Natt tog med baby?

Knerthen

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Jeg vurderer å besøke ei venninne, og lurer nå på om jeg skal gå for natt toget.. han vil da være 7 mnd og legger seg egentlig kl 17.30.

Alternativet er fly men da er flytiden rundt kl 21 og vi vil ikke være hjemme før nærmere 00.30 om natta.. så da tenkte jeg at tog kanskje ville være like greit siden vi da er i ro selv om det er etter leggetid...

Hvis han sover med lyder rundt seg hadde jeg lagt han til vanlig tid i vogna og tatt han med på toget.

Går an å ta fly på dagtid.

Hadde også tatt tog, så lenge han er vandt til litt lyd og bevegelse. :)

Hvis han sover med lyder rundt seg hadde jeg lagt han til vanlig tid i vogna og tatt han med på toget.

Går an å ta fly på dagtid.

Han sover godt med lyd rundt seg så det er ikke noe problem :)

Jeg vet det går å ta flyet på dagtid, men jeg er avhengig av å reise når eldste er hos faren. Og det er lite billetter igjen da. Så når vi skal hjem må det enten bli seint fly eller tog :)

Tog er kjekt, men husk på at sengene er ekstremt smale. Går ikke å ligge 2 i en seng. (60-65 cm i bredden)
Det er også veldig trangt i kupeene, så ikke drass med deg for mye inn på rommet. (du får ikke en barnevogn inn der, men kan ta bagen og sette på gulvet, understellet må da plasseres i bagasjerommet)
Hvis ungen sovner lett med lyder rundt seg så er det supert å legge ungen i en sovekupe. Nattog er søvndyssende ;) Er dere heldige, våkner dere uthvilte og klar for ny dag :)

Vi tok nattog da jenta vår var 5mnd. Da tok vi vogna inn på lugaren så hun sov der, gikk over all forventning.

Han sover godt med lyd rundt seg så det er ikke noe problem :)

Jeg vet det går å ta flyet på dagtid, men jeg er avhengig av å reise når eldste er hos faren. Og det er lite billetter igjen da. Så når vi skal hjem må det enten bli seint fly eller tog :)
Når går natttoget? Må du kjøre bil til stasjonen?
Hvis du har kupe ville jeg bestilt en alene, men da må du nok betale for begge sengene.

Når går natttoget? Må du kjøre bil til stasjonen?
Hvis du har kupe ville jeg bestilt en alene, men da må du nok betale for begge sengene.

Akkurat nå husket jeg ikke når toget går, nei det tar meg 10 min å gå til stasjonen. Så det er veldig lett å komme seg dit. Trudde ikke man delte sove kupé med andre lenger jeg. Mener tante fikk beskjed om det sist hu tok natt toget.

Akkurat nå husket jeg ikke når toget går, nei det tar meg 10 min å gå til stasjonen. Så det er veldig lett å komme seg dit. Trudde ikke man delte sove kupé med andre lenger jeg. Mener tante fikk beskjed om det sist hu tok natt toget.
Jeg gjorde det sist jeg tok natt-toget, men det er nå 8 år siden. Må være av samme kjønn da. Er jo 2-3 senger i hver kupe. Ville sjekket det ut hvertfall. Og at du får ha med vogna inn i kupeen, men regner med det.

Du får kle han i tynt ull inkl lue og heller legge mye over han når du går ut, og så bare åpne pose ol når dere kommer inn :) Jeg gjorde det når jeg skulle ta toget kl 5 på natten.

Jeg gjorde det sist jeg tok natt-toget, men det er nå 8 år siden. Må være av samme kjønn da. Er jo 2-3 senger i hver kupe. Ville sjekket det ut hvertfall. Og at du får ha med vogna inn i kupeen, men regner med det.

Du får kle han i tynt ull inkl lue og heller legge mye over han når du går ut, og så bare åpne pose ol når dere kommer inn :) Jeg gjorde det når jeg skulle ta toget kl 5 på natten.

Det er hvertfall ikke lov med barnevogn inne på kupeen for det så jeg på nsb sine sider. Det er jo greit nok, må ikke ha med vogn. Men skal sjekke ut om jeg må kjøpe begge eller om jeg kan få andre inn på kupeen om jeg ikke gjør det. For jeg orker ikke å dele en kupé med et fremmed menneske :P

Det er hvertfall ikke lov med barnevogn inne på kupeen for det så jeg på nsb sine sider. Det er jo greit nok, må ikke ha med vogn. Men skal sjekke ut om jeg må kjøpe begge eller om jeg kan få andre inn på kupeen om jeg ikke gjør det. For jeg orker ikke å dele en kupé med et fremmed menneske :P
Du kjøper hele kupeen så det kommer ikke et fremmed menneske inn :)

Jeg måtte det men var helt innstilt på det da, var jo vant til at det var sånn det var. Så lenge det var ei dame så var det ett fett for meg. Med med unge hadde jeg ville hatt den for meg selv ja :)

Men da må vogna i en togvogn for spesialbagasje da? Løfter du bare ungen i posen ut og bærer med inn og legger i senga i kupeen da?

Jeg måtte det men var helt innstilt på det da, var jo vant til at det var sånn det var. Så lenge det var ei dame så var det ett fett for meg. Med med unge hadde jeg ville hatt den for meg selv ja :)

Men da må vogna i en togvogn for spesialbagasje da? Løfter du bare ungen i posen ut og bærer med inn og legger i senga i kupeen da?

Spørs om ikke jeg da lar vogna stå igjen hjemme, så bærer jeg han i sjalet bare. Så sover han i senga i kupeen.

Spørs om ikke jeg da lar vogna stå igjen hjemme, så bærer jeg han i sjalet bare. Så sover han i senga i kupeen.
Sikkert bedre det da ja:)
Kjekt med en unge som sover gjennom lyd og bevegelse da:)

Rart man ikke får ja med vogn når man får ha med digre kofferter inn.

Sikkert bedre det da ja:)
Kjekt med en unge som sover gjennom lyd og bevegelse da:)

Rart man ikke får ja med vogn når man får ha med digre kofferter inn.

Ja det er veldig greit :)

Ja det kan du si, men barnevogn og dyr kunne man ikke ha med inn...

Back
Topp