Bæretube

Jeg fikk låne en sånn tube på sykehuset sist gang. Veldig behagelig å ha på å ungen koste seg:). Kanskje litt vanskelig å vite størrelse, jeg bruker vanligvis xl i klær, men måtte ha M i tube (2 dager etter fødsel)

Har ikke erfaring med bæretube, men har bært mye i sjal, slynge og ergo.

Denne gangen så skal vi starte med Caboo. :)

Orker ikke å investere i en bæretube rett og slett fordi den kan brukes så kort tid, og ikke sitter så godt om man skal ut av huset. Men cabooen vil nok gjøre samme nytta, og den kan jeg bruke ute på tur også.

Blir lillebror som storesøster så blir det myyye bæring!

Ser veldig koslig ut. Men kan vell like gjerne putte babyen oppi ein singlet vell ? :p ser ikkje for meg at det blir brukt så lenge at det er verdt og kjøpe det når eg veit det er siste babyen her i huset :p

Vi har caboo slynge sjal :-)
Men første ville bare holdes i armene, puh, satser på litt mer bruk denne gangen :-)

Last edited:
Jeg fikk låne en sånn tube på sykehuset sist gang. Veldig behagelig å ha på å ungen koste seg:). Kanskje litt vanskelig å vite størrelse, jeg bruker vanligvis xl i klær, men måtte ha M i tube (2 dager etter fødsel)
Tenkte bestille, da tror jeg M er str min, umulig å vite sånt ved nettkjøp liksom

Vi hadde bæresjal sist, moby wrap, var veldi fornøyd! Da kunne mini være med overalt i huset og jeg fikk gjort ting som å vaske, lage middag, rydde klær - med to hender :) Har bare positiv erfaring med hud-mot-hud og nærhet både når mini var våken og når hun sov. Vi føler at det har gjort underverk for tilknyting, trygghet og samspill oss i mellom i familien :)

Vi hadde bæresjal sist, moby wrap, var veldi fornøyd! Da kunne mini være med overalt i huset og jeg fikk gjort ting som å vaske, lage middag, rydde klær - med to hender :) Har bare positiv erfaring med hud-mot-hud og nærhet både når mini var våken og når hun sov. Vi føler at det har gjort underverk for tilknyting, trygghet og samspill oss i mellom i familien :)
Jeg så at bæreglede selger tvillingseler. Da har man en på ryggen og en på magen. :) Går sikkert å bære begge i sjal også, men er usikker på om man må ha spesialsjal da?

Tenkte bestille, da tror jeg M er str min, umulig å vite sånt ved nettkjøp liksom

Bestilte XL, ligger og vipper mellom det og L til vanlig. Men den var stor for meg, tror også M blir mere riktig etter fødsel. Men samboer prøvde den og den passa greit til han, så da får han den slik at nærhet mellom pappa og lillegull også blir sikra :)

Jeg hadde ikke sist, men kommer til å kjøpe det denne gangen. Føles helt feil å legge ungen i den plastkassen, og jeg orker ikke styre så veldig med sjal i starten. :)

Bestilte XL, ligger og vipper mellom det og L til vanlig. Men den var stor for meg, tror også M blir mere riktig etter fødsel. Men samboer prøvde den og den passa greit til han, så da får han den slik at nærhet mellom pappa og lillegull også blir sikra :)
Jeg er ganske tynn i overkroppen, til vanlig, men lang, skal tro om jeg bør ha small eller medium... Syns det er så vanskelig med str...

Jeg er ganske tynn i overkroppen, til vanlig, men lang, skal tro om jeg bør ha small eller medium... Syns det er så vanskelig med str...

Stoffet var veldig stretchy, så tror jeg ville gått for small var jeg deg. Det stod i bruksanvisningen at tuben skulle sitte tight. Og blir det feil er det jo bare å bytte :)

Back
Topp