Barnevern og vernepleie

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Noen som har begge utdanningene? Jeg er utdannet barnevernpedagog, var ferdig i 2012 men sliter med å få jobb. Virker som markedet er mettet i byen her.
Vurderer å begynne på vernepleie da jeg jobber som vikar i et bofellesskap og trives med det.
Ønsker så veldig en fast jobb, da jeg har gått i vikariater lenge nå.
Vil gjerne fortsette å jobbe i bofellesskap, men de trenger så veldig vernepleiere.

Det virker jo litt tullete at jeg vurderer å ta en nesten lik utdanning som det jeg har, så jeg blir veldig usikker.

Å ta mer studielån er uaktuelt, så da må jeg jobbe mye ved siden av for at det skal gå økonomisk.

Noen råd/tips/erfaringer??

Hva med å jobbe i type avlastningsbolig for barn? Da kan du jobbe som barnevernspedagog.
Jeg personlig ville ikke tatt en ny utdanning som vernepleier. Er også barnevernspedagog, og jobber med mange vernepleiere. De to yrkesgruppene er ganske lik

Hva med å jobbe i type avlastningsbolig for barn? Da kan du jobbe som barnevernspedagog.
Jeg personlig ville ikke tatt en ny utdanning som vernepleier. Er også barnevernspedagog, og jobber med mange vernepleiere. De to yrkesgruppene er ganske lik
Det finnes bare en avlastningsbolig for barn i byen her, og den ligger for langt unna:( Er avhengig av buss, for jeg kjører ikke bil.

En barnevernspedagog kan jo gjøre masse fint miljøarbeid akkurat som en vernepleier. Blir jo den medisinadministrative biten som mangler. Jeg jobber selv som vernepleier og i vårt miljøterapeut team er vi vernepleier, sykepleier, barnevernspedagog, lærer, ergoterapeut og en førskolelærer. Flott med tverrfaglighet :)