Daglig spark

Jordmor sa at rundt uke 24 kjente de fleste med forliggende morkake spark:-)

For tre dager siden kjent jeg et spark gjennom morkaken:-) Etter det har jeg ikke kjent noe!

Heter det foranliggende eller forliggende morkake når den ligger foran baby mot magen men dekker ikke fødekanalen? Blander de 2.

Då er det bare å glede seg til uke 24 :)

men da må jeg iallefall si GRATULERER MED HALVVEIS :) <3

Heter det foranliggende eller forliggende morkake når den ligger foran baby mot magen men dekker ikke fødekanalen? Blander de 2.

Då er det bare å glede seg til uke 24 :)

Godt spørsmål!! Hakke peiling!
Min ligger ganske langt opp og mest mot høyre side. Ikke foran fødekanalen.

Har faktisk ikke peiling. Førstegangs her. Morkaka ligger foran babyen mot magen. Googla litt og mange kjente ikke liv før uke 24-30 :( håper jeg kjenner snart. Halveis i dag :)
Jeg har morkaken foran og nå 21+0 har jeg som nevnt over kjent endel liv. Kjenner det ofte når jeg ligger i stabilt sideleie, for da sparker han ned i madrassen, men kjenner også når jeg ligger på rygg, men da sparker han ned mot blæren. Kjennes til tider ut som han prøver å få en fot utenfor :-P

Har faktisk ikke peiling. Førstegangs her. Morkaka ligger foran babyen mot magen. Googla litt og mange kjente ikke liv før uke 24-30 :( håper jeg kjenner snart. Halveis i dag :)
Det kommer til å gå fort:) hadde morkaken foran sist, tror jeg kjente i god tid før uke 24 men etter uke 19. Så kan godt være det kommer snart!

Er 19 uker i dag, har morkaken fremme. Kjenner små spark i ny å ne, men ikke på daglig basis. Gleder meg til bebis blir strerkere slik jeg får kjenne hver dag :)

Jeg har morkaken foran og nå 21+0 har jeg som nevnt over kjent endel liv. Kjenner det ofte når jeg ligger i stabilt sideleie, for da sparker han ned i madrassen, men kjenner også når jeg ligger på rygg, men da sparker han ned mot blæren. Kjennes til tider ut som han prøver å få en fot utenfor :-P

Jeg har kjent noe som føles ut som støt nede høyre side en gang for noen dager siden. Ellers ingenting verken når jeg ligger på rygg eller siden. Gleder meg til å kjenne liv hver dag :)

Fra når kjente dere spark daglig?:)

Jeg er 3.gangs og 18+1/18+3 og venter utålmodig på daglig spark :)
Tror jeg har kjent det et par ganger de siste dagene men ikke sikker.
Vet morkaken ligger på siden så den skal ikke være til hinder for å kjenne noe..

Hmm uke 14 el noe så kjente jeg vel "bobler" :).. det kommer nok:)

Har morkaken foran mot magen, og har kjent småspark/bobler en liten stund, men i dag kjente jeg et par skikkelige spark, så harde at de kjentes på utsiden også :Heartred

På tidlig ultralyd sa jordmoren at jeg hadde morkaka foran og at det kunne ta lang tid før jeg kjente noe. Har kjent bobling og smådult i magen i flere uker, men har bare gått ut i fra at det var tarmene siden jeg ikke er så langt på vei. Men på torsdag (18+1) kjente jeg faktisk dultet på utsiden når jeg trykket inn der hvor jeg kjente bevegelse :happy: gleder meg til mannen også kan kjenne det :)

Her har jeg kjent bevegelser daglig siden uke 16-17. På ultralyd fikk jeg vite at morkaken lå fremme, jeg ble litt overrasket siden jeg kjente bevegelsene så godt :-P men det har hele tiden vært veldig tydelig på høyre side og litt på venstre side av magen og kan lett se det på utsiden. :-) Nå er jeg uke 22+2 og det er masse liv gjennom hele dagen :-D Merker godt at baby blir sterkere ❤

Nå har det vært stille noen dager.. så måtte låne doppler på jobb igår og hørte lillegutt uten problemer :) Meeeen er like utålmodig etter å kjenne daglig liv. . Nå er jeg jo 19+2 og morkaken på siden så den skulle jo ikke vært i veien ...

Back
Topp