Vaksine

Nei og har ikke tenkt å ta den.

Min lege har heller ikke nevnt vaksinen. Har ikke tenkt å ta den. Aldri tatt den før heller. Er ikke i noen risikogruppe, og jobber heller ikke med mennesker i risikogrupper....

Nei har ikke tatt den og angrer . Har logge med influensa i flere dager nå :( utrolig kjedeligt . Har aldri tatt sånn influensa vaksinen heller men kanskje lurt då eg har lett for å bli smitta siden Mandlane e fjerna

Har bevisst ikke tatt. Tok den forrige svangerskap og ble syk av den. (Kan ikke huske jeg har hatt influensa, ironisk nok:D)

Tok vaksinen nå sist uke. De anbefaler gravide å vaksinere seg da det kan oppstå ekstra komplikasjoner med gravide som har influensa. Feber feks er ikke bra for fosteret, samt gravide er mer utsatt for luftveiskomplikasjoner da det blir mindre plass for lungene da baby vokser og tar mer plass, krever ofte sykehusinnleggelse... Hadde nok ikke tatt den om jeg ikke var gravid, men kjenner det er godt å tenke på at baby også er beskyttet en stund av vaksinen i etter fødsel :)

Jeg har tatt den og datteren 2.5 ligger helt utslått med influensa på 5 dagen og høy feber. Så jeg er veldig glad jeg har tatt vaksine! I høst hadde jeg feber i 1.5 døgn og var helt ødelagt. Med hyperemesis i tillegg forsto jeg fort at jeg ikke orket ta sjansen på influensa i år.

Jeg tok den i desember!
Aldri tatt den tidligere og var veldig usikker på hva jeg skulle gjøre.
Tok kontakt med vaksinasjons kontoret siden vi jo er anbefalt å ta den.
Etter samtale med sykepleier der så valgte jeg å ta den med hensyn på den mulige faren for fosteret.

Best å være på den sikre siden tenkte jeg. :)
(hvert fall så lenge det er snakk om den "vanlige" influensa vaksinen som er utprøvd i mange år nå)

Sniker! Man bør ta den dersom man er gravid etter at 1. trimester er ferdig! Det er økt risiko for alvorlig influensa sykdom hos gravide ;)

Jeg har ikke tatt den heller, men fy for en influensarunde jeg har hatt nå. Har holdt på i 2 uker, der jeg var sengeliggende første uka.
Hoster og harker enda, men er visst på retur nå.

Hørte ikke noe om det selv..... Og set var lite kult når influensaen tok tak i hele familien!! Grusomt å ligge med 41 i feber og konstant bekymre seg for om nurket har det bra inni der.
Nå var jeg Max uheldig da jeg hadde en bakterieinfeksjon i bunn som jeg ikke visste om, så jeg ble såpass syk at de ville legge meg inn.
Dersom man får mulighet til å ta vaksinen vil jeg anbefale det på det sterkeste for det var et rent hell!!!

Sniker! Man bør ta den dersom man er gravid etter at 1. trimester er ferdig! Det er økt risiko for alvorlig influensa sykdom hos gravide ;)
Skulle jeg ønske jeg visste tidligere :P

Back
Topp