Feiring av morsdag og farsdag

Samme her. Vi feirer både navnedager, jubileumsdager, valentinsdagen og mors/farsdag, men det ene utelukker slettes ikke det andre. Er mange som insinuerer det.
Selv om vi feirer alle disse "unødvendige" høytidsdagene, så sier vi fortsatt at vi er glade i hverandre hver dag, koser, snakker sammen, gjør gode ting for hverandre. Hver dag, hele året. Synes det er unødvendig å sikte til at gjør man det ene, så kan man automatisk ikke gjøre det andre. Det stemmer ikke. ;)
Vi liker å gjøre ekstra stas på hverandre, selv om vi fortsatt holder hender på kveldsturer på stranda en helt vanlig tirsdag, eller at vesla våkner oss med kaffe på senga en helt vanlig helgemorgen. :)

Vi feirer ikke fordi min mann ikke er vant til det. I tillegg synes jeg det er litt ubehagelig å åpne gaver foran folk. Min mann er litt der at han heller vil vise kjærlighet hele året, framfor bare en dag, mens jeg er enig i at det ene ikke utelukker det andre.

Jeg er enig i at det ene utelukker ikke det andre, om man feirer morsdag/farsdag/andre dager så betyr det selvfølgelig ikke at man er mindre glad i hverandre de 360 andre dagene i året.
Her feirer vi sjelden slike dager, men det har hendt at vi har hatt kaffe og kake.

Samme her. Vi feirer både navnedager, jubileumsdager, valentinsdagen og mors/farsdag, men det ene utelukker slettes ikke det andre. Er mange som insinuerer det.
Selv om vi feirer alle disse "unødvendige" høytidsdagene, så sier vi fortsatt at vi er glade i hverandre hver dag, koser, snakker sammen, gjør gode ting for hverandre. Hver dag, hele året. Synes det er unødvendig å sikte til at gjør man det ene, så kan man automatisk ikke gjøre det andre. Det stemmer ikke. ;)
Vi liker å gjøre ekstra stas på hverandre, selv om vi fortsatt holder hender på kveldsturer på stranda en helt vanlig tirsdag, eller at vesla våkner oss med kaffe på senga en helt vanlig helgemorgen. :)
Ja er endel som insinuerer det og det irriterer meg litt. For som du sier så stemmer det ikke.

Her er det kun gaver, kyss og sengekos to ganger i året; morsdag og farsdag. Ellers i året er det kun harde blikk og hver vår ende av sofaen som gjelder!

Nei, det er vel ikke akkurat sånn det funker! Man kan vel være like flink til å vise hverandre kjærlighet ellers i året selv om man feirer mors- og farsdag.

Vi markerer mor- og farsdag, men ikke Valentines. Sistnevnte har liksom aldri vært naturlig for oss å gjøre noe mer ut av enn vanlig, men jeg er veldig enig i at det ene ikke utelukker det andre. Det er jo alltid koselig å vie hverandre litt ekstra oppmerksomhet og for noen er kanskje slike dager den lille piffen som trengs :-)

Før vi fikk barn markerte vi valentine også. I form av at vi laget en god middag, dekket bordet litt pent, koste oss med god mat og så gjerne en (romantisk) film sammen i sofaen. Why not? Elsker ham like mye resten av året, men hva er galt med en dag i året til å feire kjærligheten en helt vanlig tirsdag (som det var det året jeg forklarte dette til mine kollegaer som syntes at vi markerte valentine var helt idiotisk, til jeg forklarte hvordan, da var det visst greit, for ingen tjente penger på det)

Morsdag og farsdag, kake og kort og en liten gave. Synes det er kos, selv om ungene er glade i meg, og jeg i min mor, resten av året også

Det ene utelukker ikke det andre, nei. Men tror ikke alle mener det sånn, bare at slike dager blir overflødige, om dere skjønner. For hvorfor ha en sånn dag som gir kjøpepress når en setter pris på hverandre resten av året.

Jeg tenker litt sånn, men samtidig syns jeg det er fint med en dag tilegnet utrolig viktige personer i ens liv. :)

Ser noen skriver at de ikke feirer det, de gir heller oppmerksomhet resten av året.
Men det ene utelukker vel ikke det andre?

Vi gir masse kjærlighet og oppmerksomhet til hverandre ellers i året også, selv om vi feirer mors/farsdag.

Vi også :) det trenger ikke være så store greier. Men artig for barna å kunne lage kort og overraske med frokost og kanskje en liten gave/blomst. Nå er det enda mannen som ordner, men når gutten min blir eldre blir han nok mer aktiv deltagende :Heartred

Noen dager som er importert for å gi handelsstanden en bost som Halloween ig valentinsdagen syns jeg er en skikkelig uting! Men ser at vi nok etter vært må feire i allefall Halloween når poden blir eldre, men gremmes likevell. Vi har god råd, men vi prøver å ikke være en så stor del av bruk og kastsamfunnet men dager som Halloween gjør det vanskelig. Men å lage en god frokost og kort på mors-/farsdagen gir jo ikke noe unødvendig forbruk så den markere vi absolutt i tillegg til å gjøre fine ting for hverandre resten av året :)

Jeg tenker det er koselig med en liten ekstra oppmerksomhet på sånne dager. Men ofte enda kosligere med en overraskelse på en vanlig hverdag.:)

Folk får feire så mye de vil, men jeg syns ikke det er noe de skal gjøre noe ut av i BHG eller på skolen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg synes morosam og farsdag er veldig fin læring for barna. De får være med på å planlegge og gjennomføre en overraskelse som skal glede andre :) Man kan selvsagt gjøre der hver dag, men for meg i oppveksten var det alltid stas. Og så var det så gøy å gjøre det i all hemmelighet. Mamma trodde hvert år at pappa hadde glemt dagen ;)

Noen dager som er importert for å gi handelsstanden en bost som Halloween ig valentinsdagen syns jeg er en skikkelig uting! Men ser at vi nok etter vært må feire i allefall Halloween når poden blir eldre, men gremmes likevell. Vi har god råd, men vi prøver å ikke være en så stor del av bruk og kastsamfunnet men dager som Halloween gjør det vanskelig. Men å lage en god frokost og kort på mors-/farsdagen gir jo ikke noe unødvendig forbruk så den markere vi absolutt i tillegg til å gjøre fine ting for hverandre resten av året :)
Hører mange sier dette, men man må jo virkelig ikke gi etter for kjøpepress? ( jeg ser ikke helt at det er noe press heller) lager gaver/kort og bare ekstra oppmerksomhet. Halloween feires her, men jeg handler ikke inn ting som kun brukes denne dagen. Holder med noe å kle seg ut i, barna får velge blandt det vi har eller kan lage.vi feirer det som feires kan, uten at det blir noe pengesluk!

Har ikke lest at folk i den andre tråden insinuerer at det ene utelukker det andre. Det eneste jeg leste var at en del skrev at de ikke markerer morsdag/farsdag fordi de 364 andre dagene i året like gjerne kan brukes til å gi hverandre slik omtanke og oppmerksomhet. Ingen motsetning mellom det slik jeg ser det. Folk må få lov til å gjøre slik de selv ønsker :).

Det ene utelukker absolutt ikke det andre nei. :)

Hvis man har for vane å bake kake, lage fine tegninger, komme hjem med blomster/en liten gave og servere mamma/pappa god frokost hvilken som helst dag i året er jo det helt supert. Her er vi imidlertid ikke så flink til slike ting i hverdagen, derfor synes jeg at morsdag/farsdag er veldig fin til å få satt pris på den andre forelderen. :)

Vi feirer valentines også, betyr jo ikke at vi aldri går ut å spise, går på kino, er romantiske eller har sex resten av året. :p Men på valentines byr anledningen seg til å lage ekstra god middag, se film og gi den andre litt god konfekt eller en blomsterkvast på en helt vanlig tirsdag. Et godt "påskudd" for ekstra hverdagsromantikk, behøver absolutt ikke å koste så mye.

Vi liker det slik, hva alle andre gjør eller mener bryr jeg meg egentlig fint lite om.

Vi feirer ikke, fordi samboeren liker det ikke. Så da gidder ikke jeg gjøre noe for en fyr som er negativ;)

Er ikke så veldig stor forskjell på de dagene som de "vanlige". Men det blir alltid en liten oppmerksomhet. Kort fra barna som de har laget i bhg. Og det er ALDRI feil med kake.

Back
Topp