Flau over hjemmet vårt

Amaryllis85

Glad i forumet
Jeg er skikkelig flau over hvordan vi har det i hjemmet vårt. Vi har fine møbler og har begynt å få et fint oppusset hus. Men vi klarer ikke å holde orden!
Mitt problem er at jeg ikke klarer å ta ting med en gang, feks oppvasken. Og ting blir liggende på andre steder enn de hører hjemme.

Mannen er et kapittel for seg selv. Han syns det er helt flott med skrujern på kjøkkenet, olje til bilen på badet og papirer overalt i huset. Han er absolutt ikke med på laget mitt, han syns vi har det ok....

Jeg derimot trives ikke. Vi har en jente på 10 mnd. Hun sover ikke så godt om kveldene, så jeg får ikke tatt huset da. Planen er å ta en kjapp ryddig hver kveld pluss å holde de rommene vi oppholder oss i ryddig. Men det begrenser seg når jenten er våken

Tips mottas med takk!

I feel you sister! Har det akkurat sånn selv. Jeg tar en ting, men i samme øyeblikk dukker noe annet opp. Slitsomt!

Må legge til at min lillebror på 22 år var på besøk i dag. Han har blitt skikkelig huslig etter at han flyttet for seg selv. Så han tok oppvasken og la sammen klær for meg. Utrolig snilt men så pinlig. Iallfall siden han kommenterte at han ikke skjønner hvordan to mennesker kan rote så mye!

Blir aldri strøkent her heller.. Når hun er våken må hun aktiviseres.. Om hun eeendelig sovner på dagen så lister vi oss rundt i frykt for å vekke henne. :-p

Hjelper å invitere folk på besøk, da må vi ta en skikkelig sjau. Så får hun sitte og se på oss fyke rundt fra vippestolen sin... :-p

Blir aldri strøkent her heller.. Når hun er våken må hun aktiviseres.. Om hun eeendelig sovner på dagen så lister vi oss rundt i frykt for å vekke henne. :p

Hjelper å invitere folk på besøk, da må vi ta en skikkelig sjau. Så får hun sitte og se på oss fyke rundt fra vippestolen sin... :p

Hihi høres ut som oss ;) skikkelig panikk ryddig!

Det er som et evig kaos!! Har du små barn? Hvis så er, hvordan klarer du å få ting gjort?
Vesla ble nettop to mnd. Også har jeg mannen da :P neida. Han kan rydde også, bare ikke hver uke. Jeg har senka kravene bittelitt. Tar hybelkaniner når jeg ser dem og vasker veslas klær. Men skulle gjerne sett at vi var litt flinkere.

Et hjem er ett hjem der man bor, lever og har det fint.
Ett hjem er ikke ert hjem når man er på utstilling.
Senk kravene, nyt livet også lenge søpla ikke vokser opp over veggene så er det ingenting å stresse over.
Vi har rot, jeg er rotete av meg, tre unger, baby som krever sitt, turnus jobbing og begge i full jobb så skinner ikke huset vårt. Vi har hybelkaniner, ofte 5-6 vaskemaskiner som ikke er brettet, klær overalt, verktøy, nøkler, sko, leker. Sånn er hjemmet vårt, og jeg er ikke flau, for jeg har ikke tid til å holde det skinnende, ikke vil jeg heller :p

Blir aldri strøkent her heller.. Når hun er våken må hun aktiviseres.. Om hun eeendelig sovner på dagen så lister vi oss rundt i frykt for å vekke henne. :-p

Hjelper å invitere folk på besøk, da må vi ta en skikkelig sjau. Så får hun sitte og se på oss fyke rundt fra vippestolen sin... :-p
Sånn er det her også. Inviter svigermor (mannens mor) på besøk og mannen får brått lyst til å rydde :P

Jeg for min del blir stresset når det er rotete rundt meg, jeg bare klarer ikke å finne roen. Det handler ikke om at jeg skal ha noe utstillingshjem, men at jeg må ha det oversiktlig og ryddig rundt meg for å kunne klare å slappe av. Så om jeg smører meg med bodylotion i stuen, så sitter jeg den på plass med en gang jeg er ferdig. Om jeg dusjer og ligger klær på badegulvet, så bærer jeg de med meg ut på vaskerommet når jeg ferdig på badet. Middagen blir ryddet vekk med en gang alle er ferdig. På denne måten slipper jeg også å ta skippertak. jeg unngår unødvendig stress på denne måten.

Jeg for min del blir stresset når det er rotete rundt meg, jeg bare klarer ikke å finne roen. Det handler ikke om at jeg skal ha noe utstillingshjem, men at jeg må ha det oversiktlig og ryddig rundt meg for å kunne klare å slappe av. Så om jeg smører meg med bodylotion i stuen, så sitter jeg den på plass med en gang jeg er ferdig. Om jeg dusjer og ligger klær på badegulvet, så bærer jeg de med meg ut på vaskerommet når jeg ferdig på badet. Middagen blir ryddet vekk med en gang alle er ferdig. På denne måten slipper jeg også å ta skippertak. jeg unngår unødvendig stress på denne måten.
Signerer.
Var noen ganger ting hopet seg opp og hadde utrolig dårlig søvn de dagene, og snuppa blir lært til at leker skal ryddes på plass, om det derimot ligger riktig bryr jeg meg ikke i så lenge det er pakket vekk så jeg slipper å se det :p
Alt som er vårt liker jeg derimot å ha kontroll på da ;)

Vi har det på akkurat samme måte! Vi har nylig flyttet, og føler ikke vi har fått ting på plass enda etter flyttingen. Jeg blir også stresset av rot, men jeg klarer bare ikke finne overskudd på kveldene til å gjøre alt. Da tar jeg små skippertak, men henger på en måte alltid litt etter. Når helga kommer så prioriterer vi all tiden på å kose oss, kvalitetstid.
Spesielt mange skiturer nå på vinteren, og så prøver vi å besøke familie og venner etterpå. Når vi kommer hjem spiller vi spill eller ser på film, og plutselig slukner vi :p
Jeg vil ikke ha det rotete, men samtidig så tenker jeg at jeg vil heller bruke tid sammen med familien, for rotet vårt går ingen vei uansett :p

Noen ganger tenker jeg at det hadde vært praktisk å kunne sette resten av verden på pause en liten stund, så jeg fikk kommet meg ajour med husarbeidet :)

Kan ikke fordra rot, så vesla hadde jeg i bæresele mens jeg ryddet og vasket :) her tar vi bort ting etterhvert som de blir brukt, har faste vaskedager av gulv/bad, støvsuger lett tilgjengelig, fast vaskedag av klær søndag, brettedag mandag! :)

Vi har vaskedame en gang i uka, så da må vi ta en sjau kvelden/morgenen før hun kommer. Når det blir såpass ofte rekker det ikke å hope seg opp så mye heller :)

Jeg har noia for matrester/matrot, så kjøkkenet er stort sett ganske strøkent. Resten av huset ser innimellom ut som et bomba horehus, men det er i det minste rent! :p

- og vi har ikke barn enda engang! Utrolig hvor mye bikkja kan rote though...

Back
Topp