Ingen barn tar skade av en ørefik

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
http://www.tv2.no/nyheter/8058462/

Jeg blir så forbannet!! :@
Bare fordi det kommer folk til Norge som er på samme "utdanningsnivå" som i folk var her i "gamle dager", så skal vi gå tilbake i utvikling i omsorg og oppvekstvilkår for barn?? :o :@

Åh, fyy! Kjenner det koker inni meg... Kan heller gitt han en fik eller dra han i ørene, se hvor godt han liker det!!

"Strengere enn nordmenn"... Vold har ikke noe med å være streng å gjøre!

Altså lurer på om han synes det er greit å få ørefiker når han blir irettesatt av andre jeg.. Det er ikke greit å bruke vold, ferdig med det!!!!

De som kommer inn i landet har en HELT ANNEN kultur enn oss. På MANGE områder. Det har vi selv fått erfare da vi har en asylfamilie som nærmeste nabo :/ Vi kan desverre ikke forvente at de innretter seg etter, blir opplyst om, og skjønner våre normer og regler med det samme, men de bør få tilstrekkelig informasjon/opplæring/forklaring omkring både det ene og det andre. De gjør mye rart i forhold til oss, de behandler barna og hverandre på måter vi ser på som mishandling, og de kan skremme vettet av oss nordmenn (noe de gjorde her), og de bør bli snakket til, de bør endre atferd. Men det kan desverre ta tid. Nå har ikke jeg lest artikkelen så nøye, men reglene våre (angående ALT) bør gjelde dem også, i alle fall så snart de har fått vite om dem, de har tross alt NULL peiling før noen faktisk forteller dem hvordan det fungerer her.

Jeg mener altså IKKE at det de gjør er greit, eller at de skal få lov til å holde på slik. Men ikke alle asylmottak/kommuner er flinke til å ta ansvaret for å fortelle disse menneskene alt de må vite. Familien ved siden av her lar for eksempel barna gå ute i minimalt med klær, barfot osv i mange minusgrader til tider - selv om vi har sett dem i fullt vinterhyr også, så vi vet at de har. Det er bekymringsfullt :/

De som kommer inn i landet har en HELT ANNEN kultur enn oss. På MANGE områder. Det har vi selv fått erfare da vi har en asylfamilie som nærmeste nabo :/ Vi kan desverre ikke forvente at de innretter seg etter, blir opplyst om, og skjønner våre normer og regler med det samme, men de bør få tilstrekkelig informasjon/opplæring/forklaring omkring både det ene og det andre. De gjør mye rart i forhold til oss, de behandler barna og hverandre på måter vi ser på som mishandling, og de kan skremme vettet av oss nordmenn (noe de gjorde her), og de bør bli snakket til, de bør endre atferd. Men det kan desverre ta tid. Nå har ikke jeg lest artikkelen så nøye, men reglene våre (angående ALT) bør gjelde dem også, i alle fall så snart de har fått vite om dem, de har tross alt NULL peiling før noen faktisk forteller dem hvordan det fungerer her.

Jeg mener altså IKKE at det de gjør er greit, eller at de skal få lov til å holde på slik. Men ikke alle asylmottak/kommuner er flinke til å ta ansvaret for å fortelle disse menneskene alt de må vite. Familien ved siden av her lar for eksempel barna gå ute i minimalt med klær, barfot osv i mange minusgrader til tider - selv om vi har sett dem i fullt vinterhyr også, så vi vet at de har. Det er bekymringsfullt :/
Kjenner meg igjen i det du skriver, selv med familier som har bodd i Norge i flere år. Hadde en nabofamilie som lot ungene gå i shorts i minusgrader og baby i bæresele var barbent og uten lue i minus 10. Men ingen sa noe :o Før meg da ;) Folk må si i fra og foreldrene må være villig til å lære nytt. Enten det er bekledning, bilsikkerhet, oppdragelse, norske lover eller whatever.

Barnevernet skal først og fremst veilede. Og et gjør de. Det at de blir fratatt barna bare pga en klaps på rompa er ikke sant.

Jeg synes det er drøyt at utenlandske barn skal få dårligere oppvekstvilkår bare fordi de kommer fra dårligere kår. Men vi har nok ikke ressurser nok:(

Last edited:
Forutsigbar vold er ikke skadelig?

Vold. Ikke skadelig. I samme setning.

Nei, da klarer jeg ikke ta et ord vedkommende sier deretter seriøst.

Han godtar å få en ørefik han også, da?

En slår ikke barn. Det er lavmål, maktmisbruk og du har rett og slett feilet som forelder om det er slik du får "respekt". Det er forresten ikke respekt, det er frykt! Jeg skal i hvert fall ikke ha barn som blir redd for at jeg skal slå dem. Snakk om tillitsbrudd.

Skal vi ikke lære barna våre å ikke å bruke vold?

For en tosk. Skal man bo i dette landet skal man også følge lovene og reglene. Ellers kan man dra sin vei om en er uenig.

:mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad::mad: kjenner jeg koker!!!

Nei ikke i min villeste fantasi ville jeg vært enig i det der :@ kom til Norge og oppfør deg som norsk tenker jeg. Evt kan ungene være igjen her, så kan slike foreldre sendes tilbake FIT de kommer frA. Litt vold er jo greit.. :@

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp