Barnevern og vernepleie

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Noen som har begge utdanningene? Jeg er utdannet barnevernpedagog, var ferdig i 2012 men sliter med å få jobb. Virker som markedet er mettet i byen her.
Vurderer å begynne på vernepleie da jeg jobber som vikar i et bofellesskap og trives med det.
Ønsker så veldig en fast jobb, da jeg har gått i vikariater lenge nå.
Vil gjerne fortsette å jobbe i bofellesskap, men de trenger så veldig vernepleiere.

Det virker jo litt tullete at jeg vurderer å ta en nesten lik utdanning som det jeg har, så jeg blir veldig usikker.

Å ta mer studielån er uaktuelt, så da må jeg jobbe mye ved siden av for at det skal gå økonomisk.

Noen råd/tips/erfaringer??

Hva med å jobbe i type avlastningsbolig for barn? Da kan du jobbe som barnevernspedagog.
Jeg personlig ville ikke tatt en ny utdanning som vernepleier. Er også barnevernspedagog, og jobber med mange vernepleiere. De to yrkesgruppene er ganske lik

Hva med å jobbe i type avlastningsbolig for barn? Da kan du jobbe som barnevernspedagog.
Jeg personlig ville ikke tatt en ny utdanning som vernepleier. Er også barnevernspedagog, og jobber med mange vernepleiere. De to yrkesgruppene er ganske lik
Det finnes bare en avlastningsbolig for barn i byen her, og den ligger for langt unna:( Er avhengig av buss, for jeg kjører ikke bil.

En barnevernspedagog kan jo gjøre masse fint miljøarbeid akkurat som en vernepleier. Blir jo den medisinadministrative biten som mangler. Jeg jobber selv som vernepleier og i vårt miljøterapeut team er vi vernepleier, sykepleier, barnevernspedagog, lærer, ergoterapeut og en førskolelærer. Flott med tverrfaglighet :)

ei venninde som er barnevernspedagog har også dessverre vansker med og få jobb da det er ikke er noen ledige stillinger.. så hun jobber endel som miljøterapaut istedenfor ..... er vell en stilling litt under, men kanskje det hadde vært noe `? =) skjønner det er skjipt og ikke få brukt stillingen man er utdannet som :/

En barnevernspedagog kan jo gjøre masse fint miljøarbeid akkurat som en vernepleier. Blir jo den medisinadministrative biten som mangler. Jeg jobber selv som vernepleier og i vårt miljøterapeut team er vi vernepleier, sykepleier, barnevernspedagog, lærer, ergoterapeut og en førskolelærer. Flott med tverrfaglighet :)
Ja, jeg vet. Men her i byen er det manko på vernepleiere, og jeg har søkt jobber lenge (i mange bofellesskap) og jeg får alltid beskjed om at de må ha vernepleiere. Så jeg har gitt opp litt. Var arbeidsledig i et helt år før jeg fikk jobb her, og det er bare som tilkallingsvikar. Veldig utrygt.

ei venninde som er barnevernspedagog har også dessverre vansker med og få jobb da det er ikke er noen ledige stillinger.. så hun jobber endel som miljøterapaut istedenfor ..... er vell en stilling litt under, men kanskje det hadde vært noe `? =) skjønner det er skjipt og ikke få brukt stillingen man er utdannet som :/
Jeg vil gjerne jobbe som miljøterapeut, er nettopp derfor keg vurderer vernepleie. Da er det også flere jobber å velge på. Ingen institusjoner i byen her, men mange bofellesskap. Lønna er den samme:)

Så kjedelig da :( men om man ikke får jobb innenfor utdannelsen sin så er det sikkert ikke så dumt å se på andre utdannelser. Er kanskje en del fag du kan slippe siden bvp og vpl har en del felles?

Så kjedelig da :( men om man ikke får jobb innenfor utdannelsen sin så er det sikkert ikke så dumt å se på andre utdannelser. Er kanskje en del fag du kan slippe siden bvp og vpl har en del felles?
Ja, det er skikkelig dritt. Begynte faktisk på vernepleie, om ombestemte meg og bytta. Angrer litt på det nå:( Tenkte å ta en tur til høgskolen og høre om jeg kan slippe unna med noen fag. Men de gjorde om utdannelsen, så jeg tror dessverre jeg må ta mye om igjen. Men det blir jo sikkert enklere for meg da, siden jeg kan en del fra før. Praksisen er vel egentlig det kjipeste å ta igjen.
Synes egentlig det er rart om jeg må gjøre det igjen, siden jeg hadde utenlandspraksis og jeg vet at vernepleierstudenter var samme sted og hadde akkurat samme praksis

Ja, det er skikkelig dritt. Begynte faktisk på vernepleie, om ombestemte meg og bytta. Angrer litt på det nå:( Tenkte å ta en tur til høgskolen og høre om jeg kan slippe unna med noen fag. Men de gjorde om utdannelsen, så jeg tror dessverre jeg må ta mye om igjen. Men det blir jo sikkert enklere for meg da, siden jeg kan en del fra før. Praksisen er vel egentlig det kjipeste å ta igjen.
Synes egentlig det er rart om jeg må gjøre det igjen, siden jeg hadde utenlandspraksis og jeg vet at vernepleierstudenter var samme sted og hadde akkurat samme praksis
Kanskje du slipper noe praksis i alle fall, men må sikkert ha den helsefagpraksisen på sykehjem/hjemmesykepleie i alle fall. Går an å undersøke mulighetene om ikke annet :)

Kanskje du slipper noe praksis i alle fall, men må sikkert ha den helsefagpraksisen på sykehjem/hjemmesykepleie i alle fall. Går an å undersøke mulighetene om ikke annet :)
Ja, jeg skal nok klare litt praksis:) Har god tid å tenkte på hvertfall!

Det fins ikke noe master du kan ta da? Så du slipper å gå en ny utdannelse som nesten er det samme.

Eller annen vidreutdanning :)

Hvis det er manko på vernepleiere hadde jeg snakket med kommunen og prøvd å de minste å få til en avtale om at du får en viss prosent av lønna di, mot at du er "låst" til jobben et par år. Eller at du er i det minste sikret jobb mot at du tar utdanning :) om det var forståelig :p

Back
Topp