

- ofte ekstra sulten

- opplåst og har forstoppelse

- mensenmurring/stikking og en del "kiling" inne i nedre mageregionen.

- denne uken begynte jeg å bli veldig tørst, får ikke nok vann!

- våkner om natta minst en gang for å tisse - aldri skjedd før.

6+1 Litt kvalme, mest når jeg (egentlig) er sulten. Den er blitt litt verre de siste dagene. Før hadde jeg murringer i/rundt livmor og livmortapp, nå er det noen ganger "menstruasjonssmerter" eller stikking i magen. Noen ganger veldig oppblåst mage. Hele tiden treg mage. Litt mer humørsvingninger. Blir litt fortere trøtt. Ellers bra. :-)

8+2:

- konstant trøtt og sliten, men det er ikke noe nytt.
- bittelitt stikninger/murringer fra tid til annen
- kvalm er jeg omtrent ikke

Føler meg egentlig ikke gravid, bare sliten.

5+2 :)

-Murringer og stikninger
-Kvalme etter inntak av mat
-Tisser ofte
-Kjempe ømme pupper
-Øm Livmortapp
-Sinnsykt sliten, og fint lite som skal til før jeg seriøst er helt utslitt :p

7+4❤️
-kjempe ømme pupper
- strekksmerter i livmoren
- trøtt

Har bare kastet opp en gang, ellers lite kvalm og uvel.
Føler at flere symptomer har blitt mindre merkbare, men kanskje jeg bare er vant til de nå :-P

Drømmer mye rart og snakker en hel del i søvne! I går kveld hadde jeg snakket masse om små blå og rosa mus som hadde vært vrengte, og ledd masse- han hadde visst ledd sel i hjæl sa han! Og vi hadde tydeligvis snakket om disse små museene litt etterpå, men jeg husker ingenting!

4+6
- Oppblåst
- Ømme pupper
- Noe stikninger
- Noe morgenkvalme
- God luktesans
- Tisser ofte
- Mye trøtt og slapp

7+4❤️
-kjempe ømme pupper
- strekksmerter i livmoren
- trøtt

Har bare kastet opp en gang, ellers lite kvalm og uvel.
Føler at flere symptomer har blitt mindre merkbare, men kanskje jeg bare er vant til de nå :p

Drømmer mye rart og snakker en hel del i søvne! I går kveld hadde jeg snakket masse om små blå og rosa mus som hadde vært vrengte, og ledd masse- han hadde visst ledd sel i hjæl sa han! Og vi hadde tydeligvis snakket om disse små museene litt etterpå, men jeg husker ingenting!

Haha, så gøy! Skulle gjerne hørt den samtalen.

Man skulle vært flinkere til å skrive ned drømmene i en egen drømmebok. Glemmer de fort igjen.

Haha, så gøy! Skulle gjerne hørt den samtalen.

Man skulle vært flinkere til å skrive ned drømmene i en egen drømmebok. Glemmer de fort igjen.
Jeg har alltid drømt ganske drøyt... Mamma sa engang til meg at jeg ikke måtte fortelle noen om drømmene mine, for da ville folk tro at jeg var gal :-P

6+3 i dag og har disse symptomer;
Mye løping på do døgnet rundt
Sykt ømme pupper hele dagen
Kjempetrett på dagtid
Menssmerter
Kvalme av og til i løpet av dagen

6+4
- Følt meg fyllesjuk i 4 dager nå (den ekle følelsen i magen etter en hard kveld)
- Kvalm
- Trøtt
- Orker ikke tanken på mat, men er nesten konstant sulten
- Veldig tunge og ømme bryst
- Noe murringer fra tid til annen
- Luft i magen
- God luktesans (fysj)
- Konstant tørst, så det er ofte dobesøk :-P

Back
Topp