Vitaminer

Oktober-baby ☺

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
På arbeidsplassen min blir vi gravide fulgt opp av jordmor i forhold til tilrettelegging o.l, jeg hadde samtale med henne i går, og hun snakket om at man kunne ta b-vitaminer og at det kunne hjelpe mot kvalmen. Eller ingefær-kapsler..
I dag var jeg til kontroll hos jordmor som jeg skal gå hos fast frem mot fødsel, nevnte dette for henne, men hun visste ikke noe om b-vitaminene og var skeptisk til ingefær-kapsler siden det er helsekost. Men ville jeg skulle ta d-vitaminer da, så jeg var innom apoteket og der er det jo en jungel av vitaminer. Så jeg lurte på hva dere bruker? Og hva vet dere om b-vitaminer og ingefær-kapsler?

Jeg tak kun folsyre til jeg evt får beskjed om ta noe annet av lege. Vet at ingefær kan hjelpe mot kvalme, men jeg ble da anbefalt ingefær te eller ingefærøl. Prøvd te og det funka ikke på meg.

Jeg bruker nycoplus gravid jeg :) den inneholder vitaminer og mineraler samt omega 3 :) da får jeg det jeg trenger vis det er en dag jeg får i meg dårlig med mat også :)

Jeg tar D-vitaminer og folsyre. Og i dag er planen å kjøpe tran/omega 3! :)

Jeg var på apoteket og på ingefærtablettene de har der så stod det at de ikke skulle ta av gravide uten å snakke med lege.
Så gikk jeg til helsekosten, på de de hadde der stod det ingenting om noe.

Så jeg endte med å ikke kjøpe noe.

Forøvrig tar jeg folat og omega 3

Jeg tar folsyre og tran :)
Ingefær-kapsler har jeg lite erfaring med, men har hørt mange si at det hjelper svært lite. Men så er det jo slik at vi reagerer forskjellig da, noen ting funker for noen. Personlig syns jeg det hjelper med peppermynte-te og kamomille-te fra helsekost (Slik med lite koffein i), men jeg har ikke noen voldsom kvalme da, mer uggen i grunn.

JEg tar og nycoplus Gravid, Den skal inneholde alt som du trenger, økt dose folsyre også. Liker den godt. Så slipper jeg å tenke på att jeg skal ta noe ekstra.

Tar folsyre og d vitamin :) drikker ingefærte mot kvalmen men bare en type som funker for meg og den er ingefær og lakrisrot i, synes den ikke smaker noe særlig lakris men kjempegod og funker :) har lest att man bare ska drikke ingefærte og ingefær i maten er ok , men ingefærkapsler og annet med ingefærkonsentrat ska man være forsikti med som gravid :)

Ingefær med lakrissmak. Det hørtes bra ut. Hvor kjøper man det?
Sånn ser boksen ut, e har kjøpt min på kitchen men vet og att di selger på dromedar kaffebar. Sikkert flere som har og å regner med du kan bestille på nett og ;) er ikke svart te tillsatt ingefærsmak utn ordentlige biter ingefær ;)

Vedlegg

• 20160217_175841.jpg
    20160217_175841.jpg
    670 KB · Visninger: 22
På arbeidsplassen min blir vi gravide fulgt opp av jordmor i forhold til tilrettelegging o.l, jeg hadde samtale med henne i går, og hun snakket om at man kunne ta b-vitaminer og at det kunne hjelpe mot kvalmen. Eller ingefær-kapsler..
I dag var jeg til kontroll hos jordmor som jeg skal gå hos fast frem mot fødsel, nevnte dette for henne, men hun visste ikke noe om b-vitaminene og var skeptisk til ingefær-kapsler siden det er helsekost. Men ville jeg skulle ta d-vitaminer da, så jeg var innom apoteket og der er det jo en jungel av vitaminer. Så jeg lurte på hva dere bruker? Og hva vet dere om b-vitaminer og ingefær-kapsler?
Folsyre er jo en b-vitamin. Kanskje det var det hun mente? D-vitaminer kan være lurt. Jeg bruker bare de vanlige i liten boks med rød etikett :) Jeg blir kvalm av ingefær-kapsler, men funker sikkert for noen..

Jeg tar folsyre og krill/Omega 3. Lurte på å ta multivitaminer i stedet, siden jeg spiser så lite for tiden.

Folsyre er jo en b-vitamin. Kanskje det var det hun mente? D-vitaminer kan være lurt. Jeg bruker bare de vanlige i liten boks med rød etikett :) Jeg blir kvalm av ingefær-kapsler, men funker sikkert for noen..

Tror ikke det var det hu mente for jeg sa at jeg tok folsyre, og da sa hun at det er jo ikke for kvalmen, men mulig jeg misforsto. Konsentrasjonen er ikke på topp om dagen:depressed:

Tror ikke det var det hu mente for jeg sa at jeg tok folsyre, og da sa hun at det er jo ikke for kvalmen, men mulig jeg misforsto. Konsentrasjonen er ikke på topp om dagen:depressed:
Høres kjent ut. Sliter med konsentrasjonen om dagen jeg og :p Folsyre er ikke for kvalmen nei, men b-vitaminer hjelper ikke mot kvalme tror jeg. Litt sitron i vannet skal visst også hjelpe, men akkurat nå føler jeg ikke at noe hjelper.

Høres kjent ut. Sliter med konsentrasjonen om dagen jeg og :p Folsyre er ikke for kvalmen nei, men b-vitaminer hjelper ikke mot kvalme tror jeg. Litt sitron i vannet skal visst også hjelpe, men akkurat nå føler jeg ikke at noe hjelper.

Ikke jeg heller :depressed: slitsomt :hungover:

Jeg bruker nycoplus gravid jeg :) den inneholder vitaminer og mineraler samt omega 3 :) da får jeg det jeg trenger vis det er en dag jeg får i meg dårlig med mat også :)

Den bruker jeg og, synes det er så greit at den er merket med ukedager så jeg slipper å gå rundt å lure på om jeg har husket den eller ikke :p

Back
Topp